Café

Grupper · 50701 inlägg · 1049 ämnen
« · 749201 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Viktigaste Valfrågan
piff:
Blev det folkpartiet?

piff: Har bestämmt mej för länge sedan vart jag skall lägga mina röster så blir ett snabbt val på söndag för mig.

mok:
Ja det är inte lätt att hitta värre.
Idag på morgonen ska jag lägga min röst i skolvalet och jag kan garantera att det varken blir FI eller UP som får min röst :P

piff: V et inte vem som e värst... FI eller UP :) Sicka frontfigurer dom har.

Sv: Dagens Pucko!!
Bissett19:
Jaa du. Man kan undra om han verkligen är frisk i huvudet den där snubben.

Dagens Pucko!!

mattias - 74:
Inte unika partiet då?

mattias - 74: Ja det passar verkligen dej måste jag säga.

Sv: Roliga länkar
65selander: Och jag hade suttit på morgonen och lyssnat på tysta saker, så jag hade ljudet så inihelvete på...

Jag skall iaf rösta på Feministiskt Initiativ !!

orion: Eller så borde förstå att något är lurt eftersom dom vill man skall ha ljudet på :-)

mattias - 74: Ett bra sätt att ta livet av gamla män som jag...

Bissett19:

hehe blöjbyte på dig också då kanske =)

mattias - 74: Jag tackar oxå,eller oxå inte,visade labyrinten för mina kids,tror dem lyfte två meter båda två.
Känns som om det blir en orolig natt på övervåningen:)

73Sjöbba:

hehe

mattias - 74: Fan vad taskigt! och jag som just har duschat. Jaja får väl ta en dusch i bidén då

ok'rå, mattias - 74:
katten levde. och lever fortfarande.

Metal Guru:

haha och det skall jag tro på =)

mattias - 74:
Efter att spottat tre gånger över vänster axel, läst Fader Vår baklänges och svängt med en död katt framför skärmen var det inga problem med att äntra Level 4.

mattias - 74: Klockrent :)

65selander:

Rolig Labyrint, tyvärr kom jag inte längre än till level 3 =)

Marcus: Grymt :)

Ni som vill logga in och läsa sossarnas hemligheter kan besöka deras topphemliga hemsida.

www.sapnet.se

Användarnamn: sigge

Lösenord: sigge

Sv: Tv-tipset
mattias - 74: Ja, mission accomplished?! ;-)

Dream Team:

Då somnar jag bara !!

mattias - 74: Nej, det förstås. Men du kan väl alltid skratta dig själv till sömns framför burken.. ;-)

Dream Team:

Inte om man skall opp kl 0530 * suck *

mattias - 74: Äh, sova är överskattat =)

Dream Team:

Fan jag måste ju sova nu =)

En underbar fiml på TV 4 nu. Titta vi flyger. Varning för asgarv!

Idag i skolan var alla gymnasieelever åskådare till en politisk debatt mellan åtta partier (de sju i regeringen och ett kommunistiskt) med varsin ungdomsrepresentant. Jag som helt ointresserad av politik är nu tvungen att rösta i skolvalet på fredag (att inte rösta alls känns ännu mer fel).

När vi satt där så märkte jag hur viktigt det är för talaren att tala så att folk får upp ögonen. Det var många gånger som jag var tvungen att tänka efter ordentligt 'vad är det den här personen pratar om?'. Vissa fick man upp ögonen för på en gång p.g.a. deras vilja att utföra det de säger och deras tro i det de säger.
Den som ville mest var hon som talade för miljöpartiet, utan tvekan! Det lyste om henne varje gång hon sa något och enligt mej så är miljöfrågorna bland det viktigaste som måste diskuteras. Hon citerade en partiledare som hade sagt att miljön inte var någon valfråga och det följdes av de näst starkaste applåderna den morgonen. Hon stod också för det tredje starkaste ljublet när hon sa att "all kärlek är bra kärlek" i frågan om homosexualism.
Det som fick mest uppskattning var, utan tvekan, när folkpartisten berättade en liten historia om en kompis (gymnasieelev) till honom som hade fått oerhört dyra räkningar för att personen hade jobbat och med det kritiserade han socialdemokraterna ordentligt att de inte hade ordnat skatten efter löner bättre.

"Ska vi slå på dem som redan ligger ner?" var en mycket omtyckt mening, i frågan om arbetslösheten, av vänsterblocket. Det absolut mest klockrena svaret var; "Det är ni som har fått folk att ligga ner, vi vill ha ett samhälle där ingen ligger ner!"

"Du sitter här och säger att socialdemokraterna hoppas att kunna förbättra. Om det är någon som ska hoppas är det vi! Vi hoppas på er som har haft makten de senaste 12 åren att ni ska ändra saker till det bättre"
Båda 'attackerna' kom från kristdemokraternas talare

-Kommunistiska partiet hade inte mycket att komma med, dessutom ingen bra talare.
-Moderaten pratade inte så mycket men kom med en skitbra kommentar!
-Socialdemokraten talade inte så mycket om hur bra deras prati var utan kritiserade mest de andra.
-Centerpartisten var den som pratade längst tid men han fick nog sagt minst.

All kritik mot sossarna uppskattades, även av mej...

Sv: Roliga bilder

Ang tjafset mellan WS-FB bråket i helgen som inte blev av eftersom polisen stoppade FB strax utanför Alingsås. Dom hittade visst skyddsvästar, knogförstärkta handskar på bussarna mm. Hittade en bild på en FB medlem som var med på en av bussarna. (bildkälla www.ltz.ze)

Sv: Tv-serien Thunderbirds
andyo: Jag bandade den åt min nu 21 åriga son.
Han måtte ha varit 5-7 år när den gick.

Tv-serien Thunderbirds
Någon av er som minns den helt legendariska TV-serien från förr!? =) Själv har man fått hem varenda avsnitt från serien & ska inom en snar framtid se alla avsnitten.

Vilken jävulsk ful serie det var egentligen haha. Har såna minnen från den serien & framförallt alla leksaker man hade. Och ändå var det kanske "bara" 10 år sen för mig, och Thunderbirds är väl ända från 60-talet, eller? Någon annan som kommer ihåg serien? =)

El Maco:

Då är han ursäktad, förmodligen svårt att se avslappnad ut när musklerna inte vill göra riktigt som man vill att de ska göra.

Men snygg hemsida. Kul att de tagit en sådan där färdig layout och inte bytt ut allt. Den där newsflashen på latin är ju härlig.

knaskamilla: Verkligen.....men han längst ner till höger då,jag som trodde Beppe Wolgers var död:)

knaskamilla: Enligt hans presentation har han en lätt cp-skada. Han har jobbat med handikappfrågor aktivt och är nog överkvalificerad för det här gänget.

En annan kandidat är 12-barnsmamma och tycker man ska satsa på barnen.

El Maco:

Han längst ner till vänster ser ju...unik ut, i alla fall.

Huge: nejdå, då allvarligt är det naturligtvis inte. Det är bara kul att se hur långt man kan lura en stackars doku-tjej som Linda R. Om Linda är Bert så ser jag inte Ian.

El Maco: Ett gäng jättetomtar som förmodligen har sin plan klar: att skrapa ihop tillräckligt med röster (läs: lättlurade individer), så att man därigenom blir berättigade till partistöd i form av pengar.
Pengar som man sen antagligen delar på, ifall man nu inte blir osams om vem som ska ha mest.
Blir det bråk om pengarna, så kan man ju alltid göra en såpa av skiten.
Minns Ny Demokrati och deras käbbel när partiet hade gått åt helvete.
Ett djävla kattrakande om pengarna som fanns kvar i partikassan.
Där var det väl ett par millar som försvann spårlöst ner i ngns eller någras fickor.

Stoppa pressarna, Linda Rosings parti har ny hemsida nu på www.unikapartiet.net

Alltså, vem ligger bakom det här? Linda själv tror ju säkert på det, någonstans sitter någon annan och fnissar hysteriskt.

Sv: Maidens nya singel

[url=emichrysalis.co.uk/ironmaiden/game/]Här[/url] kan ni lyssna på låtar från nya skivan och samtidigt fördriva tid. Är ni tillräckligt bra på det så kan ni vinna Maiden prylar.

Sv: Folktoppen
Helg Ernest:

Damnit björnebrygg, you tricked my into total drunkness once again...

scim: Att du inte ser Grabben i greven bredvid. Så du får lite lättsam stämning.

Måste va bästa repliken jag måste memorera.

IGEN?

Faan dom är ju som kaniner

Salle:

Jag vet, men det är så härligt uppfriskande att bli upprörd. Nu ska jag ta och dricka mig salongsberusad och titta på kvarteret skatan, lite kvalitetshumor.

Olé

scim: Se på nåt annat. Du blir så upprörd varje gång du ser på det programmet...

Folktoppen
Sitter och tittar på dagens Folktoppen med temat "Världens roligaste man". Funderar lite över vissa underliga placeringar på listan (vad gör t.ex. Will Smith där) och formulerar ett inlägg i huvudet. När man placerar John Cleese på en andra placering börjar jag fundera på vilka som kan tänkas ha placerat sig före honom. Alla val vore givetvis felaktiga men jag har svårt att lyckas lista ut vilka tänkbara kandidater som kan finnas. Man har redan avhandlat möjliga konkurrenter i form av Rowan Atkinson, Jim Carrey, Eddie Izzard & Murphy. Vem kan dom mena?

När man avslöjar vilken pajas man placerat på förstaplatsen, ramlar jag ur den ouramlerliga soffan jag nyss inhandlat:

Robert Gustafsson.

Oh my god.

Nu uppträder han dessutom och kör samma urvattnade skämt som han plågat oss med i 10 år i olika upplagor av *gång.

Usch!

« · 749201 · »