Paddan: "Fick jag bestämma hade vi The Ark och... Lustans Lakejer i final och Regina Lund samt Jimmy Jansson till andra chansen"
Lärarinnan är en Rocky-historia! Så jävla mycket tuppskinn...inte ofta jag röstar men nu jävlar ska kontantkortet tömmas! Jimmy Jansson djiiisus, kan man verkligen bli pappa när man är 9 år?
Längtar så innerligt efter Idol...men det här få duga ;)
Kom just att tänka på att Ola Salo ser ut som en Blackie Lawless i glamutstyrsel. The Ark borde vinna enkelt, fast det är ju bara vad jag tycker. Fick jag bestämma hade vi The Ark och... Lustans Lakejer i final och Regina Lund samt Jimmy Jansson till andra chansen
Salle: Tycker ändå att Lustans Lakejer var en positiv överraskning med tanke på att exempelvis Aftonbladet varit väldigt negativa mot allt vad Kindes bidrag heter. En liten nostalgisk vibe fick man, även om den som sagt nog knappast platsat när det väl begav sig.
Paddan: Jag kan inte annat än att hålla med. Nu lyssnade jag bara med ett halvt öra eller nåt förra lördagen men tom hon lärarinnan med den grymma scenshowen var ju bättre än hela förra startfältet.
Sen tyckte nog mina öron om brudkvartetten lika mycket som mina ögon.
Kinde är lika cool som dom en gång var men låten skulle inte ha platsat då.
Bissett19: Märkligt, alla tre låtar som hittills spelats är ljusår bättre än de som spelades i Jönköping förra lördagen. Tänk vad bra låtar det ska bli då när man sitter i Swedbank på fredag kväll och ser genrepet för nästa lördags schla.... melodifestival.
Stigsson: HAr nog aldrig engagerat mej i melodifestivalen o kommer aldrig göra det heller. JUst nu sitter mina 3 tjejer o spanar så jag håller mej undan :O
wap.hockeysnack.com Ääh Mattias,alla vet att du sitter hemma i soffan med dina gyllene skor o boan o diggar som fan,annars skulle du inte skriva så mycket i tråden.
mattias - 74: Kan inte låta bli att skratta så fort Regina Lunds namn nämns. Tror att det har att göra med något humorprogram på P3. Hennes låt var i varje fall ovanligt normal för att vara Regina.
The Arks låt känns bekant på något sätt, men jag kommer inte ihåg var jag känner igen tongångarna ifrån. Men de är bäst, så är det bara.
Metal Guru: Kanske ska lägga till att Schlagerfestival är en svensk översättning, och en inte riktigt lyckad sådan. Men bara för att vi är svenskar, behöver det inte alltid betyda att det är vi som har rätt - så vi kan inte hävda att allt måste vara schlagers för att få vara med i Eurovision Song Contest.
Spelar ingen roll vad det heter, det måste väl ändå huvudskaligt vara Schlagerlåtar som skall vara med eller har de helt gått ifrån Schlager konceptet?
Som du ser har jag inte sett programmet på länge! Lordis l´åt är ju bara et bevis på att vem som helst kan vinna!
Dragan 2k: Jag skall bara kolla en liten stund, för jag skall iväg och svänga mina lurviga till ett dansband som kommer från Timrå, bara en sån sak.....
mattias - 74: Jag har numera barn i sådan ålder så att det är omöjligt att missa tävlingen så det är lika bra att gå in med full kraft och engagera sig som man gjorde när man själv var barn. ;-)
Nej absolut inte och det är det jag menar. Schlagerfestivalen har ju förlorat lite av sin identitet. Bottennappet måste ha varit den där österrikaren för ett antal år sedan det sämsta jag skådat. Jag och Stigsson hade fått fler poäng än honom !
Jag brukar inte se dravlet men idag är det en sådan dag så jag har inget bättre för mig så jag tänker kolla med halva ögat och se om det är nån låt som är bra:-)
Jag kommer naturligtvis vara ärlig då jag ger mina poäng till respektive bidrag =)
SAIK: Jag gillade också Regina vid genomlyssningen dessutom är en personlig favorit Lustans Lakejer men den känns helt felplacerad i en sån här tävling och kommer troligtvis hamna bland de sista i en popularitetsområstning via telefon.
Bissett19: Låtstöld eller ej, det är i alla fall den bästa låten i kväll. Svante och Rydé tja varför inte, den låten tycker jag påminner om Monica Zetterlund. Vet dock inte riktigt varför....
Ikväll är det dessutom Grand Finale i den norska melodifestivalen, de har också kört massa olika deltävlingar. Jag har inte följt allt och tur är väl det, för vilka fasansfullt dåliga låtar det har varit. Kvällens finallåtar är nog trots allt bland de bästa. Kanske vinner Dusty Cowshit med "Chicken Rodeo"... Heja Norge :))
Bissett19: Visst kommer The Ark att gå vidare men inte på att det är en bra låt utan dom drar fördel av att vara "poppis" och vinner därför på att få en massa tonårstelefonröster. Smart drag att samtidigt släppa en "vanlig singel" som når toppen av listorna samtidigt som det är dags att tävla i festivalen, det är vad jag kallar genomtänkt PR.
Får man pris i att vara äcklig på scen så vinner Ola med hästlängder!