Café

Grupper · 50680 inlägg · 1049 ämnen
« · 883138 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Eurovision Song Contest 2007
Modoante: ää släpp det där nu, vi gör ju likadant, full pott till finland från oss och danmark norge och finland röstar på oss. Om vi hade sett till att splttra upp oss som öst har gjort skulle vi också bli framgångsrika. Men hela väst röstade på serberna också, så rätt låt vann ju, som ifjol när finnarna vann.

scim: ta och titta på tabellen vet ja topp 10 är enbart öststatsländer är det en slump?Det var ju patetiskt när rösterna redovisades man gissade ju rätt varje gång på vika som fick dom högsta poängen.

Av de låtar som ställde upp så hörde man redan i Semifinalen att Serbiens låt var giftig, Så jag bettade på låten 100:- in och 700:- tebax lätta pengar!
Nu finns remixen ute av vinnar låten följ länken jäkligt bra låt, Undrar om inte det är sommarens hit detta!

Jag förstår inte gnället. En riktigt bra låt tillika förhandsfavorit vann med bred marginal, samtidigt som The Ark inte gick hem ute i Europa. Att bittert skylla på att vi skulle vara något offer för grannröstning är bara pinsamt, speciellt då vi själva belönade Finlands monotoma skitlåt med en tolva.

Intressant är hursomhelst att något så uttalat ointressant som Eurovisionen verkar väcka så starka känslor.

FreddanVF: För att inte tala om när tyskarna röstar igenom att vi alla måste äta Eisbein mit Sauerkraut till middag varenda dag.

Ambroo:

Äsch, det var inte ironi.

Våra grannar röstade inte på bra musik, de röstade på sina grannar. Hade Norge vart med hade dom fått våra röster, oavsett kvaliten på låten.

Danne_l: Svår ironi...

Sen kan man inte komma ifrån att de röstar på varandra och kom nu inte dragandes med att våra grannländer röstade på oss, de röstade på bra musik. Men det är klart... Nästa år kanske Jämtland, Skåne, Halland och Västerbotten skulle få rösta.

Ambroo:

Det är såna som du är problemet i det här landet. Tror att allt var som för 20 år sedan. Allt i öst är ruiner, sjukdomar och fattigdom.
Newsflash: Tiderna förändras!

Jag blir så trött...

Det här har säkert redan skrivits, men man blir inte klok på omröstningen. Jag trodde inte det fanns så många telefoner i öststaterna, men det är klart, de har väl rånat turister...

Paddan: Tänk när Turkiet får medlemskap i EU då. Då lär Turkiet vinna varje gång.

slashpuppie: Tycer att kommentatorerna är rätt så roliga.Ena sekunden sitter dom och gnäller över att vissa lag ger varandra 12 för att i nästa sekund "kräva" att få det av våra grannländer.Dubbelmoral?

De senaste åren har jag tyckt att det här är en dyngtävling, likt förbannat sitter jag och kollar på den. Det är väl det att det är kul att gnälla på alla skitbidrag.
The Arks låt var kanske ingen vinnarlåt, men det var ingen annan heller. Däremot tycker jag inte att den var så dålig så att vi ska behöva kvala nästa år.

Nä, jag säger som så många andra här. Lägg ner skiten nu så kan öst mysa med den här tävlingen för sig själva.

Metal Guru:

Tänk att det alltid blir så här. Sverige får en medioker placering, då är det en dyngtävling. Visst, många länder röstar på sina grannar men hur bra är Arks låt egentligen? Jag tycker personligen inte den är bättre än en mittenplacering.
Kollar vi sedan hur Ark ser ut på scen så ser dom ut som alla de andra pajasgrupperna.

Portello:
Om nu Ola tyckte att det var en 'dyngtävling', varför ställde han då upp?

Vicke_LKPG: Öst?
Har du tänkt på att Polen, Slovakien ligger i europas centrum ?
Det gör faktist det, hur fel vi än må tycka.

Portello: HAn har ju rätt det är ju en dyngtävling.Känns rätt så meningslöst att vara med nästa år för oavsettt vilken låt vi har så lommer vi ju inte ens att komma till final.Nej sverige bojkotta skiten.

Paddan: Och tydligen tycker Ola Salo att ESC är en "dyngtävling".Undra vad det kan bero på? Skulle han även tycka det om han kom top fem?

FreddanVF: Det kan inte bero på att det finns mer än 3 miljoner turkar i Tyskland, tror du.

Jag är inte bitter... För jag bryr mig inte längre... iaf inte efter ikväll. Det är rätt tråkigt när man kan räkna ut vem som får vems poäng..
Och nej, det är inte lättast att räkna ut att Bosniens 12a skulle gå till Serbien. Det som är det lättaste att räkna ut är att Tysklands tolva går till Turkiet. Det har den gjort säkert dom senaste fyra åren. Nu kanske jag tar i men sedan Sertab, eller vad hon hette, vann för Turkiet så har Tyskland gett Turkiet sin tolva.
Och det kan inte bero på att Turkiet har den bästa låten varje år. Så är det inte det kan ju vem som helst räkna ut. Seriöst, hur länge ska vi vara med i det här spektaklet? Italien la ner. Schweiz funderar i dom banorna. Varken Tyskland, England eller Frankrike tar tävlingen på allvar.

En gång i tiden var den här lördagen något man såg fram emot. Det är numer bara en myt. Det bästa ikväll var Kristian Luuk och hans tuta.

Jag har ju iofs rätt svårt att förstå varför balkan länderna röstar så broderligt på varandra. Var ju inte längesen dom låg i skyttegravarna och sköt på varann.

Sv: 3 från 1 idag
Länkarna fugerade inte så bra.
så här får ni videon och länken till my space och där hittar ni tre låtar till .

www.rebelmeetsrebel.com/photos/displayimage.php?album=lastup&cat=8&pos=0

www.myspace.com/rebelmeetsrebel

Sv: 3 från 1 idag
Nu när ni lyssnad på all s#itmusick så ger jag er lite Country / Southern Rock , David Allan Coe and the Cowboys From Hell"
.
Kompbandet är gamla Pantera .¨

asfunction:playTune,3

asfunction:playTune,1

asfunction:playTune,2

asfunction:playTune,0

Ger upp "denna text skall inte vara med "#1100;ю"

Tyvärr så följde det med en del skräptext...
Här är min rätta hälsning i natten.

К вашему полностью одному доброй ночи 

Alla: К вашему полностью одному доброй ночи

Sannes: Nä nu blir det sängen istälet för golvet. Skall man orka med milen imorgon med stridspackning så är det dags att sova.

Ni som vill höra mera utav Ukrainas legend. sök på

1: Verka Serdjuchka
2: В. Сердючка´

65selander:
De golv som jag mest kommer att gå på i sommar är dansgolven på olika logar, så jag tror jag slipper denna Dame Edna.

Och var du glad att du inte har koll på fotbollen i Uddevalla, för nu är det tusan katastrof...

Sannes: ang fotbollen så är jag inte riktigt hemma men jag lovar
att "Verka Serduchka - Danzing" kommer att spelas på golvena var än du går i sommar.

I länken så hittar ni en annan slagdänga från samma artist. Weltklasse

hahahahaha!
Vilket fiasko!

Heja öst. not.

Sannes: jag förnekar att jag gillar schlager specifikt men melodifestivalen är kul i alla fall trots att det inte är så spännande,,,vilket spektakel.

65selander:
Heja Uddevalla, nä du det är inget med det idag, är fortfarande sur efter fotbollsmatchen i eftermiddags.

Brist på annat, jojo skyll på det du.... :)

Sannes: nä brist på annat så har man kladdat här... Heja Uddevalla

Jösses, jag ser att det har skrivits nästan 190 inlägg i denna trådn ikväll och jag som är schlagernörd har bara skrivit 12 inlägg, med andra ord så finns det fler schlagerfantaster.
Kul! :)

Gusten:
Jag är helt övertygad om att du även nästa år sitter och kollar på Kalle Anka-tävlingen.
Idol, sånt trams ser jag inte på, jag läser bara den briljanta uppvärmningen inför Idol här på HS, det räcker för mig... :)

arnio:
Nu får du en lekmanná lektion.
1: Cypern är delat och dom som är önskade är Grekerna. Den andra hälften röstar på Turkarna eftersom de är dom som är nybyggarna. Eller som man säger. De som invaderarde landet. Famagusta som var en turistort utav en rang fick Cyproiterna ca 24h att lämna frivilligt.. Benämndes förut "Ghosttown"

2. Sverige kryllar av Finnar, vad tror du SAAB skulle vara utan Finnar. Trollhättan, Södertälje osv

Gusten: Hela tävlingen är ju pinsam, ett gäng med foliegubbar kommer 2:a. Inför jurysystemet igen.

Sannes: Glöm den där Kalle Anka-tävlingen nu. Tacka vet jag Idol :)

65selander:
Så mycket schlager är det väl inte, men låten är bra ändå....

Nästa år kvalar alla nordiska länder, känns som inte något av länder kommer till huvudtävlingen, det kommer att vara ännu mera konstiga länder istället och så de fyra stora som alltid är med.
Tur för England att de är en av de fyra, för de senaste åren har det verkligen varit kalkonstämpel på deras låtar, årets bidrag inget undantag.

bobbe: Jovisst, och det är en slump att Cypern alltid älskar Greklands låt? :P

Slump inte alls, av förklarliga skäl så har de samma smak. Precis som vi och Danskar. Vad skulle den vanliga cyprioten ha för motiv att rösta på Grekland om de inte gillade låten?
Varför skulle svenskar ringa och rösta på finland för om de inte gillade låten?
Varför fick Sverige och Finland poäng av Island för om de som ringde in inte gillade låtarna? Jag köper inte snacket om politik när alla kan ringa och rösta..

epa: Va f-n nu börjar de snacka Serbiska på SVT också, jefla medgångs hallåer ;-)

65selander: Jävla skittävling!!!

Bissett19: Serbien må inte spela på sex, fast å andra sidan så är det mode att vara bisexuell...
¨
Erkänn att detta är den enda låten som låter som en schlager.

Bissett19: Nä, som sagt...det var bättre förr... diggi loo diggi ley....la de swinge....

Gusten: Gammal kärlek rostar inte...
Med min expertis och mina vänner hemma. ca 12 st Belgare med namnet Hoegaarden i efternam tycker att hon hade varit chanslös med tempot hon har i låten.

Den duger gott när när man sitter i sin ensamhet och glädjer sig över en seger mot Leksand...

arnio: Jovisst, och det är en slump att Cypern alltid älskar Greklands låt? :P

Serbien var iaf bland de bästa bidragen. Men Finland på 17:e plats?? Djiiisus!

Nä vi skulle ha skickat detta bidrag :)

65selander: "Jag köper Serbien som vinnare eftersom de är dom enda som låter som schlager.

Sedan är det politik uti fingerspetsarna"

Detta har ingenting med schlager att göra. Eurovision song contest heter det och schlagertemat skrotades för x antal år seda.

Politik hit eller dit vad menar du? Sverige röstade på Finland för att svenskar gillade deras låt, Danmark gillade vår låt osv. Smaken är ofta lik den som grannländerna har och politik är det inte tror jag. Möjligtvis en fråga om kulturskillnader.

bobbe: Serbien är det enda som låter som schlager. Serbien har då råd att köra skiten nästa år och räkna med att Ryssarna bunkrar med mera bistånd och Socker.

Som jag skrev vid 21-tiden: "Ukraina, Ryssland eller Serbien vinner."

Vilket spektakel.

« · 883138 · »