Café

Grupper · 50699 inlägg · 1049 ämnen
« · 752719 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Musik
Här har ni nått att lyssna på!

Gammal ärt älst ! Eller hur var det nu då?

Komigen Katten det svänger ju
(Citat av Balo i Djungelboken, när han rycker Baghera i svansen)

Sv: Viktigaste Valfrågan
Lumber Jack: Säg till om du behöver en ny pappkartong att sova i.
Jag har massor, så du får två som isolering mot vinterkylan.

Helg Ernest: Att bli förtidspensionär skulle ge mig en inkomstökning. Jag lever under existensminimum.

Lumber Jack: Jag hoppas du blir förtidspensionär eller ännu bättre PERMITERAD ! ( c :

Isådanafall kan du få en Hundring var gång du slickar ren mina skor.

Sv: Roliga länkar
mok:
Om man bor i en håla med sådär 7-8000 invånare så får man se till att göra sina söndagar lite roliga. Det är inte direkt så att man känner för att gå en runda på stan bland alla stängda affärer.

Robban:

Ruskigt skön låt !!

Helg Ernest: Ett steg i rätt riktining. Plockar man sedan bort bostadsbidragen för människor i produktiv ålder och endast behåller det för fattigpensionärer och änko/änkemän är vi ännu mer på rätt väg mot en fungerande hyresmarknad.

Va!? Ska försäkringsbolagen försöka ockra åt sig ännu mer pengar till sina övervinster? Ja blir så förvånad... NOT!

Tänk att det snart inte finns något svenskt bolag kvar.

Jag fattar inte att det finns så många som tjänar mer än 500 000 Kr/år.

Eftersom det är bara dom det gynnar med den nya regeringen.

Trots att alliansen inte förväntas införa marknadshyror, finns det ändå mycket som pekar på att vi går mot högre och mer differentierade hyror.
www.n24.se/dynamiskt/fastighet_bygg/did_13706448.asp

Rätt åt er som sålde ut Sverige (Röstade på Aliansen)

Dom hinner inte ens bilda regering innan dom bråkar om vilka statliga bolag dom skall sälja först.

Sen kom detta

Trafikförsäkringen ska höjas med drygt 1000 kronor per år, enligt ett förslag från den borgerliga alliansen. Men i själva verket blir det höjningar på mellan 1 700 och 2 500 kronor i snitt, menar försäkringsbolagen. För vissa kan det blir permiehöjningar på över 10 000 kronor per år.
tv4.se/nyheter/490776.html

Jag säger då det, man får nog emigrera till Norge

Robban: Själv tycker jag att Weird Al är ganska underhållande, men det är ju jag det.

piff: Huga tur man bor någon annanstans om ni kallar det där kul :) Mäkta meningslöst.

piff: Jag söker genast politisk asyl i Lysekil!

Lumber Jack: Säkerligen är det så men vem 17 trodde att unika partiet med den donnan i spetsen skulle komma in i riksdagen? VAr iaf goda odds om man tippade på det :)

Såhär kul kan vi ha det här ute :)

Paddan: Detta är trevlig musik. Din länk var bara irreterande.

mok:
Oj oj oj. Trodde inte att de skulle få fler än 50.

mok: Undra om de alla är buksvågrar med Fadde?

Salle: Lite trevlig musik så här på onsdag eftermiddag.

Lumber Jack: Ser Unika Partiet fick hela 181 röster :)

Lumber Jack: "Undra om inte den fetes parti förlorade valet här, en massa missnöjda sossar som missnöjesröstar."

Jag tror att du är inne på helt rätt tankebanor, en 50-årig retorik om att Sverige är världens bästa nationalstat och en 10-årig retorik om att Sverige ska lära resten av EU saker sätter såklart sina spår, när påståendena/löftena inte infrias.

Det blir intressant att se hur integrationen hanteras under de närmaste 4 åren, lyckas den nya regeringen att skapa några hundratusen nya jobb i, idag icke-existerande, branscher inom den privata tjänstesektorn så kommer de att sopa undan mycket av grogrunden för (sd). Får man dessutom fason på skolorna i några hundra problemområden i Sverige är de nog nere under 1% till nästa riksdagsval.

Men som jag sagt tidigare (med viss annorlunda formulering); att skånelänningar kan rösta på ett parti som vill ställa sig på knä inför en stark centralmakt i Stockholm är inget annat än kulturförräderi. Skönt att Skånefederalisterna åtminstone verkar ha ökat sina röster till landstinget med 200%. En positiv utveckling, även om man inte ska nämna det absoluta antalet röster för dem, i relation till (sd). :-)

Salle: Var det inte förresten Metal Guru som sade sig ha ett parti med namnet "De arbetsskyggas riksförbund - bland karpar och kantareller"? Partiet har i vilket fall fått en röst.

Salle:

Ett parti som det verkligen gått utför med är ju Ny Demokrati. Som mest hade man väl runt en halv miljon röster, nu två stycken. Om man får gissa så är nog den ena från Ian och den andra från Bert.

Salle:
Mera öl partiet, Missnöjepartiet
Helt okej namn som klart och tydligt visar vad det står för =)

Lumber Jack: Inen som röstat på vare sig axelpartiet eller höftpartiet denna "säsong".

Salle: Toknazism hela dan - partiet

Hmm, undra hur deras valplattform ser ut?

Lumber Jack: Vem förlorade på dessa då?

[url=www.val.se/val/val2006/slutlig_ovrigt/handskrivet/R/index.html]övriga Handskrivna partibeteckningar[/url]

Jävlar vad Sverigedemokraterna ångar på.

Undra om inte den fetes parti förlorade valet här, en massa missnöjda sossar som missnöjesröstar.

Deas: Pilarna är rör av glasfiber (alt kolfiber) med (utbytbar) spets och "stjärt" med limmade fenor.

Salle: Är pilen de satt upp ihålig? Annars borde den väl spruckit?

Kevin Costner gjorde det i Prince of Thieves, Mythbusters skall visst ha misslyckats och "bustat" myten om detta. Men kolla in dessa Asiatiska Wilhelm Tell & Robin av Locksley wannabes

[url=www.bulletinboardforum.com/worksafe.php?vid=ZcNY2t0h-HE&c=&banner=1]Nice shot[/url]

mattias - 74:
Mitt tips blir Margot Wallström eller Carin Jämtin

Puppe:
*asg* Tack för kvällens garv! :D

mattias - 74:

Kul tråd.

Nu när det hela är över förstår jag plötsligt Telenor-reklamen mycket bättre. Hur kunde de veta så långt i förväg???

mok:

Det talas ju om Lena Hallengren som efterträdare. Bra med en kvinna relativt ung dessutom =)

MorganaLefaey: c:a 9,7 millar för att slippa höra och se Mona Sahlin är ett billigt pris för konungadömet Sverige. Dessvärre blir hon kvar i politiken, det enda hon kan livnära sig på. Ja, om man inte kan få betalt för att felparkera vill säga...

Man skulle ha blivit politiker. Nu är väl chansen att roffa åt sig en del av den här tårtan inte så otroligt enkelt, men skrämmande system.

www.expressen.se/index.jsp?a=688490

Helg Ernest:soppköken kan det va nått att starta eget med??

Lumber Jack: Haha har sett det där innan han e lika rung o har inte ändrats mycke sedan den tiden. Finns nån lumparbild med han oxå.

mok: Annars är han van vid knappa omständigheter...

Lumber Jack: Du kan ju ge dej på att Göran kommer få massa stålars ändå i någon form. pension eller liknande som heter duga.

Helg Ernest: Nu har ju sossarna förlorat så det är ingen risk att ditt framtidsscenario blir verklighet.

Väck mig om 4 år...

Frella: Vi skall inte vara bitter! Det kostar ju 5000 att laga ett hål i en tand nu. Kostar det 10000 så har man ju inte råd iallafall.

Nä Robin Hood. Ta från dom fattiga och ge till dom rika.

Det blir väll bra med en skattesänkning ? Förutsatt att du har 50% marginalskatt.

"Gratis" sjukvård och skoler är överreklamerat.

Klart ungarna lär sig mer om det kostar 60000/termin + all kurslittratur.

Gipps är överreklamerat, det går faktist att spjälka ett brutet ben med 2 plankor och 2 livremmar. Det har jag sett på film.

Mer vill ha mer och faan vill ha fler.

knaskamilla: Vilken latskit. Heltidsjobb skall inte vara någon säkerhet för att få sin överlevnad tryggad. Vi måste bygga insitament för att gå framåt, inte stagnera. Mer arbete år folket!

Lumber Jack: Äh, hon har det ju så dåligt ställt stackarn så att hon fått hoppa in och jobba extra i kassan för att de ska ha råd med tapeter till friggeboden.

NuMo:

Undrar om man kan leva på rösträkning. Jag tycker mig minnas att min far fått betalt för att räkna röster, men ändå har han ett heltidsjobb utöver det.

Lumber Jack:

haha ja det var väl inte direkt oväntat

Persson drar sig tillbaka till sin herrgård. Han ska väl leva på frugans gigantiska lön istället.

Bissett19:

haha nää knappast!

Sov gott söta lilla du =)

« · 752719 · »