20 Lindgren: Sista resan var enkel, eftersom man såg att det var Mellansel som resan startade från. Den tog jag på tian. Frisco tog man på AU49, så den var också rätt enkel.
Däremot klarade jag inte första resan Kalmar förrän de sa Allvaret.
knaskamilla: På min sektion i Swedbank Arena är det ett gäng som under matcherna pratar med spelarna, domarna och sig själva mest hela tiden och avslutar varje mening med I HELVETE. Vad skulle de kunna säga istället?
Stigsson: En klasskompis fick en sladdsyster när vi gick i 5:e klass så hon var ju som mest mottaglig under våran "värsta" period. Då bestämde dom att ersätta alla fula ord med "fjäril". Detta följdes rätt strikt och alla runt omkring hängde på. Tills en dag då jäntungen en dag klämde ur sig ett "fjäril också" när hon tappade en glass på marken.
Många har väl hört de någorlunda vanliga "Järnspikar" eller "Häll vete i en säck" men har ni några andra sådana här ersättningsord för kraftuttryck man inte vill uttala?
Anledningen till att jag frågar är min mamma och mormor alltid har sagt "Jäpite-Lasarus" och jag undrar nu om det är fler som hört det eller om det är något dom har hittat på själva? Kom gärna med era egna varianter på uttryck.
Metal Guru: Haha! Har inte inträffat för mig. däremot är det inte helt ovanligt att jag fått samma fråga två matcher i rad. Undrar hur bra slumpgeneratorn fungerar egentligen? En annan fråga man kan ställa är om alla frågor som finns inlagda verkligen är med i alla tävlingar? Urvalet kanske är mindre än man tror?
Hmm. Fick en fråga i Geograficupen som jag inte kunde svara på. Det var fråga två av sex. Duktig som jag var memorerade jag dock svaret, vilket betalade sig i fråga sex, då reprisen gick.
Huge: I alla andra cuper jag sett har det varit bäst av en. Dessutom räknas varje sekund när det gäller utslagning. Så se till att sitta på en snabb uppkoppling och dator!
Jag tryckte igång den nya säsongen nyss. Då stod det (som det alltid gör) NY SÄSONG STARTAR I NATT. Men det innebär nog måndag eftersom det är måndagar och torsdagar som gäller.
Senaste nytt från HS-cupen: UltraXLZ förefaller ha dragit sig ur tävlingen och Paddan är därmed klar för slutspel som siste man. Paddan kan därmed börja ladda inför derbyt mot Salle. Vi har ett till intressant öviksderby mellan Kamilla och AM. Men det som känns som den stora publikmatchen är den mellan El Maco och Poffa som ska bli ytterst intressant att följa. Överraskningarna PontusWe och difzi ställs mot varandra och undertecknad tar sig an den tuffe JimmyJoe aka Portello i en match där utgången känns helt öppen.
Åttondelsfinalerna ser ut som följer: PontusWe vs difzi Wayne_Gresky vs JimmyJoe Salle00 vs Paddan Jonyvela vs MGuru SuperElMaco vs Poffa elbistrofinno vs Alisandali knaskamilla vs Aemm PAW vs Stigsson2
Tubest: Du får väl glädja dig åt att du ligger på uppflyttningsplats till sexan. Fast fortsätter det på det här sättet så lär du inte få möta mig nästa säsong heller. Gresky's "whopping ass" i sexan! :)
Däremot klarade jag inte första resan Kalmar förrän de sa Allvaret.