Laponia blev 1996 av FN organet UNESCO utsett till ett av jordens världsarv. Laponia sällade sig därmed till den exklusiva gruppen av världsarv som finns jorden runt. UNESCO:s definition på ett världsarv är ett kulturminne eller naturområde som är så unikt att de anses tillhöra mänsklighetens natur och kulturarv och därför bör bevaras åt eftervärlden.
Helg Ernest: Hawkwind spelade i Borlänge i början på 90-talet med 9 betalande. Det är den sämsta publisiffra jag vet för ett internationellt band i Sverige.
Dream Team: Ungefär som när Status Quo spelade i Timrå Ishall. Jag tror vi var ca 450 st. Men det var ett J..a drag. Men det gigget kan inte gått plus. ) c .
Salle: Motorhead lirade även i Gärdehallen i S-vall, tidigt -80-tal. Den konserten omgärdas av illasinnade (och osäkra..) rykten som säger att de få (?) som var där stod och trängdes typ allra längst bak.
Frisco: Vet faktiskt inte, men jag tror bara en gång. Det bidde en bootleg av den, Titties and Vodka. Man så de c:a 1500 som en stor besvikelse, men det visade sig sedan bli highscore under den turnen.
Metal Guru: Om den här länken funkar så ska man kunna se inslaget SVT Live från 80-talsnatten. Men tydligen kommer materialet bara att ligga ute i 30 dagar.