Café

49346 inlägg · 1044 ämnen

Favoritgrogg?

« · 508195 Till forumet

Sv: Favoritgrogg?
Sannes: Det kommer ju en tid efter en sisådär 15-20 öl då man inte får ner någon mer öl utan måste övergå till något annat. Då är denna lektion oerhört viktig.

Efter dessa öl går man lös på whiskey - gärna Jack Daniels eller Jim Beam. Det är väl inte så där supergott kanske om man jämför med Highland Park och liknande fina whiskeys - men det är tufft.
Kommentera

Lumber Jack: Smirnoff och Coca Cola + några isbitar.
Kommentera

Ikväll får jag verkligen undervisning i groggarnas glada värld.

Undrar om jag skall testa något, nja tror inte det, då groggar inte är min melodi.
Om jag mot förmodan dricker någon gång så är det enbart öl som gäller.

Kommentera

Gin & Tonic är definitivt något man alltid kan falla tillbaka på. Den har hållit klassen länge nu. Av någon anledning smakar den bäst utomlands.

Fast när man skall hänga med och vara modern blir det Red Bull & Vodka.

Å-vi-dö och cola, en av farsans "klassiker". Fast det är klart kan man blaska Parador så går väl vad som helst ner :-)
Kommentera

slashpuppie: Det gör inget om du har i en skiva lime i glaset heller.
Kommentera

Kronblom: Pannkakssmet var något nytt :-))
Kommentera

65selander:
Har du provat och groggat med lite hemkört och
"Zeke's pannkakssmet"?
Kommentera

Frozen Lemon Daiquiri sittandes i en pool i Key West under den floridanska solen...
Kommentera

Kronblom: "varmvass grogg"  Hemkört och sockerlösning i varmvatten (kaffe är dyrt)
Kommentera

slashpuppie: Barcarid Lemon med Cola. (inte Pepsi)
Kommentera

Metal Guru:
Grogg å grogg, Vad är det för fel på en kopp lite mickrad varm sprit och 2-3 skedar snabbkaffe.
Då har vi en Delsbokask
Kommentera

Frisco: eller Ludvika....
Kommentera

Metal Guru: I mitt fall kanske blaskigheten beror på hur många delar jag blandat tranbärsjuicen med vatten?
Kommentera

Frisco: det där lät faktiskt ganska gott. Kanske man kan bli bjuden på om jag skulle ha vägarna förbi Ö-vik.....
Kommentera

orion: det är faktiskt inte så himla tokigt och då gillar inte jag cola....
Kommentera

Frisco:
Isbitar är för veklingar.
Oavsett hur fort du dricker, blir det för blaskigt.
Kommentera

miiike66: Rödtjut och Coca Cola, hälften av varje...
Kan få en vitvinsfjant som mej att gilla Rioja!
Kommentera

mok: [Whiskey blandat med cola = skandal!] Klart det är skandal att blanda whiskyoch cola. Men nu är det Lord Calvert vi snackar om. Denna dryck är gudomlig att blanda med Cola.

I övrigt tycker jag att en sexa explorer, 12,5 cl redbull och en rejäl skvätt Jokk Tranbärsjuice smakar otroligt gott. Naturligtvis har man ett gäng isbitar i glaset också.
Kommentera

65selander: Som den ismakare jag är och som jag kanske alltid kommer att förbli så föredrar jag is i grogget från Timrås vita ispist - rätt ner i plastmuggen, tjoflöjt sa Janne Vängman. Tyvärr så kan jag inte fortsätta mitt engagemang här på cafét mer ikväll eftersom jag måste ut och skotta bort plogbilsaktivister efter vägarna...

Ha en fortsatt trevlig helg alla helgalkisar...
Kommentera

65selander: nåt som ingen kan slå är Lu Mumba på Krazy Kanguruh.....
Kommentera

65selander: Dambesök ja då kan man blanda baileys, sprit, mjölk samt liten skvätt bananlikör :)
Kommentera

250kg kärlek: Mariennella och Fruktsoda var en av Farfars favoriter, förutom Eau-de-Vie och Cola.

Tyskarna som jag brukar umgås med dricker Pepsi och öl :-)
Kommentera

Lumber Jack: Herregud sitt du med folk från Mitthögskolan eller?

Riktig Rocker är Apelsinjuice och renat med lite is i. Har du dambesök så droppar du ner lite Grenadine i skiten
Kommentera

Kir och pepsi alternativt marinella och trocadero. Om såna fjes-rusdrycker räknas in.

Kommentera

Lumber Jack: Whiskey blandat med cola = skandal!
Kommentera

Per HApps: Hembränt och älgbuljong är inte så tokigt faktiskt.
Kommentera

Lumber Jack:
Gin å tonic, eller en 6:a 18-årig single malt.
Kommentera

Lumber Jack:
Pucko + Renat = Fattigmans Lomomba.
(obs ej särskrivning)
Kommentera

Favoritgrogg?
Äh vad fan det är ju fredag så varför inte en tråd om grogg?

Dricker just en vodka med Fanta Pineapple/grape, inte helt oävet, om en säger så. Annars så är nog favoriten som håller i alla väder ändå något så tråkigt som Gin & Tonic, tätt följd av en Lord Calvert med Coke Cola (men inte så mycket Cola).
Kommentera

« · 508195