Café

49346 inlägg · 1044 ämnen

Drömbilen måste debatteras.

728734 · » Till forumet


Sv: Drömbilen måste debatteras.

Först släppte Ford Mustangen och startade en retro-trend bla USA´s bilfabrikat. Dodge (Daimler/Chrysler numer) släppte sin Challenger och nu har Cheva dammat av sin gamla kultikon.
[url=www.automobilemag.com/auto_shows/naias_2006/0601_chevrolet_camaro_concept/]Chevrolet Camaro[/url]

Ser väl rätt ok ut...

Kommentera

Sv: Drömbilen måste debatteras.

Så har hyrbilsfirman Hertz gjort det igen...

[url=www.seriouswheels.com/2006/2006-Ford-Shelby-GT-H-Mustang-Side-1920x1440.htm]Shelby GT-H[/url]

Och apropå Shelby så...

[url=www.seriouswheels.com/top-2006-Weineck-Cobra-780cui-Limited-Edition.htm]12.9l V8, 1100Hp@7000rpm, <1000kg, 0-200 på 4.9sek & 0-300 på 10sek.[/url]

Kommentera


Sv: Drömbilen måste debatteras.
Helg Ernest: 120...? 220 så ljuger du inte, om jag sa V så är en rak en rak och ett V ett v, men en rak 6:a på 220 kan man få för en billig peng och antar man 100' till så får man en V8:a  på 320 HK, sen är det fritt att importera... En jävla cool bil är det....
Kommentera

Sv: Drömbilen måste debatteras.
Friman SR: Rak sexa var det på 120 Hk 3,77Liter
Dvs en 230 cubic inch

´Misstanker att bilen på denna bild är Hasses.
Kommentera

Sv: Drömbilen måste debatteras.

Helg Ernest: Men det var igår och denna kostar nästan ingenting med V6:a, men vem faan vill ha det, lägg på 100 papp och du får V8:an som du kan importera och bli fräckast med i alla kategorier i stället..........:

www.fordvehicles.com/cars/mustang/launch/

Tekning = V8:a ja....... tills puckan släpps.....;-) 

Kommentera


Sv: Drömbilen måste debatteras.
Golgata: Känner en kille som har exakt en sådan, om det är en 57a skall vara osagt. Men den är i det skick som på din bild.
Han berättade att han köpte den istället för pensionsförsäkring.
Sen köpte han en Mustang Cab 67a åt frun.
Men han sa att han vart offtast stoppad när han körde i stan av folk som ville ta kort på den. Tja varför inte ?
Put your ass in fiberglass. Var väll slogan för corvetten ?
Precis som Chevrolett körde med "Real man dont eat suhii" på 70 talet.
Fast dröm Corvetten är nog 63a cupé, enda modellen med delad bakruta.
Värd sin vikt i guld idag.
Precis som hans frus Mustang 67a, den med den "Riktiga" hästen på framskärms sidan. Också sammlar objekt. (Storlek av en gammal pappers tia, ni som kommer ihåg dom)
Kommentera




Sv: Drömbilen måste debatteras.
Metal Guru: *garvar högt här i skogen* eller hur? *Noli me vocare, ego te vocabo*
Kommentera

Sv: Drömbilen måste debatteras.
Karoliina:
Catapultam habeo. Nisi pecuniam omnem mihi dabis, ad caput tuum saxum immane mittam.
Kommentera

Sv: Drömbilen måste debatteras.
orion: ...laudator temporis acti se puero...hehe, Orion och Horatius.
Kommentera

Sv: Drömbilen måste debatteras.
Min fru bestämde i vecka att till helgen skall båda bilarna tvättas både ut/invändigt och dammsugas ordentligt.
Skjuttsade yngsta sonen på födelsedagskalas och passerade Statoil.
Då flög faan i mig och jag svängde in på hemvägen och körde en "Guld" tvätt a 140 Kr. Så när jag kom hem , var det bara att åka ner på OK och skulle ta den invändigt. Väl där nere såg jag alla missar maskinen gjort.
Jag tvättade och dammade bilen i 2,5 timme.
Jafg fick tvätta om den 3ggr med avfettning för att få den ren utvändigt.
Sedan kom min kära hustru med Pegotten 205an. ta denna också.

Som tur är är det inte en stor bil såden fixade jag på en halvtimme.
Men jag stod totalt och tvättade bil i över 3 timmar.
Fy faan. Men nu är den lika snygg som när den var ny.( c : ( Så länge det varar + grader snart, -0,6 nu)

Vad är då poängen ? Jo, faan vad dålig automat tvättarna måste vara.
Kommentera

Sv: Drömbilen måste debatteras.
Freddan: Gå långt på två cylindrar, tar oljan slut trycker man ner lite kaktusar i påfyllningen! Lite som Volvo B18, fast tidigare!
Dö sjövå är inget en god Europe glömmer! (Inte Porsches Folla heller!)
Kommentera

Sv: Drömbilen måste debatteras.
Helg Ernest:
Kultstatus är väl det enda plus dom bilarna har. Det är väl anledningen att dom tillverkades till början av 90 talet. Var ju just kultstatusen som gjorde att dom sålde.
Kommentera

Sv: Drömbilen måste debatteras.
Freddan: CV2, enligt beställningen en bil som kunde frakta två personer och hundra kilo potatis till marknaden...
Vad visste fransmän på förtiotalet om glykemiskt index?
Kommentera

Sv: Drömbilen måste debatteras.
Freddan: Kult status har dom till max också, därav har priserna skjutet i höjden ordentligt.
Kommentera

Sv: Drömbilen måste debatteras.
Helg Ernest:
*Skrattar gott* Precis 2CV måste ju bara vara den bästa bil som någonsin tillverkats. Jag menar, vilka linjer och komforten ska vi inte tala om. Världsklass. ;-))
Kommentera

Sv: Drömbilen måste debatteras.
Bafucin: Did it, done it! Min morsa hade en sån...
Kommentera

Sv: Drömbilen måste debatteras.
Bafucin: Citroen 2CV måste väll ändå vara ett snepp högre status bil( c :
Kommentera

Sv: Drömbilen måste debatteras.
Drömbilen är utan tvekan en Renault R4 "Laban". Skrytbilen.
Ingenting går upp mot en sådan.
Kommentera

Sv: Drömbilen måste debatteras.
orion: 220 se det är den som har kromlister överallt va ?
Den lyxigare varianten?
Jag fick låna en Merca medans jag hade Land Rovern på verkstad, sedan Svensk Bilprovning knäckte kronhjulet i bakaxeln på broms provaren.
Jag vart inte vän med belysnings knappen på nästan 14 dagar.

Porschen är ju deras lågbudget variant, en 78a så det är inte så mycket att stå efter. Men det är ju häftigt att hiva upp Porsche nycklarna på bardisken
( c : Men det är ett j..a drag i den. 2,25 Liter 125 HK på ca 800 Kg.
Så den skuttar iväg bra och den ligger som ett strykjärn efter vägen.
Men växlarna är en hel vetskap. Växellägena är spegelvänd. Typ 1an på 2ans platts osv. Går ju heller inte utan träning växla ner till 1an när bilen rullar. Förmodligen kommer den bli stående hos farsan , tills han klagar på att den tar platts.
Den skall lackas och förarstolen skall kläs om. Men jag skall väll ha nått att göra på min ålders höst jag med. ( Om det finns nått kvar av den då .)
Kommentera

Sv: Drömbilen måste debatteras.
Helg Ernest: Schnygg bil!!!

Belysningsknappen...man vrider och drar lite, sen funkar det!
Positionsljus vänster och höger...lite styr är det!
Men automatlådan från sextiofem är synkad så det räcker, och hundra hästar känns som mer när man trycker pelle i botten vid rödljusen...
Och i backen förbi OBS ner mot stan blir det lätt hundrasextio...
Magic!

När min som närmade sej körkort bytte jag min Starlet mot en Skoda med krockkuddar överallt. Jag tror att unga förare behöver mer skydd än vi äldre! (Curlingfarsa...)
Kommentera

Sv: Drömbilen måste debatteras.
orion: Dom har ju så "Knäpp " Knapp för strålkastarna.
Jag vet tom Merca ägare som haft bilen i flera år som fortfarande inte kommit på att man skall dra ut den också, inte bara vrida den.
Har du pejl på hur din belysningsknapp fungerar ?
När jag sålr min Land Rover, då fick "käeinga " fnatt. Ockey då med viss påverkan. Då köpte jag en Tysk också. Porsche 924a.
Tanken var att sonen skulle ha den när han tog körkort.
Vi körde den, den sommaren. Sedan har den bara stått i garaget och väntat på att sonen skulle börja fixa med den. Men tyvärr verkar han ha tummen mitt i handen. Så nu har jag kört upp den till Nedansjö till mitt föräldrar hem ( Hade inte platts)

Galvad kaross, så färgen spricker. Schaise.
Men det roliga är att den har helt osynkad växellåda.
Det har tydligen alla Porschar änn i dag.
Nu har Jänta börjat tjata om att hon skall ha den.
Så vi får väll se. Vem vet , om 10-20 år kanske den är värd nått också ( c :
Kommentera

Sv: Drömbilen måste debatteras.
Kronblom: Givetvis är det Il Tempo Gigante, men tydligen en körbar version.
Kommentera

Sv: Drömbilen måste debatteras.
NuMo:
Är det bilen i Flyklåpa Grand Prix?
Kommentera

Sv: Drömbilen måste debatteras.
NuMo: Åkej, en drömbil tål inte att köras till Konsum i Nacksta...
Måste drömma större...
Kommentera

Sv: Drömbilen måste debatteras.
Mats Edström: En rak sexa på två liter med överliggande kam, du kan ställa en enkrona på högkant på ventilkåpan och den står upp!
Finess...jag har haft bullmercor från femtioåtta:
Separat värmekontroll för höger och vänster framsäte...
nån som har bråkat med frugan om hur varmt det ska vara i bilen...
Det kallar jag finess, den sorts finess som gör att man kan färdas i samma bil år ut och år in!

Mats, ingen har bett dej dissa andras drömmar...
Dröm själv!
Kommentera


Sv: Drömbilen måste debatteras.
orion:
Och du, i mitt garage står en volvo 745 -88 som jag besiktade i onsdags. Efter han hade knackat färdigt på underredet så trodde jag att jag skulle få dammsuga hallen efteråt, rostskyddad av sae 10-40. Knackade lite på nummerplåtsbelysningen så att den skulle börja lysa när killen kikade på den.
Såkom inte här å snacka nån tysk Hitlerkärra (8^(/)
 
Fruga å sonen kom också med.
Kommentera

Sv: Drömbilen måste debatteras.
orion: Tyskt svulst utan finess och stil, bara nån sorts jäkla kuttersmycke på kylaren utan kärlek och omtanke. Inte ens en vettig motor under huven!
Kommentera

Sv: Drömbilen måste debatteras.
Helg Ernest: Bonnajävlar!
I mitt garage står en 220 SE -65 med allting på, och här kommer ni med era imperialistfordon...Bushlovers!
Tyskarna blev jättemilda efter 45!
Kommentera

Sv: Drömbilen måste debatteras.
Helg Ernest: Naturligtvis en smaksak, som delvis kan bero på den första upplevelsen.
 
För min del var det nån gång typ 1967-68 när jag bodde i Farsta och en gräddvit 59:a gled upp utanför porten. Kan lova att ett gäng åtta till tioåringar tappade hakan så det small i trottoaren.
En upplevelse som man aldrig glömmer förrän man är slut som artist!
 
SUNDSVALL HOCKEY - LAGET I STAN!!!
Kommentera


Sv: Drömbilen måste debatteras.
Mats Edström: Chev Impala 59a . Håller hellre på 58an, som har dom klassiska vingarn. Visst , dom har klassiska vingar båda två.
Men 58 är mer 50 talare.
Kommentera

Sv: Drömbilen måste debatteras.
Poffa: Det här är äkta kärlek...
 
 
Kommentera

Sv: Drömbilen måste debatteras.
Går nu ut i garaget och lägger mej i måsvingen!
Gonatt alla vinnare och även alla Timråfans!
Kommentera

Sv: Drömbilen måste debatteras.
Salle: Håll dej du till det brittiska aluminimummet!
Och Amerikanskt gjutjärn, eller varför inte handla på närmare håll...
Hägglunds har ju byggt sportiga vagnar...frisk luft och så ; )
Kommentera

Sv: Drömbilen måste debatteras.
orion: Tysk skit emot Brittisk aluminium och Amerikanskt gjutjärn.
 
Inte ens i närheten av rätt orion... :-)
 
 
Kommentera

Sv: Drömbilen måste debatteras.
Salle: Med fem inlägg i denna tråd har inte en kotte svarat rätt!
Mercedes 300 SL, måsvinge, finns det nåt annat?
Kulturlösa slynglar; )
Kommentera

Sv: Drömbilen måste debatteras.
Poffa: GT500:n är fin också fast lite tung i gumpen :-)
 
 
GT40 (både gamla och nya) är drömbilarnas drömbil. Såg (och hörde) du Top Gear i måndags där Clarkson (och the Stig) provkörde den. :-))
Kommentera

Sv: Drömbilen måste debatteras.
Per HApps: Joacim Hedenström i Nedansjö har en med V12 a.
( c : Han har dv. andra brittiska fordon också.
Min favorit bil tvingade käringa att sälja 2000.
En Land Rover 109 Stationwagon. Safari beig med reservhjulet på huven, safari tak och takräcke. Elwinch á 13 ton i nosen i Älgstaketet.
Overdrive låda mao. 16 växklar framåt 4 bakåt.
Får ångest attacker bara jag tänker på det.
Kommentera

Sv: Drömbilen måste debatteras.
Salle:
 
Håller med dig i valet av bil. Även om jag hellre har 500:an i stället för 350:n.
 
Bland nya bilar så älskar jag nya GT 40 och dess underbara utseende.
 
 
Kan man bli annat än kär?
Kommentera

Sv: Drömbilen måste debatteras.
Per HApps: Enkelt!
 
Shelby GT350 65-67 utan tvekan.
 
Kommentera

Drömbilen måste debatteras.
Jaguar E-Type , cab, brittish racinggreen

www.cabrionews.de/katalog/jaguar/etype/etgruenfs.jpg
Kommentera

728734 · »