Café

Grupper · 50539 inlägg · 1049 ämnen
« · 1045615 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: framtidens bränsle
Helg Ernest: Om du vill ha både klass och hastighet så tycker jag du borde sikta på en sådan här i stället. :)

[url=
www.youtube.com/watch?v=E7ZmfYB0iOs]Smart Hayabusa[/url]

[url=
www.youtube.com/watch?v=f5S1NAMnYKM&feature=related]Race[/url]

Eller kanske inte är så mycket klass. Men snacka om att man skulle kunna shocka någon rejält.

En liten bonus, någon som byggt en lite större variant. Inte lika mycket sleeper och inte lika mycket klass.

[url=
www.youtube.com/watch?v=rStg4PWmxvk]MK1 hayabusa[/url]

Alisandali: Med tanke på trådnamnet så kanske nitro vore något för den med skaplig inkomst

Får ut skaplig effekt på den soppan :)

Alisandali: Jag måste sluta drömma om en Corre nu.
Nu har jag hittat 2 70 talare på blocket som legat ute sedan i April.
Undra vad det är för fel, eller kan dom möjligen vara en aning dyra.
bilregistret säger att den är I trafik första gången i Sverige: 2007-10-25
www.blocket.se/vi/15968307.htm?ca=4_s&last=1

Denna var lite dyr tycker jag.
www.blocket.se/vi/16052205.htm?ca=4_s

Men har dom legat ute sedan April, kanske dom vill bli av med dom nu?

Har inte din polare någon? Vad var hans hemsidesadress?

Helg Ernest: Tja , tänkte han överhuvutaget ??

Men bilen håller ju för att "leka" med , så sitter det nya baksulor på den och så prutar man 25-30 papp efter att man sett filmen .

Alisandali: Undra hur denna snubbe tänkte när han länkade från blocket annonsen till detta?

Helg Ernest: Specialbyggen kommer ju över det priset , men ingen orginalhoj kommer upp i dom summorna .

Alisandali: Shitt!
Inte ens till denna prisnivå?

Helg Ernest: Härlig Corvette , och nej ännu har inte Harlyn blivit så "dyr" .

Helg Ernest: Bilen låter tyvärr lite för högt , trots att det sitter nya avgasrör från grenröret och bakåt .

Jobbarpolarna brukar skoja om att det hörs vem som var sen till jobbet i morse , men jag har bara hört ljudet inifrån än , förutom när jag öppnat dörren .

Men ett underbart vrid i V12:an och jag har några olika V8:or och jämnföra med .

Sv: Festivaler sommaren 2008
scim: ja, Skin and Bones var också grym (ja, alla låtar var grymma, tror inte att det var någon som inte träffade exakt rätt). Rätt imponerande egentligen hur bra de behärskar så olika stilar som i den låten och tex No Way Back.

Per HApps: Är bra sugen på denna.
Jag känner ägaren, han köpte den som pensionsförsäkring.
Tänker han redan gå i pension?

Alisandali: Så dyra H-Dn finns inte i standardutföranden va?

LL:

Nä, jag är fortfarande helt lyrisk...var tvungen att smita hem från jobbet tidigare för jag fick ändå inget gjort. Det bästa med uppträdandet var att det kändes som att publiken var en väldigt stor orsak till succén, det sjöngs ju med i flera av låtarna och Grohl fick ju nästan be oss att inte sjunga emellanåt ;) Det var förresten tokroligt när han ställde två motsatta frågor till publiken varpå man båda gångerna svarade "Yeah!", Grohl tittade lite förundrat mot publikhavet och kommenterade "You weird bastards".

Stycket du nämner var helt magiskt, men jag tycker även att Skin and Bones var helt underbar. En låt som jag annars knappt lagt märke till.

scim: Foo Fighters var som vanligt otroligt bra, helt sjukt vilket röj under slutdelen med Everlong-All My Life-Best of You-Monkey Wrench mer eller mindre i ett svep. Det går inte att stå stilla, de utstrålar en sådan enorm energi och röjet runt omkring där jag stod under sticket innan sista refrängen av All My Life (där Dave Grohl vrålar "DONE DONE ON TO THE NEXT ONE DONE I'M DONE AND I'M ON TO THE NEXT") var helt sjukt. ALLA, kille som tjej, ung som gammal, hoppade upp och ner som galningar och skrek med i texten för allt vad halsen höll och lite till, och det adrenalinrus som jag upplevde då är helt obeskrivligt. Det kan inte finnas en enda drog i hela världen som är bättre än det.

(Och jag betalade förresten faktiskt det dubbla, jag bjöd morsan på en biljett också :-)

Helg Ernest:
En V12:a på tomgång låter som en flygplansmotor ungefär. Hade förmånen att ratta och åka en Daimler Vanden Plas dubbelsexa för ett ta sedan. Tänk vad som händer när man trycker gasen i botten nere vid granströmsmacken , jisses.

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Lumber Jack: Sedan så blir det väl så att TV3 köper upp TV4, så då får vi guldläge att kunna se elitseriematcher med superduon Lasse Kinch och Arne Hegerfors som kommentatorer, samt PA Gullö och Patrik Ekwall som "isreportrar"

Wayne Gresky:

Jag betalade 900:- för entren till helgens WTAI. Foo Fighters uppträdande alone var värt minst det dubbla! Magiskt!

knaskamilla: Kostar väl en tredjedel av en biljett till Barbra ungefär. För ett riktigt vasst startfält känns det nästan värt det.

Wayne Gresky:

Det funderade jag också på, men jävlar vad dyra biljetterna är...

Man kanske skulle ta och ta sig en tur till Götebörg?

Alisandali: Är det som det sägs? Ett väsande ljud ur avgaspipan/orna.
Tyst som bara den.
Har haft förmånen att bara som hastigast lyssnat på Jagga V12a när den åkte förbi, den väste då bara iallafall.
Själv har jag då inte gett upp Corvette drömarna, trots att finansmenistern sagt i från ( Frugan)
Men och andra sidan har jag en hållhake på henne, hon lovade mig en H-D när jag fyllde 50 för några år sedan. Nästa år skall hon få införliva det löftet.

Jag fick ett bra tipps, en Corre från blocket och hämta brochyr på en ny H-D med pris på. Då lär man få den billigaste ( c : Vilket torde vara Corren

Biljett till Peace and Love, någon? Det är inkl. campingplats.

Lumber Jack: Man ser redan Patrik Ekwalls karaktär som ett tydligt inslag i allt vad heter sportsändningar. Pajaskanal var ordet.

LL: Usch. Pajaskanal. Vi får verkligen hoppas att Canal+ får fortsätta att styra sig själva.

Wayne Gresky: usch, jag hör ödessymfonin spela i bakgrunden. Det mesta som TV4 rör vid brukar bli uselt.

En intressant affär i tv-sportvärlden. Hur påverkar detta hockeysändningarna? Hur påverkar detta bråket om allsvenskan mellan TV4 och Canal Plus? Lägger Tv4 sina bästa matcher i Canal Plus, får vi skräpmatcher från engelska ligan och elitserien i TV4 Sport?

Sv: Musik.
JD: Jag är heller ingen jazzfantast, men det där var riktigt tråkigt.

Sv: Musik.
65selander: Läser på Aftonbladets sida att Esbjörn Svensson dog igår i en dykolycka. Tråkigt. Jag är ingen större jazzfantast, men EST gillade jag.

http://www.youtube.com/watch?v=c3ddHfr6SzY

Sv: Viktigaste Valfrågan
ser att KD och SD snart är lika stora, rent SIFO-mässigt i alla fall. Undrar hur etablissemanget skall tackla detta.

Sv: Det finns idioter
Detta borde nog kunna platsa i en Ding Ding Värld, www.expressen.se/nyheter/1.1199421/snart-blir-var-drom-verklighethehe.

Tubest: Jag har inga grannar så nära.

Dessutom så tror jag egentligeninte att det är ett problem oavsett. Borra tilräckligt djupt så måste man bo oerhört tätt om man skall stjäla akumulerad energi av den andre.

NuMo: Snart kommer grannarna att komma på samma briljanta ide som du och borra, vad händer.......jo ni stjäl ifrån varandra och får köra pumparna baklänges på sommaren för att ha nåt att utvinna över vintern.......det är bergvärmens dilemma:-)

Per HApps: Ingen Vanden Plas , som är gjord för den Amerikanska marknaden i första hand .

Det är en Högerstyrd Double Six och årsmodell -75 , gjord i 76 ex det året .

För att komma i stämning inför nattsömnen.

Alisandali:
Vanden Plas Double six?
Årsmodell?

Alisandali: Bortförklaringar... Då kan jag och Bissett förvänta sig skjuts under Cupen eftersom Leksand inte verkar ha någon Taxi ;-)

65selander: 
Daimlern är köpt i Degerfors så kanske därav färgvalet , men färgen är oxblodsröd , inte lila .

Fast på det där dåliga fotot så ser den nästan lila ut .

65selander:

HAHA tänkte inte på det. Så där kan han ju inte ha det.

Alisandali: Varför är den lackad i FBK's färger, är det för att Prestberg har skrivit på ;-)

Alisandali: Å i bensinpriset.

Oj , fan .
Det bidde ingen länk utan det dåliga fotot kom direkt

Metal Guru: Va , fan riktiga män åker väl V 12:a och skiter i miljöförstöring .

Bild i länken på min nya "lilla leksak" .

Per HApps:
"Vätgasbilar där vätgasen kommer från kärnkraftsel."

...tror jag är förlegat, och något som bakåtsträvare roar sig med att drömma om.

Wayne Gresky: Blodsockret Wayne, blodsockret...

"Den 17-årige pojken slänger servetter och sugrör på golvet i ren frustration över nekad rabatt på en plusmeny."

Lumber Jack: Hahahahah

Dagens citat:

"Det var under Mona Sahlins tid i regeringen som antalet förtidspensionärer blev fler än antalet företagare."

Jan Björklund

Jag är inte ett dugg orolig!

Men att vara miljonär har sina risker. 40 procent uppger att de blivit utnyttjade på grund av sin ekonomiska ställning, främst av vänner men också i affärer och kärlek. Men särskilt oroliga för att bli utnyttjade är de inte. 78 procent svarar nej på den frågan.

« · 1045615 · »