Café

Grupper · 50781 inlägg · 1049 ämnen
« · 599728 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Bästa boken?
Nu läser jag ganska dåligt med böcker och oftast i genren thriller/deckare. Men den bästa bok jag läst måste vara Patient 67 av Dennis Lehane.

Bästa boken har jag ingen aning om men bästa böckerna är givet Robert Jordan - Sagan om drakens återkomst (Wheel of Time)

Per HApps: Bästa boken lär ju vara Tom Clancys Täcknamn Rainbow. anser jag i alla fall, boken är lång och intressant.

knaskamilla:

"Jävlar, vad dåligt filmen måste vara..."

Bra svenska, ditt knas.

slashpuppie: Svårt att göra film av en så underlig bok sen tycker jag alltid böcker är bättre än film ( nån annars som kan nämna en bok som gjorts film av som blev bättre??). Hade inga förväntningar på filmen eftersom jag redan insett att det aldrig skulle gå att göra den i närheten av så bra som boken är.

knaskamilla: ja, med tanke på hur bra boken är så blev jag riktigt besviken. Filmen kunde ju blivit såååå braaa!

slashpuppie:

Jävlar, vad dåligt filmen måste vara...

Ann: På tal om böcker önskar jag att de yngre människorna läste lite mer. Deras svenska kunde varit mkt bättre. Något jag stör mig på tex. är när de skriver "dem" i tid o otid. ex. "vad glad jag blev när dem gjorde mål". Ser ofta dessa typer av meningar. Vad får de lära sig i skolan. Inte hur och när de ska böja ord iaf...som tex ordet "de"

Vad gäller bästa boken då.... Kan ju tipsa om "Liftarens guide till galaxen". Ni som bara sett filmen, boken är femtusen ggr bättre!

Stigsson: Lägger in ett boktips ja me..

Män är från Mars Kvinnor från Venus...av John Gray...Läs o lär!! :))

Absolut inte den bästa boken jag läst men den är ändå så pass bra så att jag kan rekomendera er att läsa "Män som hatar kvinnor" av Stieg Larsson.

Sv: Hitta bilden!
Paddan: Det var inte snällt mot Jardemyr , på Söndag kommer han upp till Borlänge . Kanske jag berättar för han då , så då sover du nog inte så bra sen :) .

Paddan:

Han såg nästan ut att behöva meducin, men du får inte godkänt för den.

knaskamilla: Äh, jag gör en vild chansning

Salle: Såg knaskamilla fick rätt för en sko , men tänkte ändå visa en "H-D" utan motor :) .

Salle:

Åh, äntligen! Då önskar jag mig en bild på tandvärksmeducin byggd på knark.

knaskamilla: Det bär emot men den måste jag nog godkänna. Skon är en HD-produkt även om den antagligen är tillverkad med tillstånd av HD i nån skofabrik. Jag måste klura lite på önskan till nästa gång.

Önska!

Frisco: Jag kan erkänna avslutsfelet i Modo-GB men här är jag rätt ute.
Det du länkade var ingen Harley-Davidsson. Det var ett par glasögon tillverkade av UVEX som hade en HD-logga.

Salle: Åhhh. Påhittade regler. Ungefär som dina felaktigheter i Modoboken;-)

Frisco: Det där är ett par HD-glasögon från UVEX. Inte godkänt.

knaskamilla: En glasöga.

Frisco:

Det där var väl ett par Harley Davidson, inte en...?

Frisco: Jag vill se en Harley-Davidsson. Fast det skall vara en ICKE motordriven HD. 

Salle: Snygg bild.

Flower Tower.

ÖNSKA!

Friman SR: Jag vill se en bild från ett torn.

Frisco: Varsågod att ta vid, önska på....

65selander: Då vill mitt morbida jag se Jim Morrison's grav...

Friman SR: Rätt svar. Ditt val

65selander: Bosse Larsson ej på Skansen...

Friman SR: För er som inte kan se på Säsongskortet mm får leta efter en fotbollsspelande allsångs look a like namn

65selander: Yepp, å inte en suck skulle man ha haft, önska på vettja.... å nu ishockey......

Friman SR: Här är kändisen från Canal+
[bild]www.hiab.se/html/nyheter/nyhetsbilder/heidi_vm.gif[/bild]

Portello: Tackar....: Då vill jag se en armbryterska från Ensamheten.....

Friman SR:

Great.Önska på.

Portello: Oranje....

Sv: Ångest?
Dream Team: Äh... fick en j-a massa gjort på jobbet, glömde t o m gå hem igår vid 1700 så man tåtade ihop 4h extra istället

Sv: Ångest?
Metal Guru: Undertecknad kan ställa sig i raden av lidande och bedjande själar. Mitt lager av Stilnoct tog snabbt slut, så det blev att ta till andra icke helt beprövade metoder för att finna bot.

Det gick väl sådär...

Dream Team:

Då vill jag se en bild på holländska supportrar under en landskamp.

Ångest?
Hur många av oss är så HS-beroende att man får abstinens-ångest då eländet inte fungerar?

Inte jag. Jag har mina tabletter.

Portello: Det gör den absolut. En vacker bild av detta karga landskap, som väl ändå ser ut att kunna inbjuda till en rofylld och rätt så trivsam stund, bara man har ett fiskespö till hands.

Önska!

Frisco: Bilden var möjligtvis snygg, men knappast motivet. Hur nu det kan hänga ihop..? Jaja, vi tar och önskar vidare då. Då vill jag se en karg och ödslig bild från ett av våra svenska landskap.

Friman SR: Fantastiskt.

Dream Team: Snygg bild.

ÖNSKA

Frisco: Håkan Hellström, Liza Marklund..... Jora, det finns allt några....

Frisco: En något snedställd Lada.

Friman SR: Finns .....det fler GAIS-supporters bland s.k....... kändisar??????

Jag vill se en Lada.

Frisco: Jepp, wish away....

« · 599728 · »