Vi har lite för mycket tid här i sverige. Nu sitter 4 vuxna människor och disskuterar flynordics reklam "fjollträsk 399kr". Tydligen har en stockholmare tagit så illa vid sig att personen anmält detta till DO. Och en rödhårig kvinna kan ABSOLUT inte se någon form av försvar eller humor i detta agerande utan jämför det med skällsord som bögar svartingar osv.. Nu kom hon även fram till att NorrlandsGuld reklamen är tråkig och schabloner är av ondo..
Personerna på bilden skall snarare hyllas. Inga andra fans i Sverige hade ställt upp så för sitt lag som dom gjorde, sen att det blev torsk är bara att beklaga!
Helg Ernest: Jag vägrar tro att Finländare och Ukrainare skulle protesetera mot att tävlingen inte längre följer andan i det namn svenskar döpt eländet till, genom att leverera udda freak-bidrag till finalerna.
mattias - 74: Det bästa sättet att för att få "bästa låten" eller vi säger väl "den låt som flest tycker är bäst efter första lyssningen" (kvalitet har sällan varit synonymt med den här tävlingen) som vinnare är att ha tävlingen på radio (så man inte ser artisterna) och dessutom enbart ge låtarna ett nummer istället för att säga från vilket land låtarna kommer ifrån. De nationella uttagningarna skulle naturligtvis behöva vara hemliga så att inte något kan läcka ut. En lokal rotaryförening i Grums skulle t ex kunna sköta urvalsprocessen av den svenska låten på ett snyggt sätt.
Lordis seger är väl ett tecken på att det inte handlar så mycket om musik nu mer. Jag tycker låtten var ok men det är absolut ingen låt som jag vill stoppa i facket som en typsik melodifestivalåt.
Deas: Jag ger mig f..n på att det land som skickar en renodlad schlager vinner nästa år. (Typ Markoolio/Bengtzing) Lordi = Protest mot att det ej längre är schlagers. Ukraina = Samma där. Närmast schlager du har kunnat komma i år var nog vinnaren. Redan förträngt vilket land det var. ( c :
Jo men frågan är om det var en schlagerlåt? Pirelli vann i Jerusalem men låten var väl mer en dansbandslåt ! Skit samma jag har nu intalat mig att jag inte skall se dravlet nåt mer. Får se hur det blir nbästa år om Sverige Lyckas kvala in, förmodligen sitter man där igen och skäms för eländet
Man undrar vad sound som Herreys och abba tagit vägen de senaste 20 åren ?? Senaste schlagern från Sverige att vinna ESC var väl Carola - 91 tror jag det var.
jag anser att det inte handlar längre om hur man sjunger bra eller har en bra låt. I år vann iof en bra låt men annars handlar det mest bara om att spöka ut sig så mycket som möjligt så vinner man. Nästa år kan Sverige skicka Naken Janne så vinner vi =)