Café

Grupper · 50539 inlägg · 1049 ämnen
« · 1045527 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: framtidens bränsle
Helg Ernest:
En V12:a på tomgång låter som en flygplansmotor ungefär. Hade förmånen att ratta och åka en Daimler Vanden Plas dubbelsexa för ett ta sedan. Tänk vad som händer när man trycker gasen i botten nere vid granströmsmacken , jisses.

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Lumber Jack: Sedan så blir det väl så att TV3 köper upp TV4, så då får vi guldläge att kunna se elitseriematcher med superduon Lasse Kinch och Arne Hegerfors som kommentatorer, samt PA Gullö och Patrik Ekwall som "isreportrar"

Sv: Festivaler sommaren 2008
Wayne Gresky:

Jag betalade 900:- för entren till helgens WTAI. Foo Fighters uppträdande alone var värt minst det dubbla! Magiskt!

knaskamilla: Kostar väl en tredjedel av en biljett till Barbra ungefär. För ett riktigt vasst startfält känns det nästan värt det.

Wayne Gresky:

Det funderade jag också på, men jävlar vad dyra biljetterna är...

Man kanske skulle ta och ta sig en tur till Götebörg?

Alisandali: Är det som det sägs? Ett väsande ljud ur avgaspipan/orna.
Tyst som bara den.
Har haft förmånen att bara som hastigast lyssnat på Jagga V12a när den åkte förbi, den väste då bara iallafall.
Själv har jag då inte gett upp Corvette drömarna, trots att finansmenistern sagt i från ( Frugan)
Men och andra sidan har jag en hållhake på henne, hon lovade mig en H-D när jag fyllde 50 för några år sedan. Nästa år skall hon få införliva det löftet.

Jag fick ett bra tipps, en Corre från blocket och hämta brochyr på en ny H-D med pris på. Då lär man få den billigaste ( c : Vilket torde vara Corren

Biljett till Peace and Love, någon? Det är inkl. campingplats.

Lumber Jack: Man ser redan Patrik Ekwalls karaktär som ett tydligt inslag i allt vad heter sportsändningar. Pajaskanal var ordet.

LL: Usch. Pajaskanal. Vi får verkligen hoppas att Canal+ får fortsätta att styra sig själva.

Wayne Gresky: usch, jag hör ödessymfonin spela i bakgrunden. Det mesta som TV4 rör vid brukar bli uselt.

En intressant affär i tv-sportvärlden. Hur påverkar detta hockeysändningarna? Hur påverkar detta bråket om allsvenskan mellan TV4 och Canal Plus? Lägger Tv4 sina bästa matcher i Canal Plus, får vi skräpmatcher från engelska ligan och elitserien i TV4 Sport?

Sv: Musik.
JD: Jag är heller ingen jazzfantast, men det där var riktigt tråkigt.

Sv: Musik.
65selander: Läser på Aftonbladets sida att Esbjörn Svensson dog igår i en dykolycka. Tråkigt. Jag är ingen större jazzfantast, men EST gillade jag.

http://www.youtube.com/watch?v=c3ddHfr6SzY

Sv: Viktigaste Valfrågan
ser att KD och SD snart är lika stora, rent SIFO-mässigt i alla fall. Undrar hur etablissemanget skall tackla detta.

Sv: Det finns idioter
Detta borde nog kunna platsa i en Ding Ding Värld, www.expressen.se/nyheter/1.1199421/snart-blir-var-drom-verklighethehe.

Tubest: Jag har inga grannar så nära.

Dessutom så tror jag egentligeninte att det är ett problem oavsett. Borra tilräckligt djupt så måste man bo oerhört tätt om man skall stjäla akumulerad energi av den andre.

NuMo: Snart kommer grannarna att komma på samma briljanta ide som du och borra, vad händer.......jo ni stjäl ifrån varandra och får köra pumparna baklänges på sommaren för att ha nåt att utvinna över vintern.......det är bergvärmens dilemma:-)

Per HApps: Ingen Vanden Plas , som är gjord för den Amerikanska marknaden i första hand .

Det är en Högerstyrd Double Six och årsmodell -75 , gjord i 76 ex det året .

För att komma i stämning inför nattsömnen.

Alisandali:
Vanden Plas Double six?
Årsmodell?

Alisandali: Bortförklaringar... Då kan jag och Bissett förvänta sig skjuts under Cupen eftersom Leksand inte verkar ha någon Taxi ;-)

65selander: 
Daimlern är köpt i Degerfors så kanske därav färgvalet , men färgen är oxblodsröd , inte lila .

Fast på det där dåliga fotot så ser den nästan lila ut .

65selander:

HAHA tänkte inte på det. Så där kan han ju inte ha det.

Alisandali: Varför är den lackad i FBK's färger, är det för att Prestberg har skrivit på ;-)

Alisandali: Å i bensinpriset.

Oj , fan .
Det bidde ingen länk utan det dåliga fotot kom direkt

Metal Guru: Va , fan riktiga män åker väl V 12:a och skiter i miljöförstöring .

Bild i länken på min nya "lilla leksak" .

Per HApps:
"Vätgasbilar där vätgasen kommer från kärnkraftsel."

...tror jag är förlegat, och något som bakåtsträvare roar sig med att drömma om.

Wayne Gresky: Blodsockret Wayne, blodsockret...

"Den 17-årige pojken slänger servetter och sugrör på golvet i ren frustration över nekad rabatt på en plusmeny."

Lumber Jack: Hahahahah

Dagens citat:

"Det var under Mona Sahlins tid i regeringen som antalet förtidspensionärer blev fler än antalet företagare."

Jan Björklund

Jag är inte ett dugg orolig!

Men att vara miljonär har sina risker. 40 procent uppger att de blivit utnyttjade på grund av sin ekonomiska ställning, främst av vänner men också i affärer och kärlek. Men särskilt oroliga för att bli utnyttjade är de inte. 78 procent svarar nej på den frågan.

Sv: Jag mötte Lassie.
Metal Guru: Och jag mötte Jill Jonsson på Max i Nyköping kl 18.00 idag, hon skulle ha fått en kram om inte jag hade haft så mycket dressing i mungipan.

Jag mötte Lassie.
Idag lunchade jag med en tjej som är ihop med den kille som är bror till Zlatans fru.

Poffa:
Vin och sprit skiter jag väl i, det jag menar är att inte ägandet av vattenkraften finns kvar hos "oss".

Så länge det regnar kommer E-on och Fortum att göra fetvinster, och det irriterar mig big time.

Sv: 3 från 1 idag

Äh, nu har ni varit för djupa ett tag. Vi kör lite Petty.

[URL=

www.youtube.com/watch?v=yHJMp5bz9u8]Med halva Beatles[/URL]

[URL=
www.youtube.com/watch?v=uUhhivOtydM]Med hippien Stevie[/URL]

[URL=
www.youtube.com/watch?v=erfHanYyiDg]Med Kim Bassinger[/URL]

Bonus:

[URL=
www.youtube.com/watch?v=YVRtQUTd7Gk]Med nyligen avlidne Bo Diddley[/URL]

Poffa: Vinsten ja, men utdelningen till staten var bara 710 miljoner, en ökning med 110 från 2006. Vilket innebär att det med samma vinstutbetalningstakt skulle ta runt 80 år att inbringa samma summa till statskassan.

Per HApps: Vin och Sprit hade en vinst på 2,2 miljarder SEK i fjol. Staten sålde Vin och Sprit för 55 miljarder SEK. Lägg därtill att man slapp undan en skuld på 3,6 miljarder SEK.

Det innebär att det tagit ungefär 30 år innan vi fått in samma summa pengar till statskassan. Ja, under förutsättning att Vin och Sprit gått lika bra under dessa 30 år.

Att påstå att försäljningspriset därmed bleknar är väl rent felaktigt, i mina ögon.

Lumber Jack:
Ja om man räknar med intäkterna som dom sålda företagen tjänar varje år.

Då kommer försäljningspriset att blekna i jämförelse.

NuMo: I slutändan så är det ju trots allt riksdagen som bestämmer hur mycket pengar public service ska få. Omvägen via licensen känns mest som ett spel för galleriet.

NuMo: Man ska inte alltid förlita sig på människors förmåga att nå rätt slutsats.

Lumber Jack: Inte för att jag vill betala licens, men jag är övertygad om att de har goda motiveringsgrunder när de väljer mellan de två alternativen.

Det är ju inte riktigt som att välja mellan pest och kolera.

Lumber Jack: "finns tillgänglig" borde nog ha klämts in i slutet av första meningen...

NuMo: Det får vi se när motiveringen till att licensen ska finnas kvar. Jag tycker, hör och häpna, att de vore bättre med en finansiering via skattsedeln.

Lumber Jack: Det borde väl i sådna fall vara "dessbättre", för inte valde de väl det alternativ de inte kom fram till i utredningen?

« · 1045527 · »