Metal Guru: Undrar om man med den fantastiska datoranimationen kan studera hur motståndarlagen bryts ner till atomer när Timrå IK skrinnar ut på isen ; )
Wayne Gresky: För örat är det ingen tvekan för min del, då är orginalet bäst. Jag är ju rätt såld på 80-talsmusiken, med tanke på alla minnen man har till den. Okej, -81 är lite tidigt för min del, men den här låten hängde ju med ett tag.
För ögat måste jag väl erkänna att den sista är rätt okej. :-)
Nån dag ska jag sätta mig ner och göra en tre från en, eller liknande, kring 80-talets musik.
Sen min favoritversion som kom året efter. En cover som känns legitim eftersom en av låtskrivarna, Terry Hall (tidigare the Specials), är med i gruppen: Fun Boy Three www.youtube.com/watch?v=brTsA0Sq2_0
Avslutningsvis en riktigt crappy version som kom häromåret (och nådde andraplatsen i Hongkong!) med: Hilary Duff och Haylie Duff www.youtube.com/watch?v=IUZ74YteAz4
Salle: Jag är ett lika stort fan av introt som du är, kanske större. Men det verkar inte gå att få tag på youtube. En nackdel med livespelningar är att vissa samplingar tenderar att bli utelämnade. Jag har för övrigt hört en plankning på jingeln på Radio Guld nu i sommar.
Metal Guru: Jag är skeptisk! Har funderat , men får nog problem med programen att matcha. Älsta sonen körde en server med det "Idiotsäkra" Open BSD. Det slutade med att jag fick ett brev från Telia Abus, att om dom hittade vårt IP nummer i en till utredning skulle dom stänga ner vårt internet. Varvid jag ringde upp dom och frågade vad det handlade om. Jo, sonens Open BSD server hade varit språngbräda för ca 20 st som försökt hacka sig in i Sveriges Riksdag. Tror du jag stängde varenda port på Routern?
Roligt för vissa. Storebrorsan var dock snabba att SMS-a...
[url=svt.se/svttext/web/pages/108.html]Storebror smartare än lillebror Äldre syskon är intelligentare än yngre. Det framgår av en ny norsk studie, som visar att födelseordningen har betydelse för intelligenskvoten (IQ), åtminstone bland män. Enligt studien, som redovisas i den vetenskapliga tidningen Science, har äldre förstfödda bröder något högre IQ än sina yngre bröder. Skillnaden är i snitt 2,3 punkter på IQ-skalan. Studien, som är den mest omfattande i sitt slag, bygger på analyser av IQ- tester av 241.310 norska män i 18- 19-årsåldern i samband med mönstringen. [/url]
"Bellacino's Pizzeria closes at 9 p.m. That's when one of the employees left work out a back door, where his car was parked. He was approached by two teens armed with a gun, who demanded his wallet and his car keys.
The employee wisely gave both up.
The suspect jumped into the victim's car, but he couldn't get it started, because it didn't have an automatic transmission. It was a standard shift with a clutch pedal"
Lumber Jack: Nej, inte någonstans finner jag fog för den typen av öppenvård, eller vad jag ska kalla det. Det är nog svårt att dra en exakt gräns mellan vilken typ av brott som är lindgriga nog för att få föranleda att släppa ut fångar på gatorna, men psykiskt sjuka människor bör på inga sätt ges den möjligheten. Det torde väl ha bevisats med råge vilka konsekvenser detta kan få.
Problemet med de flesta som är intresserade och dessutom lämpliga som "behandlare" åt psykiskt sjuka eller för den delen psykosocialt handikappade, är att de är humana. Därmed öppnas en för stor tro på människan och daltandet är ett faktum.
Salle nämner inlåsning i fängelse kontra omhändertagande inom psykvården. Det konstiga är ju att dessa båda instanser inte går över gränsern till varandra för att få effektivitet.
Fråga brottslingar om de får vårdbehovet uppfyllt för att klara sig i samhället efteråt. Knappast.
Råkar brottslingen ha varit psykiskt sjuk, ja då finns det i alla fall en behandlingsplan under vården, men det är ju konstigt att den f.d. sjuke inte får avtjäna sitt straff direkt efter "tillfrisknandet/uppvaknandet.
Dream Team: Givetvis är det misstagen som syns, men ska man som psykist sjuk och våldsbenägen öht få vistas fritt i samhället. Är det ett pris värt att betala att vissa klara att sköta sig, med andra inte gör det utan återfallar?
Lumber Jack: Just i de här väldigt speciella fallen så blir det väl gärna de misstag som begås som obönhörligen sätts i fokus framför de i helhetsperspektivet små steg framåt som tas.
Lumber Jack: Jag har svårt för daltande med våldsbrottslingar.
Om dom bedöms som psykisk störda vid brottstillfället så skall dom självklart få vård. Men så fort dom anses "friska" så skall dom in bakom galler i nån form.
Sedan hur nån psykolog kunnat bedömma denna aktuella person som redo för att gå fritt ute i samhället är ju ett j-a bra betyg på psykvården.
NuMo: Det handlar inte om ekonomi i första hand utan om ideologi. Idén om att alla galningar ska ha rätt att knata runt bland vanligt folk finner man i den mycket mörka period av folkpartiets historia när den naive dumliberalen Bengt Westerberg stryrde. Psykvården lades ut på kommunerna, dårhusen stängdes till förmån för eget boende. Ja det där kan du. Frågan är varför man inte har dragit någon som helst lärdom av det fullständiga haveriet? Hur många mord och självmord behövs det?
En polis har blivit mördad av en galning som tidigare är dömd för mord och som de senate åren har haft kontakt med psykvården. Vad är det som gör att man i Sverige tror att det går att ha psykist störda mördare rännande fria på gatorna bland vanligt folk? Är det någon som kan ge en trovärdig förklaring till detta faktum?
Mördare och annat patrask ska sitta lääänge på humana och omvårdande institutioner och inte likt Fantomen knata runt som vanliga män på staden gator.
I sommartid brukar ju trubadurjävlarna dyka upp och förpesta tillvaron genom att spela Tomas Ledin och våldföra sig på diverse 60-talslåtar. Därför tänker jag posta tre akustiska låtara av en annan sort. Artisten heter Andy Kerr och låtarna kommer från hans skiva (kassettband egentligen) Once Bitten Twice Removed.
Söderöver: Ja det ser ljust ut tycker jag, ekonomiskt har jag aldrig mått bättre, nordisk tillväxtcertifiering, nyanställningar och en del stora investeringar gjorda för kommande projekt.
Sverige som land står inför några av det största ... | Läs mer