Salle: Då jag följer mina raster på mitt jobb pliktskyldigt (?) har jag blivit en önskan skyldig. Dek kommer här - jag vill se en bild på en, i ordets rätta bemärkelse, riktigt ordentlig trafikstockning.
Alisandali: Det roliga med hembyggda HD´s är ju att dom får bygga ihop dom så många gånger. Sen att man måste ha en följebil som plockar upp alla delar som ramlar av är ju bara pittoreskt. :-) Jag har en självupplevd anekdot om detta jag kan dra nångång.
Helg Ernest: Man kan inte rejsa med en motorcykel som väger 390kg hur mycket vrid den än har. Att den dessutom är hög som ett hus och med samma tyngdpunkt gör den inte till en kurvmaskin precis. Att man sen kan köra "fort" (och 250 är inte fort i dagens gat-MC-värld) med den rakt fram är ju så gott som irrelevant. Men tuff ser den ju ut iallafall.
Helg Ernest: Och den hojen jag visade , byggs bara i 1 ex . Den bygger man själv ,. Blev inte särskilt impad på prestandan på "din" hoj , på 4 cyllar borde man få ut mera än en Harley på 2 .
Salle: Måste bara visa hur en riktig hoj ser ut , för mycket " risbrännare" just nu . Här är en hoj värd namnet , en HD panna 50/60 talsmotor och lätt ombyggt .
Poffa: Nu snackar vi skidåkning ! Festa på skalet är OK. Sist jag var där hade Vin & Sprit (Systembolaget) Kurs där. Vi vet ju alla att det inte är ett mansdominerat arbete. Kanska kul faktist. Ingen idée att bjuda någon på nått i baren iallafall. Men man fick bra råd vad man skulle dricks. Införskaffade ett par Carving skidor i våras och tänkte dra upp till Björnrike och testa dom. Men tidsbristen gjorde att dom han stänga backarna. Sprit och skidåkning hör inte ihop. Sist jag var till Tänndalen var det -27 på toppen, fickpluntorna gick varma. När jag kom till puckelpisten och bara "brassade" rakt över exploderade ena binningen. Plasten tålde inte kylan. Så det vart färdigåkt sedan. Så jag fick ha after skii i 2 dagar. Det vart nästan jobbigt.
Då vill jag se nåt annat med hög effekt & två hjul. Den klassiskt racelackade Yamaha R1 som INTE kommer hit till Sverige (Europa?) nästa år. Ledtråd: Laguna Seca.
"Detta är absolut ingen värsting, men en bra allround motor som gör 100 blås med 15/36 drevning, jag har 15/38 för tillfället och den gör 92 km/h exakt. Recept:
5vxl motor från 1975, portmatchat vevhus mot cyllen, hårdare kopplingsfjädrar ( ett måste ) Superterm 70 cc portad till 10 000 rpm Bing 22 mm KS 100 original luftburk Ducati CDI t-syst Expansionskammare ( enklaste pipan med rak header )beräknad till 10 000 rpm"
Salle: En vacker moped (och Saab V4 i bakgrunden) som garanterat går väldigt fort. Detta till trots kan jag inte godkänna bilden, då motorn som du själv säger inte har 5 växlar. Att söka efter en något nyare motor är ett tips.
Alisandali: Tack för vänligheten! För egen del satt det just en Sachsmotor på den första moped jag ägde. Årsmodell okänd, men det lär ha varit sent -70 tidigt -80. Ja, då mopedåldern för min del infann sig där i mitten av -80-talet.
Nu blev jag nostalgisk. Mopedåldern var rolig. Då vill jag se en bild på en ordentligt vässad Zündapp. Motorn ska vara på 70cc och vara 5 växlad och kunna toppa nästan 100 knyck.
Björnrike är inte ens i närheten av Skalet. Framför allt inte vecka 4 då det är Student Ski Week. Fest hela kvällen, upp tidigt för skidåkning och naturligtvis Jäger i småflaskor så man kan ta sig en återställare på väg upp i korgliften.
[url=www.fetarts.com/Articles/Artwork/rotary%20traffic%20jam.jpg]Rondeller[/url] (Kansas City, här) är annars ordentligt överskattat för att få trafiken att flyta bättre...
Varsågod att önska!