slashpuppie: Svårt att göra film av en så underlig bok sen tycker jag alltid böcker är bättre än film ( nån annars som kan nämna en bok som gjorts film av som blev bättre??). Hade inga förväntningar på filmen eftersom jag redan insett att det aldrig skulle gå att göra den i närheten av så bra som boken är.
Ann: På tal om böcker önskar jag att de yngre människorna läste lite mer. Deras svenska kunde varit mkt bättre. Något jag stör mig på tex. är när de skriver "dem" i tid o otid. ex. "vad glad jag blev när dem gjorde mål". Ser ofta dessa typer av meningar. Vad får de lära sig i skolan. Inte hur och när de ska böja ord iaf...som tex ordet "de"
Vad gäller bästa boken då.... Kan ju tipsa om "Liftarens guide till galaxen". Ni som bara sett filmen, boken är femtusen ggr bättre!
Paddan: Det var inte snällt mot Jardemyr , på Söndag kommer han upp till Borlänge . Kanske jag berättar för han då , så då sover du nog inte så bra sen :) .
knaskamilla: Det bär emot men den måste jag nog godkänna. Skon är en HD-produkt även om den antagligen är tillverkad med tillstånd av HD i nån skofabrik. Jag måste klura lite på önskan till nästa gång.
Frisco: Jag kan erkänna avslutsfelet i Modo-GB men här är jag rätt ute. Det du länkade var ingen Harley-Davidsson. Det var ett par glasögon tillverkade av UVEX som hade en HD-logga.
Metal Guru: Undertecknad kan ställa sig i raden av lidande och bedjande själar. Mitt lager av Stilnoct tog snabbt slut, så det blev att ta till andra icke helt beprövade metoder för att finna bot.
Portello: Det gör den absolut. En vacker bild av detta karga landskap, som väl ändå ser ut att kunna inbjuda till en rofylld och rätt så trivsam stund, bara man har ett fiskespö till hands.
Frisco: Bilden var möjligtvis snygg, men knappast motivet. Hur nu det kan hänga ihop..? Jaja, vi tar och önskar vidare då. Då vill jag se en karg och ödslig bild från ett av våra svenska landskap.