Café

Grupper · 50735 inlägg · 1049 ämnen
« · 671311 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Sweden Rock Festival ??
Dream Team: Aaah Maiden och till Scorpions ja. Scorpions hade några rikitgt schyssta låtar och Maiden är Maiden. Maiden har man nog alltid gillat.

För övrigt är en av programledarna i Rundgång en gammal bekant till mig.

Så! Låt er imponeras av det faktum att jag är en kändismagnet.

Dragan 2k: Själv fick jag små rysningar under "Rundgång" på ":an igår kväll då tidiga videor med både Iron Maiden och Scorpions förgyllde TV-atmosfären. Ja, allt taget ur New wave of british heavy metal-svängen, sådär, när hårdrocken var som allra bäst.

Dragan 2k:

Haha men jag gillade faktikst dom när jag var yngre. Krusa mig inte för det :P

mattias - 74: Mike Tramp? White Lion? Kip Winger? Vad är det för musik du lyssnar på egentligen?

Muhhaaaa. Det ska ju vara hårdrock och inte de spegeltittande pudelfrisyrförsedda flickodolers versioner när man sjunger om sjuttonåriga flickor och barn som gråter.

Stigsson:

Det var ju så på den tiden att de skulle ha som du kallr det töntiga pudelfrisyrer, minns Mike Tramp i White Lion och Kip Winger hade likadant men sjunga kunde dom :)

Stigsson: Du har just hamnat där själv i töntfacket alltså:-)

mattias - 74: Man får sjunga hur jävla bra som helst men har man nån gång under sitt liv uppträtt i liknande pudelfrisyr så åker man omgående ner i tönt facket utan att passera gå. :)

Metal Guru:

Japps, Spelade även med ozzy under 80 talet

Stigsson:

Nu är du ute på djupt vatten när du kallar honom töntig, en av världens bästa röster. Sist jag såg honom hade han klippt av sig lockarna :)

mattias - 74: Coverdale har han klippt lockarna ännu eller är han lika töntig som tidigare?

mattias - 74:
Tommy Aldridge, den gamle busen från Black Oak!

Dream Team:

Nice. Då får jag äntligen se Coverdale samt Tommy Aldridge på trummor, detta blir bara bätre coh bättre....

Whitesnake också klara för Sweden Rock.

musik till lunchkaffet
vill ni höra lite bra musik till lunchkaffet så att ni piggnar till igen så kolla in detta band som just fått högt betyg i DN och är bäst just nu på p3 rock
www.dogbreath.se

Sv: Vår! Parningstider!

LL:
korridorslabyrinter. kontorsmiljö.

Metal Guru: har ni kontorslabyrinter? Det låter mycket roligare än våra kontorslandskap.

Metal Guru: Jag trodde du sparade dom riktigt tunga tabletterna till matchstart?

Förlåt.
Det måste vara syrebrist.

Vår! Parningstider!
Morgonen har varit särdeles lyckad. Kamoflagekläderna har gjort mig omärklig där jag krupit mig fram i korridorerna till mitt mål för dagen. Sakta, sakta har jag ålat mig fram till ett hörn, och försiktigt titta fram.
Och där har en ståtlig kaffeautomat-hanne stått, klädd i sin präktigt skinande röda parningsdräkt.
Och nu kommer det; det karekteristiska lätet:
äääuuuUUUUUUUMMMMMMMM!!!

Tystnaden lägger sig igen över arbetsplatsen. Men det dröjer inte länge förrän man hör hur någon annan svarar långt borta i korridorslabyrinten:
äääuuuuuummm!

Direkt hugger automaten i mitt blickfång:
äääuuuUUUUUUUMMMMMMMM!!! äääuuuUUUUUUMMMMM!!!!
Den för årstiden så karekteristiska röda klädesln sväller och häver sig liksom under huden.
äääuuuUUUUMMMMM!!!!

Jag backar, utan att tänka på det, tillbaka en aning. Skådespelet är få förunnat att bevittna, och jag känner mig särskilt utvald där jag ligger vid min tröskel.
äääääuuuuuuUUUUUUUMMMMMMMM!!!

Inom några få månader kommer korridorer, hisschakt och öppna ytor att formligen krylla av små hoppande kaffebryggare, ystert lekande i vårsolens värme. Dagens parningslekar har då burit frukt, och återväxten bland kaffeautomaterna har återigen tryggats i den numera så hårda kontorsmiljön.
äääuuuUUUUUMMMMMM!!! ääuuUUUUMMM!

Får också du bevittna ett av naturens under idag? Överraska dina arbetskamrater med en osviklig kunskap om de tider som är just nu.
äääääuuuuuuUUUUUUUMMMMMMMM!!!

Sv: Överdrift
mok: Hon ser ju söt ut iaf!

mok: Stackars liten...

Stigsson: Hahah ja visst e det underbart. Häll ut en liter vatten på golvet o se hur mycke det blir :) Men hon ville väll att det skulle låta som det var mer märkvärdigt än det var.

Överdrift
Snacka om en människa som inte har en aning om hur mycket en liter blod är. :-)

"Jag tappade en liter blod, säger Michaela."

Sv: Roliga länkar
Denna tycker jag är om inte rolig så väldigt intresant
Men den är lång 14 minuter

Håll till Godo!

Top Gear , Jeramy Clarkson

Helt otroligt !
Vilken j..a bil!

My Toytota is Fantastic , kan väll inte undgått någon att läsa i en bakrutan någon gång ?

Faan vet om, det inte är sant också.

Sv: Finns det inga spärrar längre ?
claesw: Ja, själv kräver dom respekt, men ditt liv kanske inte ens är värt ett halvt paket ciggareter.

Dragan 2k: En liten engelsk språklektion med hjälp från Konfucius.

En smakbit: "Confucius say, man with hand in pocket all day not crazy, just feeling nuts"

Frasse:
Det finns ju folk som inte har något att förlora på dylikt beteende; deras moral har för länge sedan försvunnit, i vissa fall beroende på ett liv i elände, krig osv.

Frasse: Nått e ju snett som sagt o folk skyr ingenting längre.

Finns det inga spärrar längre ?
Bägge kvällstidningarna skriver idag om en 26-årig kvinna ifrån Norrköping så igår blev rånad av två stycken maskerade män.
Till råga på allt så blev hon rånad medans hon var i lekparken med sin 2-årige son.

" Ge oss pengarna, annars dör pojken" skall de ha sagt.
Man frågar sig ju vad som är fel på samhället?
Finns det inga spärrar hos folk längre?

Jobbigt värre.

Eller vad säger man när man läser DNs nyhet.

Sv: BIG BROTHER ANNO 06!
Eller gått in i en dörr.

mattias - 74:

Ja, på bilden ser det ut som om hon slagits.

Lumber Jack:

haha.

Kan nån upplysa mig om vad detta är för pajaserier. Vad har hon gjort mer än sovit på fyllehäcken ? Har inte följt med så mycket.

Metal Guru: Är man ordförande i Sveriges Supande Ungdom så får man försöka leva upp till epitetet.

Metal Guru: Man kan göra bort sig lite, lite mer, ännu mer, kanonmycket. överlägset mest och vad som kallas för Anna Sjödin sättet. Jag har som ni märkt graderat graderna i liten till stor.

Bissett19:

Om du nu envisas med att läsa skvallerpressen, så är denna realitysåpa betydligt mer, eh, innehållsfull, sedeslärande och tankeväckande:

Herminator: Håller med,riktig dyng-TV,men tidningarna skriver om det hela tiden........

Herminator:

Håller med. Jävla pajas TV!

Bissett19: Couldn't care less, jävla skitprogram på bra sändningstid. Bojkotta eländet...

Bafucin: Sex timmar tog det,sen började det guppa under täckena........se länk!

Sv: Ny DM platta till hösten
Då har man fixat biljetter till den 7/7 dårå... 6 st på Innerplan. :-)

Det finns fortfarande biljetter om ni skyndar er.

Karoliina: Den var bra, såg ju faktiskt äkta ut på slutet.

87bth01: Kalkon hela han (Hasselhoffen alltså). Men tjiisus kolla in Jeesus...

www.roligaklipp.se/jesus-musikalen,334.html

Sv: Tv-tipset
Dragan 2k: Du har helt rätt, den dammsuger. Dåliga skådisar, dåliga effekter och dåligt manus. Enda som var något sålunda var Kristanna Loken som bara går runt och ser snygg ut, det är det enda pluset och det är betyget den får också.

mattias - 74:Filmen du tänker på måste ju Vara Junior där även De Vito är med.

Dragan 2k:

Arnold spelade vä'l gravid i en film också om jag int emissminner mig? Utan att ha sett den måste den vara det sästa han gjort. Gillar Terminator fimerna. Bra effekter..

Dragan 2k: Nu är väl dessutom fyran på gång? Men då ryktas väl Cameron vara tillbaka i kulisserna vilket bör höja filmen en aning. Men oavsett så måste han ju göra en uppföljning på trean känns det som...dessvärre.

Dragan 2k: Celta-Real på fyran plus.........

För övrigt är det Terminator 3 på tv just nu. Jag minns inte att den var så kass men tydligen var den det. Frågan är om detta ör Arnolds sämsta insats som skådis någonsin. Han är mest en parodi på sig själv.

Det här är verkligen en ökenfilm. Se inte denna.

Vet inte om denna varit uppe tidigare men det är sanslöst roligt när David Hasselhoff gör bort sig i totalt i den ostigaste musikvideon på länge.

« · 671311 · »