mattias - 74: Vilka idioter, vad är det för samhälle man lever i. Man skulle kunna tänka sig detta hända i ett krigsdrabbat land där mäniskor har sett och upplevt saker ingen människa bör. Men i Sverige, ett land med en fungerande infrastruktur även om vi klagar. Det finns mat för all som vill och ingen människa blir riktigt utlämmnad. En sak är väll att folk skjuter varandra av händ eller av olycka men att tortera någon även fast dom ber dom att sluta är nog så sjukt att det finns inget hopp för dom människorna.
mattias - 74: Glömmer aldrig då jag vid en infart till Oxford i England, mitt i rumlande vänstertrafik plötsligt och utan förvarning körde in i en sån där Mother of all Roundabouts - en sån där jätterondell med fem små siamesiska satellitrondeller runt omkring. Hag handlade snabbt. Tog rygg på bilen framför, och vek inte av från hans röv förrän nån kilometer senare...
Nya frågan lyder i dalarna. Hur många rondeller passerar du mellan Kupolen och Falun 1, 5 eller 12 st :-)
Nej skämt å sido så är det väl nån form av teori men helvete vad svårt det var när jag tog det kuggade 2 gånger innan jag bestämde mig för att plugga ordentligt :-)
Dagen då jag fick mitt körkort är nog den lyckligaste i mitt liv.
En repetition efter tio år från det man tar kortet är nog inte fel. Men helt klart är ju att man bör testas regelbundet vart femte år efter man fyllt 65. Syntest, hörsel och en enklare genomgång av regler och lagar, plus någon form av körtest.
knaskamilla: Sant, kanske vore en bra grej. Att skapa mer arbetstillfällen. Endera i att fler trafikkontrolanter behövs eller i att nån fyller på saft och bjuder på kaffe i kön:). Nä men det vore ju ett allternativ, eller?
Metal Guru: Jo det kan ju vara, eller ska man kanske ha lite hårdare när man gör uppkörning. Jag menar det är inte så många år sedan man fick kortet nästa på bensinstationen. Jag är jätte mycket för ev reglering av körförmåga. Frågan är hur ska man lyckas. Ett alternativ kan ju vara regelbundna uppkörningar. 1 gång per 10:de år?
mattias - 74: Inte illa, sedan om man kan kalla det bra bilförare eller försiktig bilförare skall jag låta vara osagt*garv*. Men jag tycker nog att det borde finnas en högsta ålder för att köra bil. För vid en viss ålder så är inte kroppen vad den borde. Man kan väll säga 18-75 år. Då tror jag att vi skulle kunna slippa många olyckor. Jag har en släkting(namnet skall förbli osagt) som börjar bli till åren. Och det är nastan ingen som vill åka med honom pga att han krocka nätan jämt. Inte att han gör det utan att han håller på att göra det jämt.
mattias - 74: Absolut, med det är synd att dom flesta människor inte kan köra i rondeller, speciellt folk över 60 år. LIVSFARLIGA!! Man blir rädd när man är ute på vägarna. Jag ska ioförsig inte säga något. Har inget körkort men är grym på att sitta brevid:)
mattias - 74: Kan jag förstå. Det känns som dom mest är i vägen. Jag personligen har inget emot rondeller så länge dom är ordentligt gjorda(stor och lutar åt rätt håll). Men att hålla på och slänga upp pytte rondeller som vilken SUV som helst kan rulla över känns ju löjligt. Dax för folk att protesera kanske. Verkar ju populärt runt om i världen.xD
Nej jag blir så irrierad på dessa förbannade rondeller.
Nu bor jag ju inte kvar i Borlänge men jag bodde tidigare nära riksvägen och när jag skulle ut på den fick jag vänta i evigheter. Ist för att underlätta att göra en rondell så bygger de smårondeller överallt utom där som de skall.
Jättemånga som ledsnat på Borlänge Kommuns jävla pytterondeller
Gidde: Tycker det är imponerande ändå av westerlind. Det är inte alla som hinner tolka semaforsignaler så snabbt som han måste göra för att kunna deltaga i tävlingen. Men nu har jag hört att han införskaffat en riktig värsting, en hålkortsmaskin, så nu ska det nog gå lite fortare.
Jaja, du mötte ju en duktig motståndare, så det var nog det som det berodde på! :)
Har hört andra som upplever samma problem, men för mig har det funkat bra, oavsett om jag kört på jobbets långsammare lina, eller på min här hemma.
Min laptop hemma är absolut ingen snabb sak, utan den tuggar på rätt så långsamt, men det går ändå hyfsat snabbt att svara på frågorna. Ligger oftast mellan 25-45 sekunder på fyra frågor.
Linnea: Det känns aningens lättande som sen in i tävlingen och placerad i en lite lägre division att det är en kort serie. Alltså endast enkel- och inte dubbelmöten. Jag har klarat av serien 4-0, hittills, är väl kanske bäst att säga. Men det är en kul tävling. Eller tävling och tävling. Ett kul nöje.
Gidde: Det kanske är fler som har samma IT-paket som mig?
Jag har varje omgång haft ganska hyggliga resultat, men har hittills 0 poäng. Och varför då? Jag får motvilligt erkänna att det antagligen beror på en viss brist på begåvning. Sen tror jag kanske min vedeldade dator inverkar lite grann: F-nskapet vill inte skicka in resultaten lika snabbt som min reptilsnabba hjärna vill, därför tar det beroende på burkens dagsform ca 10-20 sekunder att svara. Idag testade jag en ny variant: 1) Startade om datorn och öppnade endast webbläsaren. 2) Jag svarade oerhört sanslöst blixtsnabbt på varje fråga 3) Sen hamrade jag besinningslöst på tangenterna som en knaskamilla 4) ...och simsalabim, nytt rekord: 1:46 - (bara 1:03 efter dagens motståndare, AGF)
Jag har nu tappert krigat mig igenom tre omgångar, men börjar så smått inse att jag kanske inte behöver köpa in någon guldhjälm framåt vårkanten...
"Nao, when Jesus was borned in Bettlyhem of Judea in teh dayz when Herod teh king wuz rockin the casbah, hai look, dere sum wies doodz comin frm teh east into Jerusalem, sayin "Hai guyz, where be King Of Jews? We see'ed star in teh east and we wants to worship him" When Herod hearded dese tings, he was trubbled, and all Jerusalem wit him. And wen he gaddered all teh holy doodz and skribez of teh ppl toogedder, he demandeded of them where Christ shud be borned. And dey sayed "In Bettlyhem of Judea: dat wat profet sayed. RTFM, lol" And j00 Bettlyhem, in teh land of Judea, am not least among teh princes of Judah: for out of j00 shall come a Govner, that shall rule mah ppl Izrael. Den Herod, wen he calleded on teh wies doodz, asked wen teh star appeareded And he sended dem to Bettlyhem, and sayed "Go find teh ickle kid, den tell me where he am, cuz I wanna worship him too" Wen dey herd teh king, dey went away; and hai look, teh star be leadin dem to teh ickle kid. And wen dey saw teh star dey was liek "FUCK YEAH STAR!". "
Metal Guru: Håller med om det. Plus att det är lite tråkigt när några hoppade av efter bara en omgång, nu blir det ju (väl?) en massa WO-matcher i några serier.
Det tar ju så lite tid, så jag fattar inte varför man inte kan fullfölja serien innan man hoppar av faktiskt...
Ska kolla med mina turkiska vänner...Öh föresten, det här kan va stort, har inte miike55 (eller vad han heter) kontakter i Bagdad...kan det här vara ett samkör mellan mike och ALCAIDA???
"Turkiska hackare slår till mot Sverige Sverige 07 okt 10:58
Tusentals svenska hemsidor har de senaste dagarna förstörts av hackare. Angreppen har spårats till framför allt datorer i Turkiet.
Natten till lördagen raderades nästan 4.000 svenska hemsidor som låg på ett webbhotell. Attacken var ett svar på tidigare intrång i webbhotellet Proinets servrar då 1.600 hemsidor raderades.
Angreppen har spårats till framför allt datorer i Turkiet men också några enstaka i Kanada, skriver Svenska Dagbladet. Attackerna har utförts av flera grupper och enligt Kjetil Jensen, som är support på webbhotellet Proinet, verkar hackarna tävla mot varandra om vem som kan slå ut flest hemsidor."
Frisco: I vissa lag hade jag mina också... De egna (privata) är kvar.
NuMo: Ja det verkar vara de datorkrävande grejerna som nu "tappats" bort. Statistik i bilder, bilder och matcher får inte jag upp. Tom vissa (?) spelarnummer saknas...
Man kan fråga sig, vart är vi på väg igentligen?