Café

Grupper · 50858 inlägg · 1049 ämnen
« · 500540 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Hitta bilden!
Stigsson: Tomtebrus fanns inte i burk, därmed i påse.

Stigsson: Duger detta så vill jag se en Iron Maiden/West Ham-tröja, symbiosen alltså.

Stigsson:
Förstod det, blev lite ivrig bara!

Förlåt!

Kronblom: Den där har vi klarat för länge sedan. Nu är det en burk tomtebrus som gäller.

Stigsson:
Kom med nåt svårare! (8^(/)

Själv vill jag se en burk med tomtebrus

Stigsson:
Hockeyklubba var det, född 1951 ;)

www.tikare.se/historia/Profiler/Bilder/aketaget.jpg

Salle: Oj, din var bättre.

Paddan: Trots att du nöjer dig med Stigssons bild så kan jag inte låta bli...

Back to the 80´s för 2:a gången på denna eftermiddag.

Stigsson: Tja, jag är nöjd med bilden.

Salle: Bra regel den inför vi från och med nu. :-)

Regel. Om ingen lycka hitta en bild inom ett dygn så är den som eftersökte bilden skyldig att visa en själv.

Vilket jä**a nederlag för alla oss andra om det skulle hända!

Stigsson: Om inte kollektivet här kan hitta en bild så borde den som "frågade" senast, i detta fall Paddan, få nåt slags straff OM han inte kan visa upp en bild själv.

Paddan: Duger den här?

Jag vill se en hockeyklubba från 50-talet.

Stigsson: det går ju inte!

Salle: Och så går vi tillbaka till att hitta en bild på brun-orangea medaljongtapeter.

Salle: Håller med dej totalt. Minns oxå en hel del konserter man var på. Och just dom låtarna du nämner är ju dom man kommer ihåg. Men när man var i den åldern var man mest intresserad att spana på tvillingarna :)

mok: Jag har mycket goda minnen från de 2 live- (läs:playback)konserter. En på Folkets Park och en på Kornsjö Strand. Dock är det inte det musikaliska minnen som jag i första hand tänker på.

Fast låtar som "Hoodoo Wanna Voodoo","Dont Say Go" och sist men inte minst "You´re Gonna Get It" är lite discoikoner från ens ungdom.

Paddan: Nu har du gett oss något att jobba med. Hittar massor med beskrivande hemsidor men ingen bild ännu.

Salle: Visst var det så. Härligt att nån mer minns :)

Stigsson: Back to the 80´s... För visst var det dessa "donnor" som doade bakom Ben Marlene i Trance Dance.

Stigsson: En apa var det beställt.

Då vill jag se en bild på brun-orangea medaljongtapeter!

Stigsson:

www.plextor.com/english/products/images/708A_photo_specs.gif

Ulla Bella, min sekreterare tack.

mok: Sysytrarna Holmström var det.

Jag vill se en Plextor PX-708A

Mats Edström: Här kommer den.

www.suarakl.com/WP/Music/Shania%20Twain.jpg

Då vill jag se en bild på Susanne & Yvonne Holmström :)

Per HApps: Och jag vill se en bild på Shania Twain.

mok:
www.astud.chalmers.se/A/a6/pics/marsupilami-fez.gif

Och jag vill se en bild på Jolly Jumper

Stigsson: Då svarar la jag igen då :)

O sen vill jag se Marsupilami

mok: Jag vill se Torgny Mogren

Stigsson: Ja då så :)

Isåfall vill jag ha en bild på Boba Fett :)

mok: I länktipset för vanliga dödliga, plusmedlemmar kan lägga in bild i inlägget.

Margot var en bra start som någon. I drakarnas forum startade men med Bosse Ringholm och detta bör väl fungera lika bra.

Stigsson: Hur 17 lägger man in en bild då ?:) Vill du verkligen se Margot....

Hitta bilden!
Så funker det: Jag efterlyser en bild. Den som först länkar upp till den bilden får efterlysa nästa i ordningen.

Kom ihåg att Google är din vän...

Idén är stulen från MrAce (Moras supporterklubb) på drakarna.net. Givetvis med hans medgivande.

Jag efterlyser en bild på Margot Wallström!

Sv: Undra hur dom har på R:E:M kocerten i Globen ?
ernie eagle: Du får väll som du vill då ! ( c :
Det var en Turk som hete Achmud, som bodde i en liten stad.
Varje dag gick han till torget och stäldig sig och sålde sina grönsaker.
En dag kom en dam och råkade riva ner en tomat. Achmud skyndade sig att böja sig ner för att ta upp den, Precis när han böjer sig ner lägger han av en rackars rökare så det dånar över hela torget.
Allt stannade upp och dom blängde på Achmud.
Han vart ju naturligtvis väldigt generad och tillslut fick han lov att springa hem. Han gick inte tillbaka förren nästa dag.
Då han kom ner till sitt stånd, blängde alla på honom, pekade finger och det viskades. Tillslut orkade han inte mer, så han sprang hem igen.
Så fortgickdet hela veckan. Så till slut var han tvungen att flytta till en annan stad för att han skämdes så.
Men hemma är ju hemma, så efter 5 år längtade han hem.
Under de fem åren hade han anlagt skägg, så han inte var igen känn bar.
Han bytte även namn.
Så han åkte hem till sin stad, ingen tycktes känna igen honom och ingen brydde sig om honom. Så han spatserade runt på sitt torg. Men han kunde ju inte prata med sina gammla bekanta, för dom hade ju avslöjat honom direkt. Så han hittade en som tydligen nyss flyttat in i staden.
Så de började prata. De pratade om ditt och datt. Tillslut berättade Achmud att han bott i staden. - Hur länge sedan är det du flyttade ? Ja, det är väll en 5-6 år sedan sa Achmud - Ja men var det före eller efter Achmud sket på torget ?

Så sov inge mer i DIF sängkläder om du vill känna dig trygg ( c :

Natti Natti sov gott

ernie eagle: Självklart ! Du har väll hört historien om när Achmud sket på torget ?

Helg Ernest: Himla tur för mej, annars hade jag fått käkat upp det i resten av mitt liv :)

ernie eagle: Det hade nog motsatt effekt mot vad du befarade ! ( c :
0-2

Sv: Big Brother!!!
Metal Guru:

haha ja kanske det, fråga mattias istället för fråga Olle kanske ;)

mattias - 74:
dags att byta nick till malena - 74?

Anna_29:

Nej jag kollar som sagt hellre på antikrundan, Hur som helst så är det så här anser jag! De som väljer att ha sex på tv inför miljontals tittare är enligt mig taskigt vaggade och det står jag för, Sex skall ju vara nåt fint är alldeles för privat, Fan nu lät jag som ett sexolog ;)

mattias - 74: Om, man har kollat på Big brother som du inte verkar ha gjort, så är det faktiskt inte sex hela tiden, faktum är att dom har bara sex när det har gått 75 dagar eller nått sånt.. Visst kan jag hålla med om att dom som är med, är helt totalt dumma i skallen ibland, men jag kollar hellre på Big brother än Antikrundan

Sv: Bästa boken?
knaskamilla & Dragan 2k: Ja, då är det väl bara att invänta fortsättningen och ev. ett slut på historien.

Ibland är livet fantastiskt...

Poffa: Onoff, kanske?

Paddan:

Men vem skall de tacka för det då?

knaskamilla: Den logiska fortsättningen borde väl vara en tråd om en påslagning av fingret, eller?

Hälge: Har vi riktigt tur kan den fortsätta i flera veckor. Fyndigare tråd än den får man leta efter. Jag har läst den flera gånger och skrattar lika gott varje gång.

Hälge:

Det finns faktiskt väldigt mycket som tyder på det. Själv hoppas jag.

knaskamilla: Ganska spännande historia. Blir det någon fortsättning, tror du ?

Visserligen ingen bok, men väl ett lästips (som går att hitta i en bok): tråden om Gaboriks finger i FBKs gästbok här på HS. Det var länge sedan jag skrattade så framför datorn som jag gjorde är jag läste den. Rekommenderas!

ernie eagle: Herregud vad illa jag skriver...men knapparna på tangentbordet är lite trög, de vill inte hänga me i mitt tempo..

« · 500540 · »