Helg Ernest: En V12:a på tomgång låter som en flygplansmotor ungefär. Hade förmånen att ratta och åka en Daimler Vanden Plas dubbelsexa för ett ta sedan. Tänk vad som händer när man trycker gasen i botten nere vid granströmsmacken , jisses.
Lumber Jack: Sedan så blir det väl så att TV3 köper upp TV4, så då får vi guldläge att kunna se elitseriematcher med superduon Lasse Kinch och Arne Hegerfors som kommentatorer, samt PA Gullö och Patrik Ekwall som "isreportrar"
Alisandali: Är det som det sägs? Ett väsande ljud ur avgaspipan/orna. Tyst som bara den. Har haft förmånen att bara som hastigast lyssnat på Jagga V12a när den åkte förbi, den väste då bara iallafall. Själv har jag då inte gett upp Corvette drömarna, trots att finansmenistern sagt i från ( Frugan) Men och andra sidan har jag en hållhake på henne, hon lovade mig en H-D när jag fyllde 50 för några år sedan. Nästa år skall hon få införliva det löftet.
Jag fick ett bra tipps, en Corre från blocket och hämta brochyr på en ny H-D med pris på. Då lär man få den billigaste ( c : Vilket torde vara Corren
En intressant affär i tv-sportvärlden. Hur påverkar detta hockeysändningarna? Hur påverkar detta bråket om allsvenskan mellan TV4 och Canal Plus? Lägger Tv4 sina bästa matcher i Canal Plus, får vi skräpmatcher från engelska ligan och elitserien i TV4 Sport?
Dessutom så tror jag egentligeninte att det är ett problem oavsett. Borra tilräckligt djupt så måste man bo oerhört tätt om man skall stjäla akumulerad energi av den andre.
NuMo: Snart kommer grannarna att komma på samma briljanta ide som du och borra, vad händer.......jo ni stjäl ifrån varandra och får köra pumparna baklänges på sommaren för att ha nåt att utvinna över vintern.......det är bergvärmens dilemma:-)
Men att vara miljonär har sina risker. 40 procent uppger att de blivit utnyttjade på grund av sin ekonomiska ställning, främst av vänner men också i affärer och kärlek. Men särskilt oroliga för att bli utnyttjade är de inte. 78 procent svarar nej på den frågan.
Metal Guru: Och jag mötte Jill Jonsson på Max i Nyköping kl 18.00 idag, hon skulle ha fått en kram om inte jag hade haft så mycket dressing i mungipan.
Poffa: Vinsten ja, men utdelningen till staten var bara 710 miljoner, en ökning med 110 från 2006. Vilket innebär att det med samma vinstutbetalningstakt skulle ta runt 80 år att inbringa samma summa till statskassan.
Per HApps: Vin och Sprit hade en vinst på 2,2 miljarder SEK i fjol. Staten sålde Vin och Sprit för 55 miljarder SEK. Lägg därtill att man slapp undan en skuld på 3,6 miljarder SEK.
Det innebär att det tagit ungefär 30 år innan vi fått in samma summa pengar till statskassan. Ja, under förutsättning att Vin och Sprit gått lika bra under dessa 30 år.
Att påstå att försäljningspriset därmed bleknar är väl rent felaktigt, i mina ögon.
NuMo: I slutändan så är det ju trots allt riksdagen som bestämmer hur mycket pengar public service ska få. Omvägen via licensen känns mest som ett spel för galleriet.
NuMo: Det får vi se när motiveringen till att licensen ska finnas kvar. Jag tycker, hör och häpna, att de vore bättre med en finansiering via skattsedeln.
En V12:a på tomgång låter som en flygplansmotor ungefär. Hade förmånen att ratta och åka en Daimler Vanden Plas dubbelsexa för ett ta sedan. Tänk vad som händer när man trycker gasen i botten nere vid granströmsmacken , jisses.