Café

Grupper · 50850 inlägg · 1049 ämnen
« · 506214 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Tidernas Bästa rocklåt?
Metal Guru: Denna är det !

Metal Guru: Har faktist en Hawkwind LP ! tidigt 70 tal.
Förmodligen köpte jag den för det häftiga fodralet ( c :
Fanns nog en bra låt ( I min smak på den) Men den var skön att sitta av tid i lurar med.

Karoliina:
Lovar dig att närmare Hawkwind än magnetröntgenutrustningen kan man inte komma utan psykedelia.
Far out, man, far out!

Metal Guru: Metal Guru: för mig är Fiahemmet mera typ Velvet Underground. Så var det varjefall den sommaren jag irrade omkring med bäcken i ena handen och Svenska Dagbladet i den andra. Personalbostäderna låg i röntkenbyggnadens (den närmast åt stadionhållet) nedre botten....*ryyser*

Sv: Roliga länkar
JaSa: hmm...om det har jag läst i Mankellromanen "en danslärares återkomst". Diskofiilinki minns jag från förra året då jag fortfarande jobbade i  det studentikosa träsket i Uppsala. Diskofiilinkistegen var en stor hit på gasker av alla di slag. Kult, liksom....

Karoliina:
Låten är funnen..
Den heter "Volga" på finska och
finns med två olika artister;
Frederik el. Kari Tapio.

Fanns det inte danskurser förr
man kunde köpa med självhäftande
danssteg man klistrade i golvet..?  :>
Bara och shaka loss!

JaSa: Visa vägen till Moskau på finska...*ivrar och flinar*

Metal Guru:

Sophiahemmet säger du, dit var farsan idag föra att besiktiga en fotled eller något åt det hållet.

Karoliina:
Tro det eller ej.
Har en gammal vinylskiva hemma
som heter "Disco Movers".
Där finns låten med som heter "Moskau".
Artisten heter Siegel-Meinunger,
men det är nog bara coverband.
När ni trodde att det inte kunde bli värre,
så kan jag meddela att det finns en finsk
version på nätet.. *burr, burr*

JaSa: Visst är den läcker. Men vad heter låten? Jag har för mig att det är ett tyskt gäng som figurerat i nått obskyrt schlagersammanhang. Men vet inte? Någon som vet mera?

Helg Ernest:
Så där ja. Då har man Sabbath-plåtar.

Pratar vi ändå gubbrock, så hade för övrigt en ren Hawkwindupplevelse på Sophiahemmet idag, där jag utsattes för magnetröngten.

Läggs på rygg på en brits. Försätts i tyngdlöst tillstånd. Förs in i en tub. Sedan:
MRÖ-MRÖ-MRÖ-MRÖ-MRÖ-MRÖ-MRÖ-MRÖ-MRÖ-MRÖ-MRÖ-MRÖ
TA-TA-TA-TA-TA-TA-TA-TA-TA-TA-TA-TA-TA-TA-TA-TA-TA-TA-TA-TA
KLOP-KLOP-KLOP-KLOP-KLOP-KLOP-KLOP-KLOP-KLOP-KLOP-KLOP

Snacka om Rock å Roll...

Karoliina:
Det var mycket "pra fiilinki" i den skolan,
väldigt pedagogiskt.. :)

Marcus: Finsk PRO lär discodansens hemligheter i pensionärsteve.

Klicka på länken "discofiilinki"

Den här länken är inte så tokig den heller. =)

Sv: Hitta bilden!
Stigsson:
Skit i Hagberg, jag vill se en bild på en Festocylinder AEVU-50-10-P-A-S6

66Hagberg: Det har gått mer än 24 timmar sen du önskade din flygbild över Stockholms stadion med fotbollsspelare på planen så nu är du skyldig att fixa fram en själv. :-)

Mobben är besegrad. Upp till bevis.

Sv: Snö...
Helg Ernest:

Salt är ingen höjdare men det måste dock göras ibland, iallafall på vägarna här hos mig.

När jag åkte till jobbet imorse var det bara en bil som låg i diket, brukar vara fler.

Idag känns det dessutom som om jag bor på fel ställe, snö och blåst, det är ingen vidare kombination, fy fasen vad kallt och termometern visar bara nån minusgrad. Brrrr...

Dock finns det en positiv grej med detta väder, alla jobbets plogbilar är ute och kör för fullt.

Sv: Snö...
Sannes: Nu har det äntligen kommit 5-6 cm snö.
Men här uppe vet dom hur en slipsten skall slipas.
Så det är inga problem.

Salta ? Det är ett otyg som både förstör bilar och framkomligheten.
Här uppe saltas bara Europa vägarna för att 08orna skall kunna köra.
Men kör man på en saltad väg och kör sedan på en osaltad. Då far man som en snorloska. Bort med saltet och låt folk lära sig hantera sina fordon i stället. Det tar min 3-5 km innan du fått bort saltbeläggningarna på hjulen.
Jag vet faktist folk här uppe som har trasor i bilen och stannar så fort dom kört av en Europaväg och torkar av däcken, för att ta sig fram.

66Hagberg: Ingen verkar klara utmaningen. In med bilden själv eller börja göra armhävningar!

Sv: Melodifestivalen
Suffe:

Ja, det känns som den här boken verkligen behövs så man kan lufta sina icke hockeyrelaterade åsikter, och hitta en och en annan bild emellanåt.

scim:
Visst men iaf man kan ju kanske ändå undra om de inte bör vara mer hockeyrelaterat eftersom de ändå e på den här sidan liksom.. men de e ju kul att man kan snacka om nått annat åxå å bra att de finns en sida med utrymme för det.. :-)

Suffe:

Den här boken är väl till för alla andra ämnen än de hockeyrelaterade, väl?

knaskamilla:
Mmm så e d ju verkligen..! lite löjligt som de har gjort de senast åren åxå med att ha en massa deltävlingar å skit för att få mer folk att kolla på deras kanal vid flera tillfällen. När de gör så blir de ju åxå en massa knäppa skitlåtar som kommer fram som inte har nåt direkt värde för oss vanliga som bara vill ha en bra låt som ska kunna ha nån chans i Europatävlingen sen. Nej nu e d dags att återinföra de gamla systemet, en utagning med de bästa bidragen!
Hur kom vi inte på detta ämne föresten? De här har ju iof inte nåt med hockey att göra men kul ändå....

ernie eagle: Bra talat.

ernie eagle: Fel artist med fel låt på fel plats vid fel tidpunkt skall det stå.

knaskamilla: Jag håller med att det finns mkt skit oxå i schlagerväg och gräsliga låtar som framförts genom åren som aldrig borde blivit uttagna.

Fel på på fel plats vid fel tidpunkt =(.

Men att såga hela fenomenet rakt av tycker jag är besynnerligt och dumt!

ernie eagle:

Det hjälps inte. Det finns en massa idioter i Sverige som röstar fram kassa låtar/skumma artister i melodifestivaler - om och om och om igen. Fast det förstås, melodifestivalen ligger kanske på den nivån. Svårt att smälta är det dock ändå.

knaskamilla: Var och en må få ha sin åsikt klatr för sig. Men man kan göra det med takt och ton. Jag har aldrig riktigt greppat människor som tycks ha så mkt hat inom sig att de sväller över. Gillar man dansband eller schlager är man en byfåne, idot, mindre vetande, okunnig fjolla som ännu inte har växt. Det är så schablonbilden ser ut.

Det är okej att fördöma alla som inte gillar hårdrock, men må satan ta dig om du dissar en hårdrockare =(

Nu säger inte jag att jag hatar hårdrock, för det är en stark överdrift, jag gillar den sortens musik i lagom doser, men är ingen fantast.

Vi är så fördomsfulla i det här landet.

Jag resonerar som så att bara jag slipper höra "skiten" så struntar jag i vad folk lyssnar på eller inte. Jag köper och lyssnar på den musik jag gillar.

Det borde ju kunna ske utan att man blir utmålad som femte hjulet bakom vagnen ochy får hånfulla kommentarer och långa blickar riktandes emot en!

Tack för ordet!

knaskamilla: Shan Atci blev väl bra först när nervositeten riktigt släppte i pausen och han fick förlita sig till den humor man lärt känna från Stockholm live.

"Shan jobbar mycket men han är mån om att vara ledig.
– Jag är såld på spa. De har ansiktsbehandling, arombad och sånt. Äh, förresten stryk det där från intervjun, varpå Shan på bruten svenska säger:
– Jag älskar att gå på hårdrocksfester, dricka öl och kolla på fotboll.

Humorn är hela tiden närvarande."

Jag tror inte att jag är varken hård eller rockare, snarare lite saccosäckaktig jackbärare.

ernie eagle:

Jag tyckte att den manliga programledaren var bra, och Tornvings reporter. Vad gäller musiken så tyckte jag Alcazars låt fungerade någorlunda, och Papa Dees var rätt bra. Resten var väl typ skit, som så ofta annars. Tur att det är tre helger kvar att få fram bra låtar ur.

Jajust, jag är inte hårdrockare. Inte pundare heller.

Sv: Sensationsjounalistik
Frella: Kul att även de små nyheterna får plats, för Anna-Lisa är det säkert en tragedi.

mangan: Vilket jävla gnällande det är på Melodifestivalen då. Själv tycker jag programmet var skitbra och ett väldigt starkt startfält med många bra låtar. Mina personliga favoriter var Linda Bengtzing med "Alla flickor", Papa Dee med "My No 1" och Nordman med "Ödet var min väg".

Är det bara uteslutande hårdrockare på denna sajt eller? Jag ställer mig frågande efter alla elaka pundarkommentarer i denna tråd.

Sensationsjounalistik
Efter alla tragiska händelser så är det nu dags för ännu en, skänk en stunds eftertanke till Anna-Lisa i denna terrorns ögonblick.

Klarade mig från att rösta då jag valde att avstå att se skiten. Att pengarna går till de behövande är ju iofs ett skäl, men om man skänker direkt så slipper man sponsra Telia dessutom..

mangan: Har du inte hört talas om tvångsröstningssyndromet som drabbar ca hälften av de som tittar på programmet. Jag o min sambo klarade oss dock utan symptom...

Myggan: Radiohjälpen.

mangan: mycket bra fråga. Kanske för att man vill skänka pengar till Rädda barnen eller var det Röda korset.

Myggan: Varför röstar man då överhuvudtaget?

knaskamilla: Det beror väl på att vi får så dåliga låtar att rösta på.

Myggan:

Jag håller med scim. Otroligt tråkig låt. Kan inte förstå varför svenska folket har så förbannat dålig musiksmak...

Myggan:

Hennes utstyrsel fick en att ångra att man inte följde Melodifestivalen från radion istället och låten var ett verbalt kräkmedel.

knaskamilla: det var väl inget större fel på henne och låten var ju faktiskt en av dom bättre. Jag har inte sett Stenmarck bringa men har han hår på den är den säkert helt okej.

Myggan:

Jag tycker Shirley var ovanligt ful igår. Såg tjugo år äldre ut än vad hon är, och inte fanken var urringningen snygg direkt. Fantastiska bröst? Tja, jag har väl inte samma smak som vissa andra då, helt enkelt.

PS. Martin Stenmarck har en fabulös bringa.

Dream Team: ja, det tycker jag.

Myggan: Tycker du att hon har dåliga förutsättningar för att lyckas med det?

Poffa: Ja du har alldeles rätt. Men du glömde att nämna Lena Ph. Snacka om att försöka leva på sitt utseende.

Myggan:

Skulle det bara var musiken som det tävlades i så skulle spektaklet sändas i radio, inte i TV. Visst fasen är det många som röstar efter vilken artist/grupp de tycker är snyggast eller bäst, istället för att lyssna på de bidrag som är med.

Visst får många bidrag extra skjuts av att artiesterna kär sig utmanade samtidigt som de ser bra ut. Vi behöver väl inte gå längre än till Jill Johnssons uppträdande förra året. Eller hur alla fjortisflickor röstade i Idol. Eller se bara på Knaskamilla och (jag tror det var) Sannes som tidigare här i tråden snackade om Martin Stenmarck. ;-)

Hur kan man uttala sig så här "Hon vann på grund av sina fantastiska bröst", säger Therese Andersson i Pay-tv.Det var ju faktisk en musiktävling och ingen skönhetstävling.

Glömde säga att jag tyckte att Melodifestivalen var riktigt tråkig.

Paddan: Celebrity poker är riktigt dåligt. De borde ju ha lärt sig reglerna innan så de slipper fråga hela tiden vad de ska göra.

« · 506214 · »