Café

Grupper · 50866 inlägg · 1049 ämnen
« · 467175 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Tidernas Bästa rocklåt?
Dream Team:

Metal works

Et tu Brute: Första låten på B-sidan är "Solar angels"..?

Dream Team:

Viker ner mig där.

Et tu Brute: Klart det stämmer. Fast det är förstås basic för varje sann Priest-kännare!? Ja, han har väl haft lite mysko saker för sig den gode Rob de senaste åren. Man undrar lite vart han vill hän själv som sångare/textförfattare, nu när han återförenats med bandet efter nästan 15 års bortavaro..?

En av plattorna gavs ut med två helt olika skivomslag. Vilken var skivan?

Dream Team:

Kan det vara Island of domination från Sad wings of destiny?

Såg för övrigt Halford på en helsnurrig rulle på C+ för någon vecka sedan. Tydligen något som videogurun Åkerlund totat ihop. I den här drogbaserade historien som tydligen hette "Spun" agerar Halford uthyrare av p-rullar.

Oj vad jag blir sugen att damma av mina gamla LP-plattor med Priest! Det hann bli ett antal genom åren, ända från "Rocka Rolla" (1974) till "Painkiller" (1990). Allt som allt landar det på 13 Priestplattor i egen ägo. Ja, sen hittade även jag rätt i CD-djungeln som inträdde i början av -90-talet.. ;)
Judas Priest släpper för övrigt en sprillans ny studioplatta den 28 december. Den plattan är den första sedan "Painkiller" med bandet bestående av Halford/Tipton/Downing/Hill/Travis.

Favoriten genom tiderna, som redan nämnts är lika självklar som att solen går upp i morgon (eller kanske rätt så snart..)....

[bild]www.judaspriest.com/disc/images/j5.jpg[/bild]

Bonusfrågor: Vilken låt (av Priest) inleds såhär:

"Beware of their coming. Take heed our time is near. Fatalaty relinquish not. Brutality in arms doth seek to destroy..."

Alltså, vilken låt är det jag söker, från vilken platta och vilket år släpptes den (första gången)?

Dream Team: Tipsa Frölundaiten Fisus Power, alias en dvävulskt massa avstängda nick och numera Diego, på vårat officiella forum. Det enda han bryr sig om är rymdskepp, bajs och annat analt, Frölunda och pudelhårdrock. Jag tror att Judas skule glädja honom och förhoppningsvis få honom att koncentrera sig på annat än att "rädda" forum ett tag. Vi har inhyst honom alltför länge.

Ser att Priest spelar i Sverige nästa år. Skådeplatserna är Löfbergs Lila Arena, fredagen den 25 februari, Globen den 26 februari och lördagen den 5 mars står Scandinavium som värd. (OBS! Snart slutsålt i Göteborg!!)

Saxat från Ticnet:

"Med Rob Halford i spetsen kommer hårdrocksveteranerna Judas Priest åter igen att stå på svensk mark. I somras spelade bandet inför 20 000 lyriska fans på Sweden Rock Festival.
Judas Priest bildades i Birmingham i England 1971. Det stora genombrottet kom 1978 med albumet "Stained Class" som gjorde bandet till föregångare inom det som kom att kallas för New Wawe of British Heavy Metal. 1980 släpptes det klassiska albumet "British Steel".
Judas Priest är hetare än någonsin just nu och säljer ut arenor världen över. Anledningen till den återuppståndna hysterin är självklar - den legendariska sångaren Rob Halford är tillbaka efter ett par års paus från bandet."

[bild]www1.ticnet.se/images/event/e1lad11347.jpg[/bild]

Gammal bild detta. Ser ut att vara från mitten av -80-talet, när trummisen fortfarande hette Dave Holland. Numer är det ju Scott Travis som agerar batterist.

Sv: Sverige på Discovery channel
Stigsson: Det är faktiskt en rätt kul idé, på allvar. Jag tror den skulle kunna sälja rätt bra.

Sv: HS-Kalendern...
willysson: Damnit, jag vill ju vara oktober ju. Slutet av oktober om ni måste dela upp månaderna i veckor för att få med alla bilder. Som skorpion har man väl någon form av stolthet.

Juli, Hrmpf!

Stigsson:
Läge för dig att stiga fram som en riktig MAS endast iklädd
näckenbladet och en hockeyhjälm..Eller tänkte du att Metal Guru
skulle ta det...?? ;0)

slashpuppie: Det tycker jag också. Dela ut månaderna till de olika lagen och sen ska väl fansen inom samma lag tillsammans kunna fixa fram en bra bild. Humor, hockeyanknytning och gärna lite lättklätt.

Vips så är vi en god bit på väg mot årets succe.

Metal Guru: jag tycker iofs att det var en bra idé :)

Metal Guru: Ne dom flesta vill ju ha 14 lag... :)

slashpuppie:
vi tycks ha ett första motiv-förslag.
ingen nappade på ideén om tolv månader/tolv ES-lag..?

Et tu Brute: Ja, den e gul o vit o svart, ganska tråkiga ihop måste jag säga.... ;)

Kung Bore på tronen i det berömda ishotellet. Lägg speciellt märke till det goda valet av halsduk :-)

willysson: jag tar gärna foto :P

slashpuppie: hmm, vilka ska vara på vilka månader nu då??? friskan i maj, linnea dremtem juni, juli kickan, du april, suppe smokey februari., mera?+

willysson: ja inte vet jag....någon som känner sig manad månntro?.....

slashpuppie: vem skulle kunna ta tag i bilderna??? och vila motiv ska man ha???? kul med en kalender iallafall;)

Metal Guru: jag har redan paxat April :)

Stigsson:
Vore ju kul om vart och ett av de tolv ES-lagen stod för var sin månad.

slashpuppie: Jahapp, då kötr vi igång då. Vilka ställer upp som modeller?

Jag har en köpare till vår kalender! Så det är bara att köra igång ;)

willysson:
Ähh..Du är rätt sööt..;)

gud: jag är inte vacker, men sällsynt;)

Stigsson:
Men då måste varningstexten var stooor..;)

gud: Kanske en varningstext på omslaget som berättar vilka månader man bör blunda eller inte. :-)

För vem vet hur resultatet blir? Det kan ju vara urtrist, långtråkigt och alldeles alldeles underbart.

Stigsson:
Hehe..man kan ju faktiskt blunda när bilder på Willysson dyker upp..;)

gud: Jag tar chansen. Kickan endast iförd visselpipa är allt för bra för att missa, om det så är det sista jag ser i det här livet. :-)

Stigsson:
Undra om man verkligen skulle våga köpa en HS kalender??
Med tanke på vissa förslag som har dryftats så kanske man
blir mörkrädd..Eller ännu värre..blind..;)

Metal Guru vet mycket väl att "sann" stavas "sann", men för att verka märkvärdig brukar han ibland hitta på andra egenartade stavningar, som han envisas med att kalla "nyskapande".

Det är ännu oklart om nedanstående inlägg är ett sådant, eller om det bara var rent slarv inblandat.

Stigsson:
Enklast är väl att göra den som webprojekt. Det kanske skulle kunna generera lite pengar tiill den här siten, i san plus-anda.

Var kan man köpa kalendern?

Kan tala om att brorsan har döpt sin grabb där samt att det inte är någon ide att stjäla groggglasen ;-)

knaskamilla: Mmm.. Om det börjar smälta.

Salle:

Imponerande var ordet. Jag vill också bygga isskulpturer!

knaskamilla: Det är det troligtvis då det är ett imponerande bygge. Dock så krockar det med Sopranos så man får söka efter en reprisering av programmet.

Sverige på Discovery channel
Ett program om Ishotellet i Jukkasjärvi på TV nu. Kan kanske vara intressant.

gud: För fan jag är med.
Bara inte mike66 envisas med någon ful Jofa-hjälm.

Kickan: jaha, men det funkar säkert ändå;) haha

Lumber Jack: Jag vet hur det kan vara;)

willysson: :-))

Lumber Jack: Fylltratt;)

Lumber Jack: Jag undrar bara vad fan du snackar om;)
Metal wannabie kanske, men lyssnar sällan på nåt annat vet du...

Kickan: Get a real job!

willysson: Hrmpf. Kinky? Det blev succé på Cleo iaf när vi var dit efter en match i fjol julas. Den ser inte ens porrig ut, bara lite playmateaktig kanske.

250kg kärlek: : )

Bäst jag ser till att pallra mig dit då. Det börjar ändå vara dags att hälsa på mina Sönnschvallskompisar. De verkar ju yngla av sig ordentligt numera så jag lär få träffa minikopior av kompisarna också.

willysson: I guess you dont listen to Black Debbath eather...

« · 467175 · »