Friman SR: För att balansera rockandet då så bjuder jag på lite tip top blipp blopp av melodiöst slag. Fantastisk musik enligt mig i alla fall. Mjuk insomning om man lyssnar på det här. De här skivorna snurrar än idag, även fast skivspåren börjar bli djupa. Jag får lust att binda flugor av den här gruppen och det stämmer nog att det här var min produktivaste tid när det gäller det.
En annan go gubbe, en rebell som var cool när han lät heroinet gå igenom venerna, han skapade fantastisk rock och country då. Nu när han har "nyktrat till" är han mest gnällig kan jag tycka... Dock så är Mr Steve Earle en rebell som förtjänar respekt... www.youtube.com/watch?v=6AoysLSHNSo Copperhead Road är ett GRYMT album då da......
Sen det andra bandet som slet ut stiften på skivspelaren. Det är ju ganska likt. Adam & The Ants väcker lyckokänslor inom mig. Det måste ha varit någon typ av vårkänslor under den här perioden.
Den här hiten: Swear - Tim Scott lyckades faktisk min mor spåra upp till mig på Stockholmen på min begäran. Det är nog det enda hon lyckats spåra upp på min begäran. Året var 1983.
Paddan: Vi tar tre schlagerfavoriter från senare år (eller snarare tre av de minst sämsta från 2000-talet). Det känns som Israel 20 år senare lånat lite från 87:an.
Salle: Idag gick det hyfsat i soffan. Starten över Bergnäsbron i Luleå mot Skellefteå var ju ganska lätt. Som gammal fiskare tog man ju tafsen och smolt ganska lätt. Hade dock hellre sett Holms lag i finalen men nu vann dom ju inte...
Helt sant,