Café

Grupper · 50696 inlägg · 1049 ämnen
« · 857395 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Ikväll visar RAGGE röven i "Så ska det låta",men censur!
Ja,ikväll visar RAGGE röven i "Så ska det låt",men det klipptes
bort av censuren:(
Är det så farligt att visa en mansröv i TV????

Sv: Reminder 22.30 på TV2 ikväll, Mr Henry Rollins talkshow...
OK, ikväll del 3...

The Henry Rollins show

Bredbild
Del 3 av 20. Punklegenden och
mångsysslaren Henry Rollins ger sin
syn på allt från populärkultur till
politik samt möter intressanta gäster
i samtal bortom det vanliga. I
kvällens avsnitt: Werner Herzog.
Musikgäster: Frank Black & Moris
Tepper.

Satan om det blir sudden, Rock on...

Sv: Peace and Love ??
Lumber Jack:

Alice Cooper klar nu också =)

Bra festival ser det ut att bli!

Sv: Musik för faan.....
Initialerna på bandnamnen läses nedåt - låttitlarna uppåt!

Madness - Our House
www.youtube.com/watch?v=4JhAswOQV1Y

OMD - Dreaming
www.youtube.com/watch?v=FKhw4uUwQgs

Depeche Mode - One Caress
www.youtube.com/watch?v=LRDL0eFTGDY

Offspring - Mota
www.youtube.com/watch?v=Ca1c3trR5Ic

Sv: 3 från 1 idag
Friman SR: Så var det då dags för lite kvalitetsmusik.

Bonzo Dog Doo Dah Band - Monster Mash
www.youtube.com/watch?v=Q2fXUe-dmy0

Bonzo Dog Doo Dah Band - Death Cab for Cutie
www.youtube.com/watch?v=Omc9lkSjYjc&mode=related&search=

Bonzo Dog Doo Dah Band - Love is a cylindrical piano
www.youtube.com/watch?v=CjHvVH87vUg&mode=related&search=

Här har vi en stjärna frå byn:-)

www.youtube.com/watch?v=xUZj-81JqWo

Sv: Nästa Nobelprisvinnare?
Gidde: En fin liten Errorsafe, blev det. Eller om det var två. Något sånt där "Klicka på mig och köp världens bästa virusborttagningsprogram". Fast, beredd som man är laddade man med Metallica och körde lite "Spybot - search & destroy".

Paddan:

Jaså du??

Det var inte alls min mening, men det flaggades inte för det hos mig, trots att det på jobbet ju gäller både hängslen och livrem.

Vad kan den heta då?

Gidde: Åfan, en spybot följde det med också när man klickade på den där länken. Tack för den ;)

Återuppståndelsen
Jag kanske gör comeback snart, provade lite lätt i gymmet resutaten kommer med träning vad sägs om 3 rep på 230 och en singel på 240 i mark... relativt otränad...

Man är ju klen som metmask i armarna, men man får jobba hårt där...

Är jag i form i rygg och ben blir det strongmantävling inom ett år:)

Sv: Skiv-tipset
Stigsson:

Kan bara meddela att jag sitter och njuter av skivtips 2 just nu, och det var inte alls fel!

Tack för det! :)

Sv: IE 7
Stigsson: Jag har en engelskversion och där ligger den längst ner under Edit.

Stigsson: Ja IE7 ställer till mycke :)

Stigsson: Jag hittade det själv nu, fick lov att högerklicka upp på flikarna för att lägga till den gamla menyraden. Då dök de klassiska Arkiv, Redigera, Visa, Favoriter osv. upp.

IE 7
Jag må vara korkad men jag hittar ingen "Sök på den här sidan" funktion i nya IE 7. Hjälp!

Sv: Lagar, lagar, lagar...
Poffa: Jag har heller inga problem med att få visa legitimation när jag köper varor som kräver det. Men tydligen har, i synnerhet bland de äldre, detta blivit ett hett samtalsämne. Kanske reagerar även jag starkare då jag är 60-70 år och ingen människa kan ta miste på att jag verkligen passerat de 30 men som handeln fortsätter att kräva leg på. Men jag tror inte det. Jag är nog åt andra hållet, kanske för att jag jobbar nära inpå problematiken med just leg.kontroll.
På mitt jobb låter vi det sunda förnuftet råda. Vi tar inte leg på människor som vi ser har åldern inne, inte heller personer som handlar regelbundet och som vi vet har åldern inne. På en del andra ställen gör man det och jag kan förstå att en del kunder höjer på ögonbrynen. Däremot ser jag ingen som helst anledning för dem att bli förbannad. Det är de regler butiken satt för att uppfylla kravet på leg.kontroll.

Undrar om inte detta beror till lika stor del på okunskap som integritetstänkandet?

Jag vet hur många personer som blir förbannad när ett kassabiträde begär legitimation då man handlar med kort som man inte har kod på. Det verkar som om man inte förstår varför man kräver en identitetshandling. Jag blir förbannad då jag ska betala med kort och biträdet säger då man famlar efter sitt körkort: -Nej, det behövs inte, du får skriva under..
Då har man verkligen förstått vad det handlar om. Just i detta fall är butiken chanslös om jag skulle neka köpet.

Nu har ju datainspektionen konstaterat att butikerna måste vara mer försiktigt att kräva leg. då en person med all önskvärd tydlighet är över gällande ålder. Man får inte skanna t.ex. ett körkort på en sådan person, då bryter man mot PUL (länken nedan förklarar hur datainspektionen ser på det hela). Butikerna har då istället begärt legitimation och manuellt knappat in personnumret, utom de 4 sista. Detta gör man för att komma vidare i systemet. Det går att komma vidare genom att trycka in en annan kod men jag tycker ändå systemet är bra. Om butiken når ut med denna information till berörd kund tror/hoppas jag att kunden har större förståelse. Problemet är väl att en del kunder redan är irriterad över situationen då man ska förklara och därför, nästintill, vägrar att lyssna på anledningen.

65selander:

Säker gitarrist eller ??

Sv: Skiv-tipset
Stigsson:

Skivtips nummer 2 lät ju klockrent, två (eller egentligen tre) favoritgrupper i ett, nästan som ett kinderegg!! :)

knaskamilla:

Gott och nyttigt, dessutom får man lätt i sig dagsbehovet av lykopen.

scim:

Ursäkta, det blev fel. Scum, menar jag.

scim:

Du är konstig.

knaskamilla:

Jag drack det till lunchen idag.

scim:

Nu snackar du skit. Tomatjuice som måltidsdryck?

Salle:

Eller vatten, eller tomatjuice.

scim: Som funktionen "dryck" så har han väl rätt. Och med samma logik kan man ju härleda att Starköl är lika bra. :-)

250kg kärlek:

"Dessutom minskar man den fysiska tillgängligheten och vill man ha en måltidsdryck fungerar lättöl lika bra som folköl."

Yeah right. Är den där Damberg verkligen kvalificerad att göra ett sådant påstående?

Poffa: Suttit och funderat på det där en aning. De som åkt dit för att laddat hem filmer från DC eller något har som jag förstått laddad hem filmer från utredare som sedan satt dit dem. Borde inte dessa utredare åka dit för att de gjort det möjligt att ladda ner den? Jag menar det första som står på filmerna är ju att man inte få dela med sig varken delar eller hela filmen eller ljudet och ej heller göra säkerhetskopior mm. (denna informativa text är iofs fel, då man enligt lag får dela med sig till sin närmaste umgängetskrets. Om nu inte det har ändrats den senaste tiden.)

Skiv-tipset
För er som är uppväxta med 80-tals pop kan jag rekomendera

1) Tracey Thorn - Out of the woods. Soloplatta med rösten från Everything but the girl.

2) Onetwo - Instead. Claudia Brücken från Propaganda och Paul Humphreys från Orchestra manouvers in the dark har gjort en platta tillsammans. Hjälp med att skriva låtar har man hämtat från t ex Martin L Gore.

Poffa:

En annan sak, förresten. Det borde vara ganska enkelt att skriva om lagen så att det är olagligt för en minderårig att inneha eller förtära alkohol. Som det är nu är det ju bara olagligt för alla runtomkring den minderåriga att förse den med alkohol, en lag som uppenbarligen har liten verkan.

Poffa:

Ja, det är lite konstigt. (Jag väljer att ignorera din beskrivning av syftet. Jag antar att du själv kan räkna ut vad syftet egentligen är.) I Skottland (för att ge ett exempel på ett land jag vet något om) är det poliserna som gör de där kontrollerna. Här görs de knappt alls om inte UNF gör dem. Vissa ICA-handlare har egna kontroller, men annars är det nog ganska dött på den fronten. Frågan är dessutom om inte dessa ICA-handlare börjat göra egna kontroller efter att de åkt dit i UNF:s kontroller...men det vet kanske 250kg mer om.

knaskamilla: Det märkliga är att man inte bryter mot en lag då man försöker köpa alkohol som minderårig. Att det dessutom är fullt lagligt att skicka ut minderåriga i syfte för att "sätta dit" handlare är ännu mer horribelt.

Polisen får inte använda den taktiken, men ett nykterhetsförbund får göra det. Snacka om bakvänd samhällsordning.

250kg kärlek: Börjar gå?

Nä, jag har inga problem med att behöva visa leg för att få köpa folköl på ICA. Jag vill dra det åt andra hållet, flytta starköl och vin till de butiker som har ständig leg-kontroll. Det är ju trots allt så att ICA Kvantum här i Övik har bättre koll på de kunder som köper alkoholhaltiga drycker än vad systembolaget har.

250kg kärlek:

Problemet vore ju enkelt åtgärdat om inte datainspektionen skulle vara så fjantiga. Enligt dem bryter man tydligen mot någon lag om man scannar leg när man säljer folköl. Fast man bryter ju mot en lag om man säljer folköl till en minderårig också. Hmm.

Lagar, lagar, lagar...

Cigg och snus nästa steg?

Det börjar gå till överdrift.

Sv: Vårtecken
Stigsson: +6 och sol i AC, vårflod på gatan utanför.

Åsså startar Paris-Nice idag. La course au soleil!

Sv: Vårtecken
Ah, första dan med balkongdörren öppen!

Sv: Melodifestivalen 07
Puh och 3 - 3..... Hursomhaver så finns det en ny Maradona i världen och det är en nittonårig yngling från Argentina och hans namn är Lionel Messi... Tre mål i El Classico som nittonåring, hallalujleeja... Ja. The Ark var ju bäst ändå, det hade jag nästan glömt...;-)

Grattis the Ark....... Men El Classico.... Jag vet, starta en jävla forbollstråd om krig och sådant istället för att kliva i på schlagermarken, ja vet......Men vilken jävla match det är...... Världsartister haglar och den enfotade argentinaren Messi presenterar sig så ung han är, jag tänker Maradona om den mannen.... Sicken jävla match det är, Barca dock en man kort nu beroende på ovård i stridens hetta.... Kan Katalonerna hålla undan detta eller kommer kungamakten från Madrid att vinna??? Vem vet? Jag kollar iallafall andra halvlek i kriget......;-)

SAIK: Jag skulle inte alls bli förvånad om låten inte blir startberättigad i finalen. Då den är mer än lovligt lik "Love Growes - Where My Rosemary Goes" med Edison Lighthouse, kan det mycket väl bli diskad.

SAIK: och alla andra: Vad var det jag sa för flera veckor sedan. The Ark lekte hem den eurovisionssclagertävlingen.

mattias - 74: men även om han är vidrig så var låten bra...om du lyssnar på låten utan att se honom så skulle du se...

mattias - 74 ska inte säga det men han behöve fortfarande inte...ja du vet vad hahah

SAIK:

Bara för att du och jag har varit sambos så vidhåller jag fortfarande att Ola är vidrig och det vet du !

mattias - 74
du borde lära dig lite av dansstegen.. o inte använda du vet va!! hehe

mattias - 74: men bästa låten gick vidare... o med bästa sväng...tror du att en ballad går bra i finland nope!! helt klart så var the ark bäst!!!

gud:

Hoppas han blir utskrattad i sin brynja i finalen. Han är inte bra eller snygg han är äcklig

knaskamilla:

Av dessa fyra så är Andreas Johnson som har den bästa låten för en stor final i Finland..

Eller så kan man sammanfatta det med en bubbla jag fick av en HS skribent..

"Jävla skit också skicka vem som helst..hellre Masken Carlsson"

Och på tal om bästa... Det här måste vara den bästa melodifestivalfinalen på många år. Kolla topp 4:

1. The Ark
2. Andreas Johnson
3. Måns
4. Sarah Dawn Finer

Jag är helnöjd. Jag är fan aldrig nöjd. Otroligt.

gud:

Nä, nu har du fel. Den här finalen är den bästa.

« · 857395 · »