Café

Grupper · 50677 inlägg · 1049 ämnen
« · 887146 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: 3 från 1 idag
Någon förutom Friman som kommer ihåg dessa ?
Speciellt Alvin Lee. Min gittar hjälte i tonåren.

www.youtube.com/watch?v=_i07SahQl5w&mode=related&search=

www.youtube.com/watch?v=tHw9b4BBV9Y&mode=related&search=

Undra vad bassisten går på ?
www.youtube.com/watch?v=hhIFFcRobgA&mode=related&search=

Salle:

Salle:

Och du ska snacka om välja mainstream-låtar. (-: Här kommer mer Sweet.

No you don’t med Andy Scott, tror jag, på sång. Hämtat från min första platta (efter skattkammar ön och Tellivinken)

Sweet – “No You Don't”
www.youtube.com/watch?v=KeD7VDSLuRU&mode=related&search=

The Sweet – “Solid Gold Brass”
www.youtube.com/watch?v=LH0iHHWqOI4&mode=related&search=

The Sweet – “The Six Teens”
www.youtube.com/watch?v=8hWFz3mwonE&mode=related&search=

Friman SR:

Otroligt snygg, bra, cool och alldeles, alldeles underbar den är Black Hole sun när Chris Cornell sitter där ensam på scen endast ikädd sin akustiska gitarr och sin röst.

Jag säger som du brukar göra...

Rock on

Sv: Vad äter och dricker ni i kväll då?
Frisco: Man ska inte sockra extra.

Frisco: Faktist inge socker alls. Men det var inte surt.

Helg Ernest: Mkt socker på?

Friman SR: Eftersom Bob Dylan skrivit all musik som spelats de senaste 35 åren borde denna passa in på minst 3 från 1...

www.ifilm.com/video/2842442

En av rockvärldens främsta röster, ex Soundgarden och ex Audioslave, Chris Cornell har släppt en ny platta som jag tycker är lite lätt bra...;-)

Bond temat...
www.youtube.com/watch?v=a7j93Bf-EyI

No Such Thing
www.youtube.com/watch?v=O90wWp2BgrQ

Här kör den gode Chris lite Billie Jean...
www.youtube.com/watch?v=c2MgwAJrfXo

Redemption song...
www.youtube.com/watch?v=TbcGM0piG04

Blackhole sun...
www.youtube.com/watch?v=ltc5EsuyBh4&mode=related&search=

Speak the rythm all alone... Här har ni en gammal Spoonman...
www.youtube.com/watch?v=3HfyK1BRE5U

Rock on...

Sv: Konstiga demokratiska val..
spud: Det mest underliga av allt är; hur kunde det svenska medvetandet så unisont med dess ambitioner helt plötsligt bli ett i EU-valet?

Ibland är slumpets skördar större än slumpen.

Wayne Gresky: Vet inte om det körts nåt The Sweet i denna tråd. Så det är antingen på tiden eller så mer av det goda.

[url=
www.youtube.com/watch?v=LmCIe2VEOtE]The Sweet - Ballroom Blitz[/url]

[url=
www.youtube.com/watch?v=tKrCZFUB32Y]The Sweet - Action[/url]

[url=
www.youtube.com/watch?v=RGpVLfdPV34]The Sweet - Fox on the Run[/url]

Fler finns [url=www.youtube.com/my_playlists?p=D5233116F581C22A]här[/url].

Frisco: Årets första rabarberkräm? vart det idag.

Salle: Metal är bra, pop är bra, Priest är bra, Duran Duran är bra. Balans är ett måste. Alla är nöjda..

Dream Team: Osså alltid detta balansspel i denna tråd...
Efter lite lätt metal så kommer lite lätt Pop.

[url=
www.youtube.com/watch?v=EcPjvmXM-P8]Duran Duran - Girls On Film (Uncensored)[/url]

[url=
www.youtube.com/watch?v=QuE9w5lXzno]Duran Duran - Rio[/url]

[url=
www.youtube.com/watch?v=fC1sr9BSznA]Duran Duran - Hungry Like The Wolf[/url]

mer [url=www.youtube.com/view_play_list?p=BFA14942DE327EE3]Duran Duran[/url]

Konstiga demokratiska val..
..märklig tid då först en allians röstas fram som sedan folk ångrar att de röstat fram, sen drar Lejonkungen in sin avskedsansökan då kallar man fram Janne Björklund, och för att toppa detta så återväljer man sveriges mest inkvoterade människa Nalin Pekgul till S kvinnorna.

Hade nog passat under "3 från 1" i konstiga val man borde ha ångervecka på.

knaskamilla: Jaja... de firar ju ettårsjubileum.

Samarithian: Nej, nu tar vi och dammar av ett par klassiker inom Heavy Metal istället. Judas Priest hör vi alldeles för sällan. Vad passar då bättre än att riva av tre riktiga klassiker från den gamla metal-ikonen.

Först kör vi Victim of Changes. I original är den från albumet Sad Wings of Destiny från 1976. En klassiker som etablerade bandet på allvar inom genren. Albumet ses som extra viktigt vad gäller inspirationskälla till andra band, och det dras tydliga paralleller till Black Sabbaths debutalbum, detta av samma anledning. Tio minuters ren njutning. Håll tillgodo!

[url=
www.youtube.com/watch?v=Ck9JmsVg_Hg]Judas Priest (Victim of Changes) '83[/url]

En annan Priestklassiker är Rocka Rolla från debutalbumet med samma namn som kom ut 1974. Här är en mycket tidig film med bandet från 1975. Heavy Metal in sin barndoms linda här, men vi ser tydliga spår var bandet var på väg med gitarristerna KK Downing och Glen Tipton lite som duellanter när de uppträder på scen.

[url=
www.youtube.com/watch?v=znrVXa5GC24]Judas Priest (Rocka Rolla) '75[/url]

Den tredje låten från Priest blir Diamonds and Rust från plattan Sin after Sin från 1977. Inspelningen är från Screaming for Vengeance-turnen i Memphis 1982 och vi ser här ett betydligt mer etablerat band på scen. Downing/Tipton fortsätter att dominera skådespelet och det blir allt mer tydligt varför Judas Priest varit en stor förebild för många band, men kanske framför allt för gitarrister genom åren.

[url=
www.youtube.com/watch?v=M4rNgXS850o]Judas Priest (Diamonds and Rust) '82[/url]

Frisco:

Idag köpte jag två små kalkonmackor för 19:- på Subway hemma. Fast till den andra fick jag bara två skivor kalkon, när det egentligen skulle vara tre, för då tog kalkonen slut. Och det fanns bara tre sorters bröd att välja på. Och så köpte jag de tre sista double chocolate chip-kakorna. Då var klockan tre.

hellge: Jag var till Bollnäs och kollade in Anvil för några år sedan och det första som möter mig inne på haket var en kille med en Modo-tröja märkt Eriksson. Kulturmöte.

Sv: Metal Guru's tråd med Udda Hårdrockscovers.
Dream Team:

Hehe, jag var med som roadcrew till Europe i Kempis, eller rättare sagt vårt lag var det.

Skapligt notalgiskt, att det dessutom finns bilder från Timrågigget.

Min morsa brukar fortfarande berätta om när Joey vevade ned rutan mitt på Hörnettvägen och frågade om vägen till Kempehallen. (Hon börjar bli i den åldern när man kan berätta det några gånger varje år)

hellge: Den gamla slagdängan ger ju goda minnen från när det verkligen begav sig. Här från Timrå Isstadion 1986. Det året man fyllde moppe... herregud ;-) 
Om jag var där? Hade Joey Tempest pudelfrisyr så det räckte, elllerrr? ;-)

[url=
www.youtube.com/watch?v=dBWRYeGQFUo]Europe - Live in Timrå, Sweden 1986 -The Final Countdown[/url]

hellge:
Visst, Barbara Schenker är släkt med bröderna Michael och Rudolph,
nämligen lillasyster.

Texten till metal on metal är förmodligen en av de djupaste texter som skrivits.
Den bör kanke analyseras in i minsta detalj.

Hmm...

Operacion Mutante - El Final del condon (Europe cover)
www.youtube.com/watch?v=XpANPISidmE

Samarithian:

Hehe, hoho, vilka övernostalgiska låtval. Frågan måste då nästan bli, är Barbara Schenker i Viva släkt med Michael och den där andra i Scorpions?

Sen frågar man sig också om det fortfarande är tid?

Visst var det trummisen i Heavy Load som fick erbjudandet att spela i Maiden när de skulle byta trummis? Han svarade: - Jag ska spela i Heavy Load.

Djup text på Metal on Metal, den är så abstrakt att jag hajar noll.

Ehum ! En liten titt i backspegeln

Så här kunde det kunde låta och se ut när mettallen var ung.

www.youtube.com/watch?v=_bWhO1sSIVw
Anvil

www.youtube.com/watch?v=aYjV8ffyp9E
Viva

www.youtube.com/watch?v=wd_sPbm9iOo
Heavy Load

65selander: "Kosken" mellan tangenterna?

Frisco: Håller med om att priset är lite dyrt men det som sagt var sketagott och mycket lull-lull.

Robban: Skyller på att mitt tb är finskt ;-)

65selander: Nä, fy fan vad lågt! Kränka smörgåsar? De små stackarna kan ju inte försvara sig.

Portello: Dyrt och gott. Men de har alltid en liten macka för 29:-

65selander: Det där låter spännande.Vi ska nämligen få Subway på jobbet om ca 14 dagar.Hur ligger dom i priser och så?

Har inte varit så intresserad utav dessa som kränker smörgåsar mm men efter ett besök på Subway i Gävle så föll jag pladask.

Så i kväll så blev det Italian BMT i storleken "foot size" med extra pålägg. Den är så fruktansvärt god alltså. 1:a halvan är uppäten ocgh den andra åker ner till lunch i morgon.

Ser att de finns på några ställen i Sverige och vore nog en hit på en arena om inte själva tillverkningstiden vore så lång.

Gött är det iaf.

Sv: Tv-tipset
LL & Dragan: Kan tipsa om en annan film att undvika.Kollade i dag in filmen Deepwater.Bortkastad tid.Så se den inte.

Sv: Roliga länkar
Salle: Haha. Det var lite Björn Wirdheim över det hela.

Salle: Haha, den där var riktigt bra må jag säga.Så kan det gå

Salle:

ASG!!

Kom mig att tänka på vissa skriverier i våras ;-)

Gidde: Ropa inte hej förrän...

[url=www.metacafe.com/watch/470256/driver_starts_a_win_celebration_too_soon/]Säg hej till Publiken[/url]

Fel plats vid fel tillfälle?!?

Sv: Viktigaste Valfrågan
Lumber Jack:

Så har då Göran Persson fått böta 30 000 kronor ? för brott mot arbetsmiljölagen

Måste svida rejält i hans plånbok.

Metal Guru: Idiotkronologi? Det var till att var snarstucken. Det är helt OK för dig att ställa dina skivor i en grinig bokstavsordning. Eller varför inte ställa alla Hawkwindskivor en psykadelisk färgexplosion a´la LSD?

Lumber Jack:
ps. jag behöver ingen länk för de båda.
The Tricky Part är de två andra.

Lumber Jack:
Plus utan datum för samtliga går det icke att placera dem i kronologisk ordning. Utan man får gissa lite, vilket gör att hela idéen med idiotkronologi faller lite.

Lumber Jack:
länk?

Friman SR: Dags att uppmärksamma alla om Bad Religions första skivsläpp på tre år. Jag är lite osäker på vad jag tycker om de två sista, men Honest Goodbye kommer bli stämningsfull live när hela publiken sjunger med.

'Co-written by founding members Brett Gurewitz and Greg Graffin, "Honest Goodbye" is inspired by the life and crimes of Perry Smith, the murderer made famous by Truman Capote's classic novel "In Cold Blood." "The song questions how a man with seemingly gentle and artistic sensibilities comes to commit brutally heinous crimes," explains Gurewitz. "It's an emotional song to me that delves into the humanity of forgiveness and retribution." '

Honest Goodbye:
www.youtube.com/watch?v=X79JSfUVOno&mode=related&search=

Heroes And Martyrs:
www.youtube.com/watch?v=iLbySAIvXk8

Requiem Of Dissent:
www.youtube.com/watch?v=IUMnmOZeEd4

Skivan kommer ut den 10:e juli. Var beredda med plånböckerna då!

mattias - 74: Ja, det är samma personer som om den vikarerande städerskan råkar städa deras stökiga skrivbord och råkar pliktskylldigt ordna deras papper i ordning inte kan jobba på ett bra tag efter det för de hittar inget längre... Knepiga typer det, jag kör med orning direkt jag...;-)

Sv: Tv-tipset
LL: Haha. Visst var det den handlade om. En riktig skitfim enligt mitt tycke. Fast det var gott om tillfällen att se Robert Redford med flera salutera den amerikanska flaggan.

Där slösade jag bort en och halv timme av mitt liv - tid jag aldrig kan få tillbaks.

Friman SR:

Jag vet skivsamlare som inte har sina skivor alls i ordning men som på nåt konstigt sätt hittar dom ändå om man frågar vad den och den skivan står

« · 887146 · »