Café

Grupper · 50860 inlägg · 1049 ämnen
« · 474503 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Bästa Julsångerna
Kickan:

Men ge reh. Depp är inte djävulskt snygg.

Kickan: Helt säker. Same goes for Johnny Depp. Att be män bedöma mäns skönhet är att fråga vegetarianer om hur man bäst lagar råbiff.

Sannes: Det var någon som gjorde en cover på Last Christmas för något år sedan. Vem var det?

Har inte pansargeneralens fru, ja, Dolly Patton alltså, gjort nån julsång som borde nämnas i sammanhanget? Det känns ju precis som hennes gebit... Men Kenny Rååågers, t.ex..?

Jompe: Är du verkligen helt säker på det? Fast om vi diskuterar Johnny Depp istället, då kanske du har något att tillföra? Även killar brukar kunna medge att han är djävulskt snygg.

Jompe: Såg att Paddan helt korrekt korrigerade mig angående efternamnet. Plockade fram min gamla singel med mannen "Shake", en ganska tung och svängig poppastisch. Mycket bättre än vad George Michael orkat med. Men jag gillar ju inte honom någe vidare ...

Sv: Årtusendets svenska julsång
orion: Kul att det finns lite kultiverat folk på sidan... ;-)
Inte långt till tårarna heller när Jussi drar på i Julsångernas Julsång.
När han går upp en oktav(?) på sista"natt", då reser sig nackhåren.
Dessutom framröstad som alla tiders störste sångare häromåret.

Dysso: Var det inte Tore Skogmans glugg? ;-)

65selander: Vaddå? Har man taskig musiksmak för att man uppskattar jullåten "Last Christmas" med Wham och George Michael.

Nu blir jag djuuuuuupt besviken på Selander!

Men hallå hallå vad är det här? Vi snackar julmusik och ingen nämner Robert Wells & Little Mike med den sköna dängan "A very rocking good christmas".

Smaklöst tycker jag!

Robban e KULT! SKRIV UPP DET NU!

Tanka hem låten, sno singeln av er bäste vän eller mejlbomba radioredaktionerna så ni får höra RIKTIG julmusik!

Morsning korsning!

Sannes: Andrew Ridgeley hette andra halvan av Wham!

RoW: Impad.

Sannes: Andrew Ridgley

Sannes: Detta måste vara den första diskussionen på HS där jag spontant känner att jag inte har något att tillföra.

Kickan:
Söt var han, men jag tyckte att den andre Wham-grabben, som jag inte kommer ihåg namnet på, var mycket, mycket sötare.

Paddan: Jag gillar Bowie, men duetten med Bing Crosby är och förblir gravrost i en annars blank vapensköld. Dancing in the street med Mick Jagger är en duett han lyckades bättre med.

Do they know it's Christmas borde permanent tillägnas SMHI.

Dream Team: För en gångs skull har du rätt. Last Christmas är bästa jullåten ever. Synd bara att George M visade sig föredra killar. Har som för mig att jag, även om jag var inte alltför gammal då, redan då tyckte att han var lite söt.

Jompe: Hmm, var det där en allmän beskrivning av Bowies alster, eller? ;)

Förresten, borde inte "Do they know it´s Christmas?" vara en julsingel för senila?

Lilljanne: :-))

Paddan: Korrekt. Knappt hörvärd, men--korrekt.

Jompe:
Ibland så kan jag ha rätt, även jag har små ljusa stunder, dock kommer dom inte så ofta.

Paddan: parrrampammpampam

Lilljanne: Fran Sinatra började sitt liv som kassörska på Sears. Hon fick en hit med "This will be my last Christmas", en hemsk tearjerker om en sjuk flicka. Såldes i 8 miljoner exemplar. Skivbolaget erbjöd fett livstidskontrakt som Fran förstås högg på. Första uppföljarsingeln blev "My pony is sick", som går till historien som sämst säljande uppföljare; sålde i 1200 ex. Skivbolaget lyckades förhandla sig ur kontraktet, Fran tog till flaskan, flyttade till Fort Worth i texas och ingen har hört av henne sen dess. Men varje jul spelas "This will be mylast Christmas" på alla radiostationer.

Paddan:
Jopp..Du har alldeles helt rätt...

Frisco:
Hade inte Lasse kvar The Husbands även efter Triad-projektet, men då med en annan uppsättning.

Jompe: Hmm, minns jag helt galet eller spelade David Bowie in en version av Little Drummer Boy tillsammans med Bing Crosby?

Jompe: Fran Sinatra? Är det Frankies okända syrra?

Sannes: Tror Du har rätt. Igen. Merde.

Och har vi sagt Fran Sinatra så lurar väl Mäster Bing Crosby runt hörnet?

Frank Sinatra - Have yourself a merry little Christmas. Jag blir tårögd bara jag tänker på vilken röst Ol' blue eyes hade.

Tre sångarfavoriter: Frankie Boy, Nat King Cole och Elvis. Ja, åsså Robban Halford förstås ...

Sannes: Janne Bark, Niklas Strömstedt och Lasse Lindbom var nog Triad. Först hette de The Husbands och underhöll Halmstad med sin musik på somrarna i slutet av 80-talet.

Jompe:
Nä det gjorde han inte, han sjöng ju i Triple and Touch.
De som sjöng i Triad var Niklas Strömstedt, Janne Bark och Lasse Lindbom, tror jag alltså. Helt säker är jag inte.

Sannes: Tack. Jag och namn... Ingick inte Lasse Kronér i Triad?

Jompe:
Det var Triad som sjöng Tänd ett ljus.

Dysso: Jäklar, Lars Vegas Trio har jag tydligen helt lyckats förtränga. Fast det är lite grann av min typ av humor.

Paddan: Tänd ett ljus med trion som sjunger acapella.

Utanför totalisatorn: min dotter Mirandas egenhändigt komponerade "vi tänder ett ljust, för vi har strömavbrott", uruppförd förra julen då strömmen gick. Vi har Fortum, nämligen :-/

Paddan:

Att så många kan ha så fel. Den enda skiva man behöver inför jul är *drumroll*

"Lars Vegas Trio - Lars Christmas"

Med såna klassiker som "Kalle och hans vänner" (Gröt till barnen, sprit till Pappa .. snart så kommer Kalle och hans vänner), "Hetsig dans kring granen" (med dörrvaktens visa!), "Skoterljud" (med 4 av dom absoluta favoriterna i skotersverige) och inte minst "När får vi klapparna".

Elvis önskar:
"Jag vill ha en kasse bärs (nej nu sjöng du helt fel vers)
Då vill jag ha OS-guld, dricka Tore Skogmanns glögg
och en ny, fin luftgittar, wunderbaumens friska barr, Dollys rattar, Kalles knattar, amalgam - å en kasse bärs!"

Det är julstämning det...

Sannes: Äh, jag får väl nöja mig med Manic Street Preachers cover på Last Christmas om det ska vara på det viset ;)

Paddan:
Du skall då alltid vara värst........

Paddan:
Heavy Christmas med 220 volt är också en skön jullåt..

Albert Hall: Äh, det är väl bäst att jag lämnar ett bidrag också.
I Want a Hippopotamus for Christmas - Gayla Peevey

Happy X-mas (War is over) - John Lennon

Det finns hur många nya julsånger som helst, men två som jag tycker är bra är:
A Very Merry Rockin´ Good Christmas - Little Mike Watson
Rock´n´Roll X-mas - The Refreshments

Poffa: Merry Xmas Everybody-Slade

Gamla klassiker:
Bing Crosby - White christmas
Elvis Presley - Blue christmas
Frank Sinatra - Let it snow, let it snow, let it snow
Jussi Björling - O helga natt

Modernare:
Band Aid - Do they know it´s christmas (orginalinspelningen från 84)
Wham - Last christmas
Just D - Juligen
The Pogues feat. Kirsty MacColl - Fairytale of New York
Adolphsson & Falk - Mer jul

Kult låt:
Jose Feliciano - Feliz navidad

Jag kan inte begränsa mig till svenska julsånger utan lyfter upp orginaltråden igen.

Pogues: Fairytale from New York.
Och inte på grund av min nuvarande bostadsort.

Ulf Lundell - Snart Kommer Änglarna Att Landa

Huge:

Ronny & Ragge: Ronny med röda mulen.

Stigsson: SL-1210 den kommer man ihåg en gammal DJ spelare av klass gärna med stanton pickups:)

Huge: Du är inte ensam!
Jag tyckte det var så självklart att jag inte ens skrev det!
Själv brukar jag bli stående framför radion med ett fånigt leende på läpparna...

Huge:

Anser du jag ;)

Årtusendets svenska julsång
Jag kan klippa av alla diskussioner med en gång så slipper ni bråka om vilken julsång som är bäst.
Inget slår Jussi Björlings version av "O Helga natt".
När världens genom tiderna störste tenor ger hals i denna hit, då är det ståpäls över hela kroppen som gäller....

« · 474503 · »