Café

Grupper · 50550 inlägg · 1049 ämnen
« · 946286 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Bästa Musikvideon EVER!!!
willysson: Men denna vinner för basta låt!!!!

Heja rumänien!!!

Sv: Peace and Love ??
mattias - 74: Hehe, nu snackar vi gubbrock.

Sv: Peace and Love ??
Lumber Jack:

Detta skall bli jävligt skoj

Sv: Musik.
Dream Team: Var det inte dem som hade nån sorts fejd med Mötley Crüe under det glada 80-talet ?

mattias - 74:
Quiet Riot var väl bandet som spelade Slade..?

Dream Team:

Såg en dokumentär på MTV häromkvällen där de visade ett inslag om hur Heavy metal musiken kom till. Där var en liten intervju med honom och jag tyckte han såg lite sliten ut. Får jag gissa så är det de där förbannade drogerna igen. Observera att det är min gissning.

Quit Riot hade ju låtar som Slick Black Caddilac och Metal Health som var riktigt bra.

Lägger in en länk

Jag var ett tidigt fan av bandet Quiet Riot, men intresset kom med tiden av sig. Därför känner jag mig inget vidare uppdaterad på ämnet, men jag reagerade förstås negativt när jag läste detta i morse. Saxat från DN:

"Sångaren Kevin DuBrow, från heavy metal-bandet Quiet Riot, hittades död i sitt hem i Las Vegas på söndagen. Dödsorsakerna är ännu inte kända."

Mer att läsa om DuBrow [url=en.wikipedia.org/wiki/Kevin_DuBrow]här[/url].

Sv: Det finns idioter
Friskt vågat!

Frågan är dock om det går att förfalska något som inte finns? Jag antar att det blir som Homer S brukar säga: "That's for the courts to decide".

Sv: 3 från 1 idag
Et tu Brute: Denna skal väl passa dig?
www.youtube.com/watch?v=8kKFe_gb4J8&feature=related

Sv: Vetgirig.nu
Stigsson:
Å fan. Nu sjönk du på min stege.
Trodde du funnit en bakdörr, och inkasserat sex poäng av fyra möjliga.

Metal Guru: 6 frågor - 3 minuter i cupen.

Stigsson:
Hur många frågor rör det sig om per omgång, samt hur lång tid har man på sig..?

Metal Guru: Läste frågorna, funderade en stund och försökte sen avge rätt svar, vilket visade sig gå ganska bra.

Metal Guru:

Han svarade rätt :)

Stigsson:
Sex rätt på 2:31.
Det var inte illa! Hur gjorde du?

difzi: Gör så!

Wayne Gresky:

Greate :) då väntar jag på mail på fredag?

difzi: Du är ju med i ligan så allting borde stämma. Jag fick mail imorse om att jag har match, inget annat. Eftersom du står över den här omgången så är antagligen allt som det ska vara.

Wayne Gresky:

Jag har inte ens fått mail att de hela har dragit igång eller vid anmälan tror jag, så ska de inte vara va?

Wayne Gresky:

Jaha, juste. Så man hinner vila upp sig lite.

knaskamilla: Eftersom det är tre i alla grupper utom min så är en spelledig i varje omgång.

Wayne Gresky: Satan i gatan vilken bra start jag fick!

Wayne Gresky:

Ska man ha fått mail?

Då är allmänbildningscupen igång med gruppspelet, det lilla gruppspelet, men dock gruppspelet. Lycka till!

Tubest:

Samma låt fast med lite mera info

Helg Ernest:

En bra låt om det du skrivit.

mattias - 74:

Desperat är han sannerligen..

mattias - 74: Jag skulle inte ha överdrivet mycket emot ett misslyckat rekordförsök...

Wayne Gresky:

Denna artikel passar under ämnet

Metal Guru: Ja, du det var en salig blandning må jag då säga.

Sv: Roliga länkar
Salle:

ryktet säger att de även har Def Leppards trummis...

Sv: Roliga länkar
knaskamilla: Och jag som tyckte jag är hyffsad på att dansa...

[url=
www.youtube.com/watch?v=hnsz8Uc3enE]http://www.youtube.com/watch?v=hnsz8Uc3enE[/url]

hellge: Så det var alltså för simpelt att uppkalla sig efter en agronom, eller?

www.tullpress.com/rm12oct68.htm

Metal Guru:

Jag postade tre st. "blås i struten, dårå" för ett par månader sedan.

Då letade jag bland annat efter en låt som herr Anderson gjorde ihop med Ted Nugent, på tidigt 80-tal. Sökte och sökte på både youtube, google och wikipedia, men hittade ingenting. Vet du något om det här eller har jag bara inbillat mig?

Från ungefär samma tid, gjorde han också en låt ihop med Honeymoon Suite. "All Along You Knew". Fast den fanns inte heller på youtube.

Metal Guru:

Hmm, det var något annat. Jag ska kolla jag får tag i guuuben som hade hela storyn.

hellge:
"Säg mig Gurun, vad är det Jethro Tull betyder?"

Något osexigt.
Från källan till all fri kunskap, Wikipedia:

"At first, the new band had trouble getting repeat bookings and they took to changing their name frequently to continue playing the London club circuit. Band names were often supplied by the staff of their booking agents, one of whom, a history buff, eventually christened them Jethro Tull after the 18th-century agriculturist who invented the seed drill. This name stuck simply by virtue of the fact that they were using it the first time a club manager liked their show enough to invite them to return."

Sv: Radio-tråden
Ska det vara synt så ska det vara vemod och dysterkvisteri, sentida Depeche duger gott eller varför inte något tyskt eller holländskt. Annas håller Sators ”Slammer” fortfarande med titlar som ” It's So Cold Without A Gun”, ”Gamma Gamma Hey” och ” What Fucking Vibrations?” Det går ju få det att svänga syntetiskt också, det viktiga är att det inte låter som ett tidigt Atari.

Men Salle, Guru, Sandali, Robban och kanske Wayne också. Musikbyrån Live är ett utomordentligt program på statsradions P3. Härom dan var det ett band från Houston vid namn Black Angels som var okända för mig, någon konstig kompott av 70-tals flum, indiependent och metal, lite Pixies, lite Velvet Underground.

www.sr.se/webbradio/webbradio.asp?type=broadcast&Id=880116&BroadcastDate=&IsBlock=1

Metal Guru:

Min virtuella näsa snusar ständigt upp trådar som innehåller Tonyrellaterade saker.

Tvärflöjt är ett underskattat instrument.

Säg mig Gurun, vad är det Jethro Tull betyder? Jag har letat men har inte hittat. Jag vet att jag läst det någonstans men kan inte hitta det igen. Jag tror det har någon slags samhällsanknytning, kanske politiskt eller så.

Sv: Metal Guru's tråd med Udda Hårdrockscovers.
Metal Guru: Jul om mindre än en månad nu och vad kan då tar vi och lyssnar på en jullåt tycker jag (även om det är liiite tidigt). Riktigt fint tolkad faktiskt, Christer Sjögren borde gå och dränka sig om han ser detta.

Jon Bon Jovi - Blue Christmas
www.youtube.com/watch?v=10OcvYB5f9g

Metal Guru: På tal om Bruce Dickinson, vad sägs om att börja dagen med en trio från hans kusin Rob och dennes band? Jag är nog rätt ensam här om att tycka att inte tycka att Bruce är den störste talangen i släkten...

Catherine Wheel - Flower To Hide
www.youtube.com/watch?v=hHVnAZ4tXxM

Catherine Wheel - I Want To Touch You
www.youtube.com/watch?v=Yg7-mRXg5wk

Catherine Wheel - Sparks Are Gonna Fly
www.youtube.com/watch?v=WTKrG7uBw4Q

Metal Guru:
Då kanske jag har en chans då att svara lite rätt ;) :D

Jag bjuder på en väldigt spretig trea, Et tu Brute:

Som conclusion på Brute's Sparks-trea:
Sparks - Get In The Swing
www.youtube.com/watch?v=avypBDJ68AQ

Jethro Tull - A Song For Jeffrey
www.youtube.com/watch?v=gIbI6Yl8J_U
Men vem är det som spelar vit strata..? Är det allmänt känt att mr Tony Iommi varit en delmängd i Jethro Tull?

various artists - Smoke on The Water
www.youtube.com/watch?v=YJEhnmLlQAk
Vilka musiker kan ser ni i denna video?

Et tu Brute:
Sparks var underbara.

Et tu Brute: Och är kommer ett band som heter Elvis Hitler , hittade bara en låt från deras andra lp .
Hittar ni den första lp:en som dom gjorde : köp .

www.youtube.com/watch?v=j8AbLr2igO0

Sv: Radio-tråden
hellge: Kanske inget för dig men Wayne mfl borde ratta in detta när han begrundar måndagkvällens resultat och dess efterdyningar i diverse gästböcker...

[url=www.sr.se/cgi-bin/p3/nyhetssidor/index.asp?programID=2663]Covenant på P3 Live[/url] Måndag 26/11 21.30.

hellge: Ett litet personligt tema...

[url=
www.youtube.com/watch?v=RI2IyHXJo5M]The Beastie Boys - No Sleep Till Brooklyn[/url]

[url=
www.youtube.com/watch?v=Puxip714eEM]Bon Jovi - I'll Sleep When I'm Dead[/url]

[url=
www.youtube.com/watch?v=FdDrDa9PGJg]D.A.D. - Sleeping my day away[/url]

difzi:
Thailand är veckans 'tips' av ämnena i Geografikategorin. Klicka på [Snabben], och pröva dig igenom de 35 frågorna. Inte var det många rena kartfrågor. Jag kommer faktiskt inte ihåg nån.

Metal Guru: Ämnet Platser i Sverige skulle också platsa.

« · 946286 · »