Café

Grupper · 50551 inlägg · 1049 ämnen
« · 910541 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Trådlöst, eller homeplug?
Metal Guru: Viket blir det naturliga eftersom rummen ligger på olika våningar och i olika väderstreck. De går knappast på samma fas.

Jag tror jag gör det bökiga. Drar kabel genom hela huset.

Sv: Trådlöst, eller homeplug?
NuMo:
homeplug är ett riktigt dåligt alternativ om du kopplar in dem på olika faser.

Trådlöst, eller homeplug?
Nu överger jag mitt adsl för att ansluta till stadsnätet i Sollefteå. Snabbaste bredbandsuppkopplingen som erbjuds ligger på 30 mbps.

Jag vill inte dra kabel genom hela huset (Har datorn på övervåningen men fasar in på undervåningen.)

Jag har fåttt rekommendationer att köpa homeplug, överföring via husets elnätet. Instickspropp via elkontakterna alltså.

Exempel på homeplug:

www.teknikmagasinet.se/nydb/db.pl?template_file=db_product.html&artnr=500134

www.inwarehouse.se/CompareProducts.aspx?cmp=1193886,1112609

Hjälp mig att välja rätt typ av "trådlöst" nätverk med minsta möjliga hastighetsminskning. Priset är naturligtvis av stor vikt. Homeplug med 200 mbps ligger ju på ca: 1600 kr. paret.

Tydligen är 200 mbps bara önskesiffror i verkligheten.

Är homeplug ett dåligt alternativ?

Sv: 3 från 1 idag
Salle: Hehe, exakt. Den gemensamma nämnaren var Keith "Cheggers" Chegwin som man kunde se som programledare för Sky Star Search på Sky One i slutet på åttiotalet.

Paddan: Den enda nämnare jag hittade var väl att alla tre presenterades av nån som liknade denna Simpson-figur rätt mycket.

[bild]z.about.com/d/animatedtv/1/0/G/U/simpRickyGervais_v1f_72.jpg[/bild]

Paddan:

Nej, det var där det blev fel, men annars var det en hyfsad slump tycker jag....

Gidde: Du glömde nämna att du lyssnade på flera skivor med Juliet...

Paddan:

Vad härligt!
I förmiddags lyssnade jag på Yazoo - The Best Of
och just nu lyssnar jag på Beatiful South - Solid Bronze och dom har ju en del med Housemartins att göra :)

Slump eller?

Sv: Roliga länkar
Gidde: Kort larvigt klipp, men rätt roligt!

Sv: Metal Guru's tråd med Udda Hårdrockscovers.
Wayne Gresky:

På tal om mer Sinatra, Cole Porter och Iggy Pop. Fanimej om jag inte får med två covers på en samt att min anarkistiska ådra firar stora triumfer i kväll:

www.youtube.com/watch?v=OluPhEKyckU

Metal Guru: Man vet ju aldrig om saker blivit postade tidigare i såna här trådar, men den här tål väl att upplevas igen i så fall.

Volume xx
Subject: The Lady Is A Tramp (Musikallåt från 1937, insjungen av bl a Frank Sinatra)
Warning: Alice Coopers peruk.

www.youtube.com/watch?v=f3Wq9MODw4U

Et tu Brute: Sydstatsrock yes... Dan Baird och Georgia Satellites e la goa så håll till godo...

www.youtube.com/watch?v=CTUoytNnZoM

www.youtube.com/watch?v=NHKq9tc5reE

www.youtube.com/watch?v=qcErZ8LMlJ0

Rock on...

Alisandali:

Lite AcDc över rose Tatoo, varför är inte Acdc bäst enligt dig ??

Et tu Brute:
När vi ändå är inne på Sydstatrock och Hillbilly så mäste jag lägga in David Allen Coe igen , fast här öser "gubben" på med hjälp av Pantera .

www.rebelmeetsrebel.com/photos/displayimage.php?album=lastup&cat=8&pos=0

Helg Ernest:

Tja, vi kan väl skråla helan går när andan faller på...nä nu går jag och hiva mig.

Et tu Brute: Jo, men tanken slog mig. Vi har nationaldag, men firar vi?
Det är inte ens deras nationaldag ändå går hela london ut och sjunger och firar. Snacka om nationskänsla, eller skall man säga tradition?
Nä nu måste jag upp och titta på U-båten på TV1

Helg Ernest:

Är inte det där mer kul att titta på än lyssna till. Ungefär som Riverdance.

Alisandali:

Det där är väl lite av Canned Heats signum.

Fast jag gillar även den stora hillbillyhiten:

youtube.com/watch?v=odWuWdlYZFA

Et tu Brute: Tycker vi tar oss till baka på rätt sida jordklotet.
Har nyss tittat på ett väldigt PAMPIGT program på TV1
Last Night At The Proms
Kan det finnas nått pampigare än detta ?

youtube.com/watch?v=THYgeETrkPs

Säga vad man vill, dom är då verkligen nationalister engelsmännen.

youtube.com/watch?v=nMRvZTk7QYE&mode=related&search=

Tankarna för en genast tillbaka till WW2 och Winston Churchill.

Så skall vi ha en tredje också?

youtube.com/watch?v=UQ0oCmDXrVk&mode=related&search=

Släng dig i väggen Kjell Lönnå

Et tu Brute:
Kul att se Bob “The Bear” Hite i första sydstatvideon , men en Canned Heat låt som fastnat rejält är :

youtube.com/watch?v=nJ2a7LlAiqs&mode=related&search=

Varje gång man sparkade igång Harlyn på vårkanten fick man på nått konstigt sett den låten i huvudet .

Kör väl en riktigt annorlunda 3 från 1 idag då. 

3st från 1 spel.

För alla som har provat partyspelet Guitar Hero så förstår ni att dessa 2 killar gör det ruskigt bra. Men frågan är väl om de inte har lite för lite att göra på dagarna.

Äh jag är nog ba avis för att jag inte är så här duktig på våra rock'n roll kvällar.

[url=youtube.com/watch?v=4QueIcczQUQ]Hallowed be thy name[/url]

Blir lite väl galet efter 5 minuter

[url=youtube.com/watch?v=RgIP7XW1lXM]8 åring dominerar[/url]

[url=youtube.com/watch?v=3yEjyuw42YY&mode=related&search=]8 åringen fortsätter va sjuk[/url]

Et tu Brute:
Följ länk. Sök på "Dead Eyes".

Men det är inte osannolikt att det är en nyinspelning, och inte från 'those were the days'.

Metal Guru:

Var?

Et tu Brute:

"RELOAD"
Great cover package - booklet with story plus never-before-seen photos and bonustracks.
Bonustracks:
A Man's not a man (single edit)
----> Dead Eyes (Video in Windows Media Player version)

Alisandali skrev: "Sydstatsrocken är en av dom bästa musikstilarna som jag vet , samlar på LPskivor som är utgivna på Capricorn Records på 60/70/80 talet."

Fast en del är ju lite kinkiga kring vad som skall räknas som sydstatsrock eller inte. Vissa fundamentalister påstår att den försvann med Molly Hatchet på det tidiga 80-talet.

Fast jag tycker mest att det bara hörs...var musiken har sina rötter...även idag.

Metal Guru:

Jo, jag har provat det också. Hemsidan säger heller ingenting om att det skulle funnits filmat material.

www.neonrose.se/

Et tu Brute:

Sydstatsrocken är en av dom bästa musikstilarna som jag vet , samlar på LPskivor som är utgivna på Capricorn Records på 60/70/80 talet .

Et tu Brute:
Du får större hitrate om du söker på "Neon Rose".
Rörlig film på dem har jag icke sett.

Julia's Dream är förmodligen det bästa som gjorts inom landets gränser.

Ähh, jag håller mig väl kvar i södern ytterligare en dag.

youtube.com/watch?v=j63wx4UATJU

youtube.com/watch?v=16teepueA2E

youtube.com/watch?v=hrP1s-M-uUU

Alisandali:

På tal om rosor. För ett tag sedan satt jag och letade Neon Roses. Fan, va filmen ens uppfunnen i Sverige innan dom la av? Är det någon som vet om det finns bildmaterial på dessa svenska pionjärer?

Alisandali:

Det här hade vi egentligen kunnat köra i tråden "Döda gitarristers sällskap".

Fast det är klart, Randy Hansen lever väl.

"Randy was born into a musical family in Los Angeles, and spent his early years studying varied styles at the family's Hollywood nightclub, the Ash Grove. He was fifteen years old when they moved to New York and he met Jimi Hendrix in 1966. He played in Hendrix's band Jimmy James & the Blue Flames that summer. The stage name "Randy California" was given to him by Hendrix to distinguish him from another Randy in the band (who Hendrix dubbed "Randy Texas"). When Hendrix was invited to come to England by Chas Chandler, Randy was not allowed to go (by his parents) and so missed out on what became the Jimi Hendrix Experience.

Together with his stepfather Ed Cassidy, California founded the band Spirit in 1967 and wrote their biggest hit, 1968's "I Got a Line on You". Spirit's other big hit was "Nature's Way." The band's music still stands as a unique sound mixing ethereal notes, hard beats, and a satirical view of the world. Jimmy Page plagiarized Randy's guitar part from "Taurus" when he wrote Led Zeppelin's 'Stairway To Heaven'.

Randy California left Spirit in 1971 to begin a solo career, but periodically returned to various reincarnations of the group over the years until he was lost in the ocean January 2, 1997 while rescuing his twelve-year-old son from a rip current near their home at Molokai, Hawaii."

Såg dessutom att Hansen var från Seattle liksom Hendrix. Det kan väl ändå inte vara den Randy som figurerade i Jimmy James & the Blue Flames?

en.wikipedia.org/wiki/Randy_California

en.wikipedia.org/wiki/Randy_Hansen

Helg Ernest: Måste ju säga att utförandet av den i vanligtfall riktigt bra låten är i symfoni med hans kläder. Inte riktigt bra utfört alltså.

ChriZt3r: Då det begav sig hade "The Plommer" en jätte hitt med Cotten Jenny.

När jag sökte efter den fann jag denna.

Den matchar nog dina Jerry klipp, men är dock någon annan ??????????????????????

www.youtube.com/watch?v=YQVgdctObVk

Har någon hört nått värre ?

Et tu Brute: Sitter och kollar lite på TV och det blir såklart reklam.
Då hör jag en gammal klassiker oc tänkt såklart bjuda på 3 olika versioner av den. Börjar med den jag tror dom använder i reklamen.

www.youtube.com/watch?v=qgDKtLPp46s

och nu orginalet om jag inte är helt ute och cyklar

www.youtube.com/watch?v=u_0IKmq75UQ

Och sen en cover av den som troligtvis har gjort mest covers i hela världen.

www.youtube.com/watch?v=4D077euYu-0

Vi fortsätter med ett av Australiens bästa rockband : Rose Tattoo.

Rose Tattoo Scarred For Life

www.youtube.com/watch?v=6CW8TJ1jfl0&mode=related&search=%20ruskigt%20sk%F6n%20l%E5t%20%21%21

Rose Tattoo - Assault And Battery/Tramp

www.youtube.com/watch?v=gPYA7vMftIY&mode=related&search=%20ruskigt%20sk%F6n%20l%E5t%20%21%21

Rose Tattoo Rock and Roll Outlaw

www.youtube.com/watch?v=Mspv5lAx_JI&mode=related&search=%20ruskigt%20sk%F6n%20l%E5t%20%21%21

Rose Tattoo - Astra Wally 1981

www.youtube.com/watch?v=H4bDvowdbQY&mode=related&search=%20ruskigt%20sk%F6n%20l%E5t%20%21%21

Rose Tattoo - Black Eyed Bruiser

www.youtube.com/watch?v=vtV6RxeYfKg&mode=related&search=%20ruskigt%20sk%F6n%20l%E5t%20%21%21

Oj då blev visst fem från en , fast dom är så jävla bra så det står ni nog ut med )).

Et tu Brute:

En av dom bättre Hendrix tolkarna heter även han Randy i förnamn , fast Hansen i efternamn .
Har ett par kanonlpn med honom , tyvärr brukar dom kosta åt h-e för mycket om man nu lyckas hitta dom .

Randy Hansen - Foxy Lady :

youtube.com/watch?v=lgLHcyoZVMU

"I Don't Live Today" performed by Randy Hansen & Buddy Miles:

youtube.com/watch?v=a4kdMn96lyg

youtube.com/watch?v=bgRYleaWZuM

Och vi avslutar det hela med en litenbonuslåt :

youtube.com/watch?v=-HRftBlEfg0

ChriZt3r:

I vissa kretsar anses Jerka vara brottarbig. Fast allt han gör kan Dave Edmund eller Chris Spedding göra bättre.

Fast inte den här förstås, som i vissa lägen är en enorm stämningshöjare ;)

youtube.com/watch?v=eXlCBafWxOg

Hans enda svenska är annars en höjdare! Vilken proggare? Kung I Blodet, Sista Skeppet Hem eller 7 År På Hall.

Meningen Med Allt, låg väl på svensktoppen en hel del veckor, även fast den saknar proggkänslan från många av de andra låtarna:

youtube.com/watch?v=kuldCSrqJg8

Såvisst är han lite kult.

Helg Ernest:

Jag är väl ett halvt decennium för ung, för att ha några samtida expirience av detta geni.

Han hade ju en del sidor som folk nog inte riktigt har hört. En av mina favoriter är nedanstående ballad:

youtube.com/watch?v=PNCGvWL7Nlw

En av hans lärjungar är inte heller att leka med:

youtube.com/watch?v=1RhlnvQWs7o&mode

Här har vi lite riktig musik istället för allt konstigt ni gammfolk lyssnar på nuförtiden.

Börjar med 2 äldre låtar och sen en lite nyare, alla 3 dock med kanon videos.

www.youtube.com/watch?v=74TDvzZcHPw

www.youtube.com/watch?v=TBbWbgewA6o

www.youtube.com/watch?v=7OxwhClCx0o

Enyoy!!

Helg Ernest: Du var ju inne på Jimi tidigare...

Och idag var det 37 år sedan han dog den ökända "rockdöden" kvävd av sina egna uppkastningar av bla rödvin och sömntabletter...

[url=
www.youtube.com/watch?v=8aUDVpHxw9c]Jimi Hendrix - All Along The Watchtower[/url]

[url=
www.youtube.com/watch?v=JecyHi0YAw4]Jimi Hendrix - Hey Joe[/url]

[url=
www.youtube.com/watch?v=PJmPtneBibU]Jimi Hendrix - Voodoo Child[/url]

Et tu Brute: Glömde säga att den låg med som ett livespår på Hendrix in West.

en.wikipedia.org/wiki/Hendrix_in_the_West

( Den ligger i amerika kofforten ( c : )

Et tu Brute: Kommer du i håg denna version?
youtube.com/watch?v=P5BOf-8vHoY&mode=related&search=

Lite annat motför Sigge Ernst i Rockfolket.

Et tu Brute: Jag kontrar med detta!

youtube.com/watch?v=mZj1uElADZw&mode=related&search=

youtube.com/watch?v=8ceAPtJkbvs
Ni som är obcervanta ser vilka som står backstage och kollar.

Då är det ju inte mer än rätt att dom också får vara med.
youtube.com/watch?v=pAVhKjsImeI

Thats 70s show !

Volume 34.
Subject: Planet Caravan (Black Sabbath).
Warning: En synnerligen bekymrad flicka spelar gura och sjunger.

Lägger med Pantera som referens:
youtube.com/watch?v=nVvoEYBFJpc

Et tu Brute: Oh boy, man kan få träsmak för värre. Man undrar om förebilderna är [url=sv.wikipedia.org/wiki/Br%C3%B6derna_Djup]dessa herrar?[/url]

« · 910541 · »