Sitter och ser på dokumentären "Nunnan" som går på SVT2 nu.
Det är tragiskt att se hur religion kan hjärntvätta människor till att välja bort att leva livet. Jag blir speciellt illa till mods när man ser hur man påtvingar barn dessa levnadssätt och därmed omöjliggör någon form av aktivt ställningstagande.
andyo: Som flera sagt tidigare, det finns ju pubar i varje gathörn och då du inte vet var du ska bo så är det svårt att rekommendera några pubar. Men bor ni i närheten av Paddington Station, vilket är rätt vanligt ur turistsynpunkt, så har du massor att välja på.
Vill du träffa på svenskar ska du bege dig till The Harcourt Arms. Där jobbar många svenskar och där är också en stor del av klientelet svenskt. Annars rekommenderar jag "Olde Cheshire Cheese Pub". En av de äldsta pubarna i London.
JD: Skulle tipsa om just Churchills Arms och samtidigt slå ett slag för drickat London Pride. Kanske inte alltför gott om plats, men fan vilken stämning!
JD: Okey bra tips. Vet varken vart vi ska bo eller vilka lag som spelar den matchen vi ska se, det är ju nästa säsong trots allt.
Kan väl sägas att det inte är fotbollen som är huvudmålet för resan, det är typ gräddet på moset så det behöver ju inte vara superfanatiska fan-pubar till PL-lag, bara puben är bra och är "känd" så blir jag nöjd =)
andyo: Ja, jag var där i 6 mån och var in på nya pubar hela tiden. The Duke fastnade vi för, men det var bara för att det jobbade 2 svenska tjejer där. Jag tyckte att pubarna var sig lik överallt. Sportsbarerna är ju alltid trevliga.
Om man ska åka till London på en fotbolls- och shoppingresa från torsdag till söndag - Vilken eller vilka pubar måste man ha satt sin fot i innan man ska åka hem? Har aldrig varit i London men ska åka dit till hösten och vill redan nu börja få lite kläm på vilka ställen man ska gå på, så jag skulle vilja ha lite råd & tips angående detta! =)
Friman SR: Om jag inte är helt ute och cyklar, så finns det anjovisburkar i glas med skruvkork. Brukar köpa sådana till Jansson. Dom är väldigt hållbar (Fisken altså) Så du kan köpa en och ha i lager sas. För du skall väl ha "Gubbröra" även till sista april?
Jag tycker vi i denna tråd berättar om saker som borde uppfinnas. Om det sedan är någon som kan lösa problemet så finns ju chansen för uppfinnaren att bli rik. Ta detta som en idébank för vad som saknas och vad som borde uppfinnas. Du kan bli rik om du har lösningen vettja...;-)
OK mitt dilemma: Idag när jag kockar "Gubbröra" inför morgondagens påskmiddag så händer det igen... Konservburken där ansjovisen finns ska öppnas med konservburkens inbyggda öppnare. Det går bra ända till det sista när lockdelen släpper från burken... Då sprätter hela ekipaget till med följd att man, om man har otur, får anjovisspad runt halva lägenheten.... Grrrr... Jag kan säga att detta även tenderar att hända när burken med makrillen i tomatsås ska öppnas för den har samma idiotkonstruktion den med...
Jag vägrar inse mig som klåpare, det måste finnas fler än jag som inte kan tygla dom däringa konservburkarna...;-)
Alltså, den som uppfinner en "skvättfri och öppningsvänlig konservburk" kan bli rik. Efterlys saknade prylar här så kanske någon Uppfinnar-Jocke får inspiration och löser problemet om vi inte jitter själva vill säga....;-)
Paddan: Jag kanske kan sitta ner och pissa som en kvinna och få 10 papp för det? Det är ju dessutom lovvärt eftersom risken att missa hålet minskar då.
Lumber Jack: Själv gillar jag följande kommentar som dramaturgen ger: ..."Hon ifrågasätter gängse normer. Det är tydligt att det är ett starkt konstverk eftersom folk blir så fruktansvärt upprörda.."
Jepps. Jag kan själv ifrågasätta gängse normer. Vilken tur nu att jag vet hur jag i framtiden ska manifestera detta.
Lumber Jack: Men jösses... Okej om hon hade kunnat kissa väldigt högt eller långt, det brukar man ju bli impad av efter ett par pilsner, men att bara kissa? Nädu, det klarar jag själv.
Stigsson: Jodu, det är ingen dussinlirare man släpar upp upp på scenen, utan är genompressionell pissartist, så omöjligt är det inte.
"– Hon förbereder sig noga för att kunna kissa på det sätt hon kissar. Det handlar inte om att dricka 10 starköl och låta det rinna. Hur menar du? – Hon står upp och kissar och hukar sig inte som en kvinna annars gör. Det kan nog hända att människor studsar till då, eftersom det liknar en man, säger hon."
Lumber Jack: Roligast vore väl om publiken kunde skandera "One more time" efter uppvisningen för att se om hon klarar att klämma fram ett konstverk till.
65selander: Ni som provat att konvertera HAV-filer med hjälp av DVR Studio Pro: Fick ni med svenk textning? Om ja, hur gjorde ni då? Ja, jag får med svensk textning. Jag går via DVD Wizard knappen och sen plockar jag upp TS filerna med DVD Shrink och bränner därifrån.
65selander: Man trycker på grön knapp, ställer sig på den eller de filerna som skall avkodas och tryck på OK och efter det på play knappen. Ny fil sparas i pvr listan med ändelsen DES.
Har märkt att det ibland kan hänga sig vid t ex. avkodning av Canal + men då räcker det att man stänger av mottagaren och starta om igen så funkar det.
Helg Ernest: Tack för länken. man får ta den hårda vägen att byta disk tills dom har kommit på en lösning ute i stora världen eller att mjukvaran uppdateras så att man kan göra det.
3.2.3. Kopiera Filer kan kopieras från en extern USB-lagringsenhet till din mottagare och tvärtom. Du kan också kopiera filer mellan mapparna på hårddisken. ● Efter det att du valt en fil för kopiering, tryck på den GRÖNA(ALT) knappen. Den valda filen markeras. ● Välj Kopiera med / knapparna, tryck sedan på OK. ● Välj en målmapp på hårddisken eller USB-enheten och tryck på den GUL(TEXT) knappen. För att byta till den externa USB-enheten, tryck på den RÖDA(LIBRARY) knappen, som växlar mellan HDD och USB-enhet.
Metal Guru: Är du inne på Iron Horse också? Samma koncept, fast Metallicacovers. Hayseed Dixie är bättre, Iron Horse's sångare ligger en bit efter och musiken känns lite mellantempo.
Här är Wherever I May Roam, videon är något slags bildspel av massa tributeskivomslag, men man får ju höra låten iaf.