Café

Grupper · 50697 inlägg · 1049 ämnen
« · 833863 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: 3 från 1 idag
Lumber Jack:
Tänk om man hade haft nåt kvar från den tiden.....:-)

hellge:
Var väl nån sorts "pudelkostym" i mitten på 80-talet som du säger :-)
Detta var på den tiden då livet lekte varje dag:-)

Metal Guru: Nja, man har väl blivit något bredare... över axlarna.;-)

Lumber Jack:
Passar den fortfarande?
Visst ja, en väst behöver man inte knäppa över magen...

Tubest: Det är nästan så att man måste kränga på sig den gamla hårdrocksvästen igen. Saxon-ryggmärket, från första skivan, var det coolaste av alla ryggmärken.

mattias - 74: Har du bytt lag!

Tubest:

trevliga truddelutter. HAr du spanat in Biffs mundering på "Strangers In The Night". Halv-80 va?

Feta flashback jag får av dessa.

She used to be an ironhorse..

mattias - 74:

Typ de här:

www.youtube.com/watch?v=xrn84h6oLdE
och
www.youtube.com/watch?v=jqYjWKH_afo
och
www.youtube.com/watch?v=FV-nrYShzi8

Mums, välj de de här så blir allt bra. (-:

Lumber Jack:

Nej Miles Away är en riktig bra låt men Sångaren blev väl av lite med sin stjärnstatus när han vek ut sig i en GAY tidning tror jag det var trots att han inte är Gay..

Lumber Jack:

Jag har googlat i kvart för att hitta videon där Beavis and Buthead nånar Winger, men jag gick bet.

Sen använde väl Metallica Wingersångaren som tavla vid pilkastning.

Nja Mattias, sätt på några halvtidiga Maiden istället.

mattias - 74: Winger... till och med Beavis och Butthead hånar Wingerfansen.

Sv: R.I.P Johanna Sällström
Skarin: Fruktansvärt...På något vis tyckte man att man kände männiksan efter alla filmer man sett med henne...En otrolig begåvning med stor talang att verkligen beröra på film...Bästa film jag sett med henne va helt klart Mastermind...

Lumber Jack: För att fortsätta, så finns det tydligen musikaliska Sundsvall Hockey supportrar.
www.youtube.com/watch?v=TZ860P4iTaM&eurl=

Paddan: Japp, och här extraknäcker hon.

www.youtube.com/watch?v=XIKOuOq9TYY

Dagens 3 från 1 kommer från Valentina Lisitsa, en ung kvinna med otroliga händer

Beethoven Emperor Concerto
www.youtube.com/watch?v=7aVpCK4hDsk&mode=related&search=

Rachmaninoff Etude Tableau Op 39 No 6
www.youtube.com/watch?v=DAb2nI2hVqk&mode=related&search=

Liszt's Rhapsody #12
www.youtube.com/watch?v=5yOv-aZieas&mode=related&search=

Salle: Vackert!

Salle: Ett äkta hatt-trick må jag säga........

Tubest: säger desamma 32 år är så ungt för att gå bort...R.I.P johanna sällström

Med tanke på idag

[url=youtube.com/watch?v=sOQ-dsioeXk]Många såna här säljs idag...[/url]

[url=youtube.com/watch?v=JYWAYLZWZBg]och en hel del av dessa...[/url]

[url=youtube.com/watch?v=c7M1Se-p7uk]men det är detta vi egentligen vill ge bort och få.[/url]

Visst är det tråkigt och tragiskt. Dödsorsak skulle ju kunna vara överdos, eller någonting annat.

mattias - 74:
Finns tyvärr ingen rättvisa i den värld vi lever i

Tubest:

Känns orättvist att unga människor skall dö!

R.I.P. Johanna!

R.I.P Johanna

TIKbiff: Kan inte låta bli att känna obehag, känns konstigt på något vis.
Mest med tanke på hennes ålder och att hon har varit medverkande i filmer så nyligen.

Livet är hårt.

R.I.P Johanna Sällström
32 åriga Johanna Sällström, som spelade bland annat Kurt Wallanders dotter Linda har avlidit.
Hon efterlämnade en 4:årig dotter.

Sv: Com Hem's DigitalTv box (PVR)
65selander: Vafan, var det kvartingen jag fick med mig in då?
Som hemmansägare så lider jag inte av dom problemen som du vill ha svar på.

65selander: host... Jag "funderar" på att anta, skall det vara

73Sjöbba: Förstod väl att en Matforsbo har lämnat hjärnan i vedbon ;-)

65selander: Va? (8^(/)
Förklara mer.

Com Hem's DigitalTv box (PVR)
Som ni vet så har Com Hem tagit över UPC och nu skal ldom byta ut alla boxar. Jag på att anta Com Hems erbjudande om en box från "Samsung DCB P850Z" som är en PVR. Den har 160gb hdd. Dom skall ha 1995:- för den och ordinarie pris är 3995:-

Det jag undrar nu är om det någon som har en sådan hemma som kan ge kortfattat om det är dynga eller om den duger i krig eller rentav är bra.

Sv: Roliga länkar
Kan den vägingenjör som ritade denna varit på en resa till Laguna Seca för inspiration månne?

[url=www.alrincon.com/destacado/carretera/1.htm]The Cork Screw II?[/url]

Per HApps:
Han måste vara brorsa till den norrman av okänt ursprung, som på en parkering vid norra spetsen av Torne Träsk ville veta vägen till Borlänge, för han skulle leverera sin bil dit.

Typ tre timmars körning, en kebab i grillen, och se'n direkt hem.

Detta är helt sant, håll till godo:)

Polaren skulle sälja sin bil, ringde en kille kl 22 och sa att han skulle komma om 40 min, 2 timmar senare så gick han o la sig o stängde av mobilen, detta meddelande hade han på mobilsvar

www.hockeysnack.com/medlem/Per+HApps/filarkiv.php?showfile=mmdownload.mp3

Sv: Viktigaste Valfrågan
Paddan: Nu gällde det tydligen stadsplanering, men annars är det nog jämt skägg mellan de av dig nämnda diciplinerna för min del.

Lumber Jack: Själv föredrar jag nog politisk geografi framför ekonomisk geografi

Helg Ernest: Det ska jag göra nästa gång jag stöter på en kulturgeograf.

Lumber Jack: Ja, fråga vilken stadsvetare som helst.

Helg Ernest: Hehe, alltid trevligt med humoristiska inlägg. :-)

Helg Ernest: Jasså nu låter det så :) Hade det vart omvänt byte av dom som sitter vid makten hade det låtit "tänk vad snabbt våran (s) politik ger nytta" haha :)

Lumber Jack: Tänk att gammla regeringens politik fortfarande har genomslagskraft ( c :

Från Ams hemsida:

"I januari rapporterades 75 000 nya jobb till Arbetsförmedlingen, vilket är den högsta januarinivån sedan jämförbar statistik infördes 1970. Det är särskilt positivt att ökningen i stor utsträckning gäller fasta jobb och längre tillfälliga anställningar. Det visar att vi har en mycket stark arbetsmarknad."

Trevligt att det går bra för Sverige och arbetsgivarna törs anställa i större utsträckning. Det gynnar oss alla.

Sv: Tv-tipset
Salle: Så dök det tydligen upp en förklaring: "Utan att informera SVT om förhållandena har BBC skapat en »international version« av serien – och orsaken är, den allt vanligare, att man bara klarerat musikrättigheterna nationellt."

Salle: De hade tydligen, i episoden som gick förra söndagen, klippt bort en snutt där han träffar Marc Bolan. Den enda referens som fanns kvar i episoden var att han uppgav Bolan som sitt efternamn när han gjorde ett polisärende.

Paddan: Nu har dom ändå gått för långt. Dom sätter en City-fan att leda mordundersökningen på ett United-fan. Justitiemord säger jag.

Paddan: Skandal.

Undra vad dom klippt bort för att inte skrämma/skärra de Amerikanska tittarna.

Ändå större skjortsnibbar och vidare byxben? Fetare bredsladdar och längre rivstarter med den bruna Fååården?
Bara fantasin kan sätta gränserna...

Paddan: Ursäkta kriminalserie ska det ju vara och inte drama.

Salle: Efter att ha läst Weird Science blogg så känner jag mig bestulen. SVT visar en version av BBCs drama Life on Mars som är kraftigt nedskuren, tydligen för att bättre passa BBC America. Närmare 7 minuter per avsnitt och olika sidohandlingar har av någon orsak klippts bort. Jag känner mig rånad!

« · 833863 · »