Salle: Stort grattis till avancemanget! Jag tackar för lektionen och väntar med spänning på nästa upplaga! Nu skall jag spela en 500kr Texas istället på Svenska Spel som jag kvalat in till tidigare ikväll..
Metal Guru: Nej, jag tar genast tillbaka det där. Jag citerar mig själv istället:
"På temat Olympiska spel och frågan vilket land St. Moritz ligger i svarade jag, förstås, schweiz. Det var tydligen fel. Schweiz hette tydligen landet. Avd. petnoga irritationsmoment..."
Det gällde alltså inte huvudstaden utan OS-staden.
Wayne Gresky: Kanske i stil med den fråga jag nämnde här häromdan som gällde i vilket land St. Moritz var huvudstad. Att då komma med schweiz som förslag istället för Schweiz orsakade samma typ av uppgivenhet.
Metal Guru: Du kanske råkade ut för den jag fick i Duellen härom dagen? "Vad heter huvudstaden i Burkina Faso?:................" Vet ni vad den heter och om jag dessutom avslöjar att man var tvungen att stava helt rätt så förstår ni min uppgivenhet över frågan...
Dream Team: Jag tyckte jag hade missflyt i cupmatchen, och är faktiskt överraskad att jag nöp 4 rätt på bättre tid än dig. Med bäva väntar jag på att motståndaren i GeografiLeauge ska genomföra sin match. Där plumpade jag fullständigt, och har (förmodligen) 1 pinne efter att timat ur.
Undrar vad för fråga jag fastnade på där? - det är bara ett svart hål... Har aldrig buggat ur i en geografitävling på det där sättet. Vet inte heller om vår cupmatch gick före eller efter den, men de var de båda matcher jag körde sist, och tydligen hade rankat högst.
Fördelen med att börja ett nytt år såhär, är att nu kan det bara gå bättre. Och oss emellan - nu är inte längre Djoosen min huvudcoach... (sch!)
Dream Team: Då bläcket i ditt prästbetyg knappt torkat måste du klassifieras som en 'ungdom', till skillnad från oss som har sitt betyg i bokrulleform på papyrus.
Stigsson: En TIKare kvar och en Moring borta. Den regerande mästaren är härmed detroniserad. Lyckan stod mig bi den här gången. Hoppas på fortsatt medgång framöver.
En rackarns övervikt på Timrå och MoDo (5 platser var) i åttondelarna, men hur många kommer gå vidare till kvarten? Nu börjar allvaret. Och remember - det är inte bara dig själv du representerar; du kan även dra din klubbfärg i åttondelssmutsen...
www.youtube.com/watch?v=RKW-GJkV2Bc dessa har aldrig snortat och videon e fantastisk vilket år vi än ska räkna till...;-) Man finner dem via "Happy New Year CBGB's", så det så....;-)
www.youtube.com/watch?v=806s3SisqIk Ett nyårsparty i Australien för några år sedan, John McEnroe e inte John McEnroe om ni trodde det utan det är Angus Young, däremot så e alltid han den där Keith Richards*, Keith Richards vilket år vi än nu räknar in...
Då ingen skapat denna tråd ännu så får ryckte det för mycket i skrivarfingret för att inte skapa en tråd.
Gott nytt år på er allihop. Må era löften hålla och drick med förstånd om ni skall ha med raketer att göra. Jag råder er att inte intaga mer än 22st öl eller 12 groggar eller 4 flaskor cava. Men framför allt inte mer än 1 snapps. De kan va farliga har jag hört.
Uno Gordon: Du slipper tydigen att möta det levande lexikonet. Salle får den äran att möta dig istället. Han klådde mig i sista omgången, vilket väl visar att motivation alltid slår klass... ;-)
El Maco: "...I botten visar Cupmästare MGuru svag form i seriespelet och sladdar på nedflyttningsplats."
Bah. Jag har ju bara gett di andra lite handicap för att det ska bli lite spänning. Nu har jag dessutom sparkat coachen, så nu blir det åka av, vilket bl.a keken märkte i innevarande omgång. Sista matchen vinner, står det dessutom i regelverket.
El Maco: Ja nu det plötslig död som gäller. Allting annat är ovidkommande! Men botten är ju nådd. Jag kan ju inte gärna göra ett mycket sämre resultat än i mötet ,ed Poffa. 1 ynka rätt!
Men religion och film är inte min grej! och definitivt inte grekisk mytologi. Jag somnade av tristess på dessa lektioner i skolan.
Salle: Du har helt rätt. Jag kan uppenbarligen inte läsa en tabell. Minns jag rätt hade jag alla rätt på Diagram-tabeller-kartor på högskoleprovet när det var aktuellt i början av 90-talet. Tur att det inte behövs längre.
Gordon, oavsett du får bita i PAW eller Salle00 så får du ta i ordentligt.
Bad_Brett: Du förnekar dej aldrig. För några år sen hånade du tjejen som vågade anmäla nån fet vd när han tafsade på henne . Hon skötte sitt jobb som servitris under MoDo-match, men du tog givetvis sida för svinet. Sedan hade du mage att ... | Läs mer