Café

Grupper · 50734 inlägg · 1049 ämnen
« · 691777 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Hur är folk funtade ??
Poffa: Det är väl då man säger, "det brinner i mitt hus" antar jag.

Paddan:

Då säger jag mittenvåningen och lämnar över ordet till dig.

Poffa: Det där med huset beror väl på var branden började, antar jag...

65selander:

Tyvärr gör de det alldeles för sällan. Det skjuts för lite i Sverige.

Poffa:

På a svarar jag både och, på b svarar jag ner.

Poffa: Självklart, se bara på polisen dom spöar ju folk till höger och vänster.

knaskamilla:

Jobbar en cancerläkare emot cancer eller med cancer? Brinner ett hus upp eller ner?

65selander:

Måste man? En cancerläkare måste alltså ha haft cancer och en polis måste ha begått brott? Intressant teori.

knaskamilla:

Det finns olika typer av alkoholister. Helgalkoholister, Parkbänksalkoholister osv.

Själv vill jag stoppa mig i facket under hockeyalkoholister :)

knaskamilla: Måste man inte ha prövat något om man skall kunna arbeta emot ;-)

*funderar, undrar hur Knas är som packad* ;-)

Lumber Jack:

När menar du att man är alkoholist, då? Hur många dagar i veckan ska man "välja" att dricka alkohol i stället för att ta hand om sina barn eller köpa mat för att räknas som alkoholist?

knaskamilla: Har du någon bättre förklaring? Är det någon som står med ett jättefat brännvin och en tratt och tvångshäller i spriten i var tionde svensk? De som sväljer är givetvis helt hjälplösa.

Lumber Jack:

Ja, så är det nog. En tiondel av Sveriges befolkning har säkert valt att bli alkoholister.

knaskamilla: [En alkoholist är en person som inte har någon makt över sitt drickande. För en alkoholist är det inte att val att dricka alkohol eller inte, alkoholen styr personens liv.]

Bullshit. Alkoholister är folk som vill vara alkisar. Det krävs åt helvete för många medvetna val för att bli full för att skylla på någon gammal "alkoholistgen". Du måste bestämma dig för att dricka. Fixa pengar. Ta dig till systembolaget. Välja ut någon eminent vara ur sortimentet. Betala den. Ta dig hem, eller åtminstone till en parkbänk. Öpnna flaskan och slutligen dricka. Har man gjort alla dessa val vill man inget hellre än att bli full och man har i alla högsta grad styrt sitt handlande.

Är man hembrännare krävs det än mer att få sig en tår på sin tand.

knaskamilla:

Jag skulle gissa på att epitetet 'efterfull' vore riktigt på kvinnan.
'Efterfull' är, som alla vet, stadiet mellan, eh 'framfull' och 'bakfull'.

Poffa:

Bakfyllorna kanske är de "mindre alkoholberoende"... ;) Nä, men så är det ju. Men om man bortser från att folk kör bakfulla och inte inser att de skulle åka fast i en kontroll och bara räknar de som kör...framfulla, så är nog majoriteten beroende av alkohol. Vi får väl anta att kvinnan i det här fallet inte var ute och körde bakfull.

knaskamilla:

[De flesta som kör rattfulla är mer eller mindre alkoholberoende...]

Har för mig att det enligt andra undersökningar och teser är bakfyllor på normala Svenssons som är den största gruppen inom rattfylla. Men det har kanske ändrats.

knaskamilla: Håller med om att det skall säljas på bolaget eftersom klarar inte butikerna av sälja folköl så lär dom nog inte klara av starkare saker heller. Fram med söndagsöppet så blir det inga problem ;-)

65selander:

Nu är det iofs så att IOGT-NTO som organisation är positiv till att alkoholen säljs på Systembolaget... ;)

Men ninjadräkt skulle ju kunna vara coolt. Det ska jag fundera över.

mattias - 74:

En alkoholist är en person som inte har någon makt över sitt drickande. För en alkoholist är det inte att val att dricka alkohol eller inte, alkoholen styr personens liv.

Hittade det här på en sida om rattfylla (för att bekräfta min tes):
"De flesta som kör rattfulla är mer eller mindre alkoholberoende, de övriga gör det oftast vid enstaka tillfällen och oftast hade de tänkt lösa transporten på annat sätt, men chansat."

knaskamilla: Poffa har berättat hur du smyger omkring i ninjadräkt och slår sönder skyltfönster på systembolagena. Dessutom så har jag sett hur ni har era hemliga möten i Ludvika skogarna också :-)

knaskamilla:

Jaså?? Definiera alkoholist ?? Jag dricker ett par 3 öl varje helg. Gör det mig till en Alkoholist ??

Tillägg: Och varje dag beräknas ungefär 16 000 köra rattfulla i Sverige.

Selander: Vad säger du, finns det militanta mördar-IOGT-NTO:are?

mattias - 74:

Det är ganska många som inte kan hantera alkoholen på ett bra sätt. Var tioende svensk är t.ex. alkoholist.

knaskamilla: Äh lite sprit har ingen dött utav. Värre med militanta IOGT'are ;-)

knaskamilla:

Nej det var det inte men vissa kan ju hantera den på ett bra sätt men dock inte denna människa!!

mattias - 74:

Kom det som en nyhet för dig att där alkohålen går in går vettet ut? Sen är nog sannolikheten ganska stor också att den här kvinnan har ett alkoholberoende.

mattias - 74:

Står skall det stå..

Hur är folk funtade ??
Hur atår det till i huvudet på vissa ??

Sv: Tv-tipset
...under rubriken "lite sjysst finkultur"

mattias - 74:

Har en James Wolnerlåt i mitt filarkiv. 

Metal Guru:

Det får du göra nu när du redan börjat ....

piff:

Den kåken har jag besökt i en "James Wolner Tour", då jag också blev antastad av en transa på en bluesbar. Finns i Bodega norr om San Fransisco.

Den historien skulle jag kunna berätta nångång. 

piff: Huvva....precis samma för mig. Men jag såg den när jag var liten...och har haft manisk skräck för det mesta som flyger sedan dess :S

piff:

Ja det är också en klassiker. fredagen den 13:ende filmerna är så dåliga att man skrattat åt skiten...

mattias - 74:
Om vi ska snackar skräck så måste jag dra upp hitchcooks the birds. Jag har haft fågelfobi sen dess och det är snart ett år sen jag såg den...

piff:

hehe ok.. skojae bara..

Dream Team:

mm den är riktigt bra... men själv föredrar jag poltergeist om vi nu snacka rysare.. kanonrulle, skrämmande från början till slut....

mattias - 74:
Kanske inte för dej men för en liten lättskrämd 15årig skitunge är den nog det!

piff:

ähhh den är inte alls otäck... :)

Dream Team:
Om den är riktigt läskig finns det inte en chans att jag vågar se på den själv. Den ska nog ses en lördag eller fredag kväll med kompisarna

mattias - 74: Uttrycket "Beware of dog" har väl sällan känts mer aktuellt än i den filmen! En riktigt bra rysare som lugnt sagt håller en fast vid TVn! Sitt ner och njut! ;-)

mattias - 74:
Inte en chans!

piff:

Banda hockeyn då... :)

mattias - 74:
Den filmen har jag länge velat se. Synd bara att den är samma kväll som man redan har bokat in tvn för att glo på canal+sport..
Får kanske banka liv i videon

Dragan 2k:

Klockan 20.00 startar filmen cujo på tv 4 film. en riktigt bra rulle. för er som inte skall se hockeyn alltså.. jag skall se den iaf :)

Sv: Ny DM platta till hösten
Kickan: DM har spelat in nya singeln "Suffer well" på Simlish. Alltså språket som talas av figurerna i The Sims. Låten kommer att publiceras när man släpper det nya spelet "The Sims™ 2 Open for Business".

Att bero på ingenting alls....
...så är det stopp o bromsbelägg i mobiltrafiken...
Får en att inse hur livet var innan denna fiffiga uppfinning kom....

Sv: X-Box 360 konto
Per HApps:
När kommer det ett chip till XBOX360???
Just nu sitter våra tillverkare och hackar nya XBOX 360, vi hoppas att de blir klara med ett chip inom 12 månader. Hur lång tid det tar kan tyvärr ingen med säkerhet säga. Till PS2 tog det ca ett år innan det kom riktigt bra chip, GC tog ca 4 år....

www.console.se är tillsammans med www.divineo.net en av de största distributörerna av chip till xbox, ps2 och GameCube. Vi kommer vara bland de första i världen som kommer sälja och installera chip till XBOX 360. Om du förhandsbokar denna produkt hos oss kommer du få information såfort XBOX360 blivit hackad.

Minsta sonen fick en vanlig X-box i födelsedagspresent i februari.
Så nu är den inlämnad hos STT på trimmning ( c :

STT = Svensk turbo teknik, du vet dom som får ur mer krafter ur en BMW än självaste BMW.

Det blir chippstrimmning och laddluftkylare på 180 GB
vilket ger fri fart rakt upp i nätet

Sv: Vattenkraner
brynästigern: Hoppas han hann fylla upp ett riktigt förråd innan de insåg sitt misstag:-)

« · 691777 · »