LL: "Du menar som Sverige, Norge, Danmark och Finland aaaaldrig har gjort? :-)"
Tror inte det eftersom vissa grannländer har fått "0" poäng. Sedan så kvittar det om de Nordiska länderna håller varandra i handen eftersom det märks ungefär som att du tappar groggen på golvet. Den enda som skriker är du ;-)
bobbe: fast fler länder innebär också mer spridning på rösterna. Det är ju inte så att alla nya länder snackar ihop sig och säger typ "ok, i år röstar vi alla på Ukraina!".
Jag tycker att det bara är att acceptera att det är en massa nya länder med, och att deras röster räknas lika mycket som svenska, tyska eller belgiska. De är väl helt enkelt mer engagerade i tävlingen och flitigare på att rösta. De är med på samma villkor som alla andra, det är väl ingen naturlag att ett västligare land ska vinna tävlingen? Och förresten är väl inte Finland en före detta sovjetrepublik? Grekland som vann året innan?
Friman SR: Idag så spelar ju (även om man inte är överexalterad direkt) trots allt Sverige semi mot Kanada. Vad lämpar sig då bättre än lite kanadensisk musik av toppklass? Jag ger er tre grymma liveframträdanden med Our Lady Peace. Mycket nöje!
Paddan: Jellyfish gjorde en fantastisk platta i "Bellybutton", men vad hände sen? Tog den sötaktiga tobaken över??? Kent... Det är inget uppåttjack, det är inget man blir glad av direkt. Ett tag var dom ivartfall blå, nu är dom kolsvarta, senaste plattan spelas inte för den gör mig bara ledsen. Det är då min åsikt...
Jag ger er nu en fantastisk artist med ett ständigt leende på läpparna...
Hmmm, Herr David Johansen ljuger dock eftersom han idag har gjort en fantastisk platta med Sylvain Sylvain under namnet New York Dolls, sicken kör förresten...
Albert Hall: De här hade jag tänkt att se live på Manchester Academy 1991, men sängen hemma hos värdfamiljen var alltför bekväm och jag sov bort möjligheten.
De klasskamrater som hade masat sig iväg berättade att det spred sig en konstig sötaktig rökdoft över lokalen, märkligt...
En polare var lite fyllekär i nån av dom och fick deras autografer i läppstift(?) på armen samt ett pussmärke på kinden. Det bidde inte så populärt på hemmaplan sen. Hans lakan var aldeles rosa och skjortan likaså. Dessutom skvallrade nån av hans flickväns kamrater till henne att han hade en pussmun på kinden under kvällen. Hans förklaring hjälpte föga.
Blygsamma jag nöjde mig med en kram av Ankie Bagger...
Salle: På kornsjö har även jag sett storheter som Lilli och Sussi, har även en vit kepps med deras autografer i en låda hemma hos förlädrarna någonstans...kan den vara värd något idag tror du? *garv*
hellge: Apropå Fancy - Slice Me Nice. Snacka om lyrik på hög nivå...
My body's burning like a flame that's blue It's time for action and I want it from you Slice me nice, slice me nice
My heart is beating to the rhythm of love I need you baby like cold hands need a glove Slice me nice, slice me nice
I'm like a cake that wants to be baked I'm like a pie made for hungry guys My body's burning like a flame that's blue It's time for action baby, cut me in two Slice me nice, slice me nice
S L I C E, slice me nice S L I C E, slice me nice S L I C E, slice me nice S L I C E, slice me nice (Slice me nice)
S L I C E, slice me nice S L I C E, slice me nice S L I C E, slice me nice S L I C E, slice me nice (Slice me nice)
My body's burning like a flame that's blue It's time for action and I want it from you Slice me nice, slice me nice
My heart is beating to the rhythm of love I need you baby like cold hands need a glove Slice me nice, slice me nice
I'm like a cake that wants to be baked I'm like a pie made for hungry guys My body's burning like a flame that's blue It's time for action baby, cut me in two Slice me nice, slice me nice
Sen kan man tillbringa timmar att prata minnen och sånt man glömt från de otaliga kvällar man tillbringat där i diverse olika stadier av uppväxt och berusning.
Jag har problem att se filmerna med nya order, det hackar och stannar hela tiden. Förmodligen ligger felet i min burk eller kanske i överföringen.
När jag ser True Faith och Blue Monday känner jag doften av rök från en sån där rökmaskin som de hade på discon förr. Banbrytande videos de hade dessa britter.
westerlind: Ja, det är fördjävligt med sån där öststatsbyråkrati. Den ska utrotas. Det finns alldeles för många små potentater på låg- och mellanchefsnivå inom den offentliga förvaltningen som egentligen bara har en enda uppgift, att berättiga sin egen existens. Det är där besparingarna ska hittas och inte som i dag, där så gott som alla besparingar sker i den handfasta verksamheten.
Problemet ligger, och nu får man väl hela vänsterflygel över sig med ett sjudundrande brak, till stor del i lagen om anställningsskydd och i en alldeles för stark och uppdelad fackförening. Tjänstemännen har sin, arbetarna har sin och cheferna har sin, och den svagaste är de som finns lägst ned i hierarkin så dom körs över av tjänstemännen.
Lumber Jack: "* 3,7 procent av arbetskraften, eller 166 000 personer, var anmälda arbetslösa vid landets arbetsförmedlingar i slutet av april månad. Det innebär en minskning med 0,8 procentenheter, eller 38 000 personer, jämfört med april 2006. Nedgången berör alla län och i stort sett alla grupper på arbetsmarknaden."
Visst, låter ju positivt det där, men bör nog tas med stor en nypa salt. Jag var arbetslös för X antal år sedan och fick då hjälp med A-kassa, men kanske inte så aktiv hjälp med jobbsökandet. Det var inga problem, då jag ganska snabbt hittade jobb på egen hand.
Så i januari blev jag plötsligt permitterad och anmälde mig på Arbetsförmedlingen. Till min förvåning fick jag en mycket proffsig handläggare, som snabbt analyserade läget och gav mig värdefulla råd. Jag frågade om det var ok att ta de påhugg jag fick tills ett fast jobb kom. "Självklart!", sa han.
Och visst fick jag det.
Bara en liten detalj: Varje vecka som jag jobbat någon dag fick jag ett ilsket brev från Arbetsförmedlingen där de krävde att få veta hos vem jag arbetat + att arbetsgivaren skulle skriva ett intyg när/var/hur jag arbetat, varför, med vad, hur många timmar och om jag kunde få arbeta där mer. Och ett nytt sånt intyg skulle skrivas även om det var samma ställe jag jobbade på varje gång. Till slut tröttnade jag på tramset och slutade trakassera mina nu ganska trötta arbetsgivare. Vad hände då? Som ett brev på posten kom ett brev på posten från AMV att jag var avregistrerad som arbetssökande. Trevligt.
Förr strävade man att få bort antalet anmälda arbetssökande genom att hjälpa dem att hitta jobb, nu har man hittat ett annat sätt...