Café

Grupper · 50697 inlägg · 1049 ämnen
« · 839851 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Melodifestivalen 07
hellge:

Är det detta som kallas spam-reklam??

Att posta samma inlägg två gånger, där man försöker få folk att göra/tro på en viss sak?

Jag tror som dig iogfs, men jag är absolut INTE en The Ark-fan, men låten växer varje gång man hör den. Bara man slipper se Ola & the gang så är allt OK...

Fast den slår förståss inte;

Magnus Uggla med "Johnny The Rocker", underbara stråkar. Lyssna!

1979 var året, strax därefter kommer Mikko Leinonen stänka in en balja från blå i Scandinavium.

www.youtube.com/watch?v=xgaEUuFCw1g

Sannes:

The Ark kommer vinna finalen samt att de kommer vinna den internationella. Förmodligen är det den bästa och proffsigaste låt som någonsin ställt upp i Sverige.

Sv: 3 från 1 idag
Friman SR: Typ.
Hade dock inte kommit på nån 3:e låt/ledtråd

Om jag sedan kunnat hitta nåt med Graham Parker Band (som Lynott nämner emellan några låtar) på Youtube är en annan femma

Morgondagens låtar har jag nu lyssnat på en gång, och har en klar favorit, det är Andreas Johnsons låt, den är bra.
Magnus Uggla har en typisk Uggla låt, och den där andra Ugglan som är med, af Ugglas, jag har ju så grymt svårt för den människan vilket gör att låten kommer i andra hand när jag lyssnar, jag trodde att låten skulle vara urkass men jag har helt klart hört sämre låtar än denna men...
After Dark, Azar och Verona, nja..
Sanna Nielsen har en bra röst och låten är en typiskt Sanna låt, när det gäller Sarah Dawn Finers låt så är det en bra låt, den kommer jag att tycka om ju mer jag lyssnar på den.
Andreas Johnson går direkt till Globen, men vem som följer med han, tja....

Salle: Gåta ja... on "Live And Dangerous"...

John Earle - saxophone on "Dancing in the Moonlight"
Huey Lewis - harmonica on "Baby Drives Me Crazy"
At the time of the recording, John Earle was in Graham Parker & the Rumour, and Huey Lewis was in Clover. Both of these groups were support acts for the tours that made up this album.

Jag blev tvungen att "wikipedia" lite.... Var det så du hade tänkt????

Sv: Tv-tipset
Paddan: Och [url=www.scifi.com/battlestar/]Battlestar Galactica[/url]efteråt.

Sv: Tv-tipset
Green Wing på Kanal 5, just nu.

Tubest: Bättre så. :-) 

Jag som just börjat klura på en gåta med just Lizzy (och speciellt Live And Dangerous) som rätt svar.

En av ledtrådarna skulle bli Huey Lewis och ev en annan Graham Parker Band (The Rumours???)

och sista skulle självklart vara...

[url=
www.youtube.com/watch?v=57aRkYNVYM8]Deep Purple - You Keep On Moving[/url]

Tubest: Det var ju bara EN video. Nån ordning på torpet måste det ju vara så...

Klippen från Nilecity fick mig osökt att tänka på Tommy Bolin och därifrån är ju steget till Tommy Bolin inte alls långt...

[url=
www.youtube.com/watch?v=bLR0FSo3q6w]Deep Purple - Wild Dogs[/url]

[url=
www.youtube.com/watch?v=oPRUwjVXolI]Deep Purple - Burn[url]

[url=
www.youtube.com/watch?v=57aRkYNVYM8]Deep Purple - You Keep On Moving[/url]

Tur detta inte är Vinnerborg:-)

www.youtube.com/watch?v=0B-NuiMUN8w

Sv: ARMAGEDON Jordens undergång år 2036
Deas: Det kanske du inte alls kan...

Sv: Only in US of A
Tänk att man kan ha sådan religös tro ?

mattias - 74:

Schysta klassiker det där. Jag gillar nog lakristrollet bäst.

hellge:

Det står ju i början på tråden att det kan vara 3 favoriter av nånting så då lägger jag in 3 favoriter från ett känt TV program =)

www.youtube.com/watch?v=rq-TXAAzs3Q&mode=related&search=

www.youtube.com/watch?v=LvneR0V7NjI&mode=related&search=

www.youtube.com/watch?v=8t8qVfsF28g&mode=related&search=

Håll till godo och skratta inte =)

3 från 1 idag innehåller film, två av dessa är mina absoluta favoriter bland filmer och den sista är en av mina favoritscener.

1.) tom waits – “Innocent When You Dream”
www.youtube.com/watch?v=vHXNUb0u7vQ

Låten är ledmotiv till filmen Smoke efter en roman av Paul Auster, den bör nog räknas som min favoritfilm.

2.) Fistricket – Börje Ahlstedt
www.youtube.com/watch?v=xVZOIpZ8cAw

Denna är nog tvåa av alla filmer jag sett. Speciellt bra är den längre TV-versionen. Klippet är hämtat från när Börje Ahlstedt visar ungarna ett ”fistrick” när han blåser ut ljusen.

3.) Holy Smoke - You Oughta Know
www.youtube.com/watch?v=LDOMKD6vbLI&mode=related&search=

Absolut dödsskön scen och brud.

Sv: Vårtecken
Per HApps:

Sen, Sen finns det båtar. Här kommer en av mina favoriter som dessutom är ett stycke svensk historia.

user.tninet.se/~zyo199o/loriss.htm

Sv: Datorbekymmer. Hjäääälp!!
Metal Guru: jorå, jag får subnetmasken 255.255.255.0, och jag får den förväntade default gateway (192.168.0.1), och jag får en IP-adress precis som jag ska via DHCP. Jag får samma DNS:er för både det trådlösa och det kabelförsedda kortet (och ja, jag pratade förstås i nattmössan om att DNS-inställningar är samma för alla nätverksinterface, så behöver det ju inte alls vara). De DNS:er jag får är 192.168.0.1 och 83.255.245.10, vilket vid en nslookup ger svaret resolver1.comhem.se, så det är uppenbarligen en adress jag kan nå.

"Använder du kabeln på jobbet, och datorn fungerar lika bra som hemma..?!"

Jupp, på jobbet gick det finfint med kabel.

"Att accessa routern via 192.168.0.1 gör ju att du redan gjort DNS'ens jobb, och din dator behöver således icke ropa på någon sådan."

Jorå, det vet jag :-) Jag har, tro't eller ej, en civilingenjörsexamen inom datateknik med inriktning på datorkommuniukation men eftersom det var närmare tio år sedan jag höll på med sådana grejor så minns jag alldeles för lite av det jag en gång kunde. Egentligen är det ju därför lite pinsamt att behöva be om hjälp på det här sättet...

"DNS-inställningarna är ju samma för alla nätverksinterface?"

Å fan. Har jobbat med det här i många år, och aldrig tänkt så där.
Kan det verkligen vara möjligt? Jag är skeptisk, men någon som inte är så trångsynt som jag kan säkert bekräfta/dementera.

LL:
"Kan det vara något DNS-relaterat? Eftersom det är jobbets dator så fick jag en massa inställningar gjorda från början, bland annat är tex Primary DNS Suffix satt till en domän som finns på jobbet bakom sju hundra brandväggar - men det ska väl inte spela någon roll? Och varför funkar det i så fall med kabeln, DNS-inställningarna är ju samma för alla nätverksinterface?"

Använder du kabeln på jobbet, och datorn fungerar lika bra som hemma..?

På din beskrivning skulle jag först kolla upp vilken DNS ditt krånglande kort får hemma, och jämföra det med vad kabelkortet får. Naturligtvis ska din router dela ut 1) En IP-adress, 2) en Subnetmask (fem spänn på att den är 255.255.255.0), 3) en Default Gateway (192.168.0.1 i ditt fall), 4) samt minst en DNS som passar ihop med din nätverksconfig. Din jobb-DNS passar INTE ihop med din hem-adress.

Att accessa routern via 192.168.0.1 gör ju att du redan gjort DNS'ens jobb, och din dator behöver således icke ropa på någon sådan.

Jag har å andra sidan lärt mig att användare alltid ljuger sina tungor svarta, och utelämnar relevant information - varför detta brukar vara fel sätt att felsöka.

Det finns båtar, och sedan finns det Båtar.
www.goldairinternationalmagazine.co.uk/issue5/contents/living15.jpg

Frisco:

Fina båtar, jag kollade på dem idag. Det ser fläskigt ut med dessa feta 150 hk utombordare.

Jag drar fram den här gamla tråden igen och hoppas på hjälp från någon kunnig.

Lite bakgrund till problemet: saken är den att jag har fått en ny laptop (DELL Latitude D820) med inbyggt trådlöst nätverkskort (Intel PRO/Wireless 3945ABG), och min router är en D-Link DI-524. Mot den routern har jag tidigare utan några som helst problem kört en gammal Dell med både ett trådlöst NetGear-kort (som körde 802.11b) samt på senare tid ett D-Link-kort för 802.11g - plus att min sambo har en nästan exakt likadan burk som den som nu strular för mig, hon har tex ett exakt likadant inbyggt trådlöst kort med samma version av drivrutinerna och alla inställningar är likadana och där funkar allt klockrent.

Men min nya burk vill inte riktigt vara med och leka. När jag kör via nätverkskabel funkar allt som det ska och jag kan surfa hur mycket jag vill, men kör jag via det trådlösa kortet börjar det strula. Det yttrar sig i att det går hur fint som helst att surfa i ett par minuter, men helt plötsligt går det idiotsegt. Det står inte helt stilla, det droppar in två-tre bytes då och då med flera sekunders mellanrumt - för att plötsligt sätta fart igen kanske fem minuter senare. Det märkliga är att när det går så här segt så kan jag utan problem accessa routern via 192.168.0.1 och surfa runt på admin-sidorna där hur mycket jag vill. Med andra ord bör det inte vara något fysiskt fel på själva kortet, för det kan ju bevisligen prata hur mycket som helst med routern - men varför segar det så in i h-vete mot den andra sidan av routern?

Någon som har en idé om vad som kan vara galet? Kan det vara något DNS-relaterat? Eftersom det är jobbets dator så fick jag en massa inställningar gjorda från början, bland annat är tex Primary DNS Suffix satt till en domän som finns på jobbet bakom sju hundra brandväggar - men det ska väl inte spela någon roll? Och varför funkar det i så fall med kabeln, DNS-inställningarna är ju samma för alla nätverksinterface?

HJÄÄÄÄLP! :-)

Helg Ernest:
Men innan dess är det Metallica på Stadion till sommaren. :)))

Kan ju lägga till att nu när vi passerat 2006 är 2012 nästa gång jorden kommer gå under, så det där 2036-tramset är bara hypotetiskt.

Helg Ernest:
Härom året var det en sån sten som passerade mellan månens bana och jorden. Då pratar vi krypavstånd med astronomiska mått.

Det finns en officiell rymdövervakningssida där man viktar risk för träff samt magnitud vid eventuellt nedslag för alla cirkulerande stenar.

Helg Ernest: Risken är 1 på 45 000. I can live with those odds.

ARMAGEDON Jordens undergång år 2036
Ja, då har naturen gjort efter filmen, inte tvärt om.
30 år kan kännas långt borta, men barnen och barnbarnen lär stryka med.
Idagen kärnvapen värld, då borde dom ju kunna ´blow the shit away.

hellge: Tyvärr så är youtube spärrat från jobbet så jag kan inte höra den. Men visst finns det vissa positiva inslag i tävlingen speciellt nu när det blivit andra saker än schlager.

mok: Båtmässa. Ja det är det numera i entren på Arenan i Övik. Välkommen.

MorganaLefaey:

Nog neggar du lite väl mycket nu va.

Jag sätter på Turkiets bidrag från 2004 för att få dig på lite bättre humör. Säg till om det inte hjälpte (:

www.youtube.com/watch?v=3zOPR7_m44A&mode=related&search=

Stigsson: Absolut båtmässan är i början av Februari här nere :)

scim: Nu är jag milsvida ifrån att gilla detta spektakel och jag har insett att de låtar jag tyckt varit ok i tidigare deltävlingar inte gått vidare. Även fast jag tyckte den där lugna låten från Göteborg var en perfekt snyft/tycka synd om sig låt så har den inte minsta lilla chans att slå under Eurovision.

Här kommer min bedömning.

1.Måns ++, En låt utan känsla och som kändes fånig värre.

2. MissMatch -, Ja snacka om missmatchat.

3. Magnus +++, Som du skrev så var det lite Alphaville i fast forward. Tror den skulle gjort sig helt ok i Finland.

4. Sheida +, Coolt bidrag som aldrig hade någon chans att gå vidare men dock en skön klick i något så tråkigt som melodifestivalen.

5. The Attic ?, Somnade under den här låten.

6. Sebastian ++++, Skön låt som blev bättre och bättre. Bästa låten under kvällen.

7. Sonja ++, Även om det var en ok låt så kändes framförandet och inlevelsen som tomt, zip, zero, nada.

8. Nanne -, Om man kan överspela framförandet på låtar så lyckas hon alltid göra det. Halvtaskig låt och heltaskigt framförande.

mok: Ett vårtecken betyder inte att våren är här bara att den är på väg. ;-)

Stigsson: Vår? Kommer det inte sent där uppe? Vi brukar satsa ett säkert vårtecken i Götet när båtmässan kommer hit :)

Vårtecken
Här kan ni förlja uppbyggnaden av målområdet inför Vasaloppet.

kamera.mora.se/

Ett säkert vårtecken.

Fick en filmlänk där en Blue Angels-uppvisning var en del och vips så var jag tvingad att sätta på lite Van Halen som vaggvisa åt mig själv. Sov Gott!

[url=
www.youtube.com/watch?v=OzMzGXRUlaM]Först lite drömmar[/url]

[url=
www.youtube.com/watch?v=OzMzGXRUlaM]Osså lite andra drömmar[/url]

[url=
www.youtube.com/watch?v=2Jt4CGVisEE]Dags för rena fakta[/url]

[url=
www.youtube.com/watch?v=wh2kI8LFIE0]och lite vridna fakta[/url]

Sv: Roliga länkar

Sv: Will It Blend? - iPod
Det ligger ett annat Will it bled? inslag på Hockey filmer här på Hs, Kolla in det.

Salle: Jag tror han kikade på Six Feet Under

Har sett reprisen av spektaklet nu och skillnaden i hur man upplever låtarna är milsvid. Det var riktigt bra ös igår, stämningen var kanon från start till mål. Tyckte faktiskt musiken var riktigt bra, skulle man slänga in The Ark så hade det här varit en tänkbar final-final. Så här tycker jag om låtarna iaf:

1. +++++
Märktes verkligen vem det var som skrivit låten och vilket ABBA-komplex han lider av ;) Hursomhelst en rivig låt som framfördes perfekt av en karismatisk Måns.
2. ++
Ett obligatoriskt nonsens bidrag som glöms bort samtidigt som man lyssnar.
3. +++
Alphaville i fast forward, tillräckligt bra för att åtminstone få gå till andra chansen.
4. -
Pisspaus.
5. +++
En halvtjusig Kylie-imitation som säkert kommer gå varm hos Rix framövers. Var dock för tam för att intressera.
6. ++++
Blev besviken när jag hörde den först men den växer rejält när man hört på den nån gång. Sebastian är grym.
7. +++
En härlig ballad som nog förtjänar en plats i finalen. Kändes lite Celine Dion sådär...
8. ++
Skicka Nanne på avgiftning.

Kanske inte så roligt i grund och botten men...

[url=www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1003375,00.html]TV - Den bästa underhållaren i efterlivet[/url]

Undra vilken kanal han tittade på?

knaskamilla:

Haha, åååh så coolt ;)

Salle:

Det är mycket du inte vet om mig... Man känner väl i alla fall igen pengar när man ser dem.

knaskamilla: Inte visste jag att du var en sån bilentusiast.

Helt otroligt att ingen visste om klenoderna. Bara de 2 Porsche 356:orna som stod där är väl värda en mille tillsammans. Samt att man säkert kan få lite betalt för de övriga åken.

Det här hade man inte tackat nej till...

Sv: Will It Blend? - iPod
Salle: Ja, livslängden på knivarna lär väl vara rätt begränsad kan jag tro. Jag dök precis på filmerna med glaskulorna och hockeypuckarna. Den med puckarna finns på länken nedan.

"These are tough pucks!"

« · 839851 · »