65selander: Tack för det , det var länge sen vi hade en bro . Så jag tycker att det är dags för värdens högsta bro ,högsta pungt ligger 343 meter över marken .
65selander och ni andra: Bra fantasi. Men det är trots allt Selander som får rätt trots att jag såg en röd F1-bil med förare som egentligen borde vinna.
Salle: Efter hårdaoch tuffa förhandlingar har vi kommit överens om att önska en bild på ett hus som är byggdes i mitten av 1800-talet och i detta hus finns det palmer och huset är beläget i London.
Dream Team: Nähä, inget napp såhär långt. Ja, iom att jag beger mig till Jönköping under eftermiddagen för att bevittna en bortaseger så tar jag och lägger ut en korrekt bild redan nu.
Det jag sökte efter var alltså en lastbil med Hesselman-motor. Det var en vanlig trotjänare på sin tid. Hesselman-motor innebär att bilen startas på bensin just innan den tuffar igång på diesel. I förarhytten sitter en liten spruta, en handmanövrerad bensinpump för ändamålet. Volvo, som var en av användarna, ville göra en bränslesnål motor. Man gjorde samtidigt en motor som bolmade blårök alldeles kollossal. Var fanns miljötanken på den tiden? ;-)
På bilden ser vi i vilet fall en Scania 35511, årmodell 1936, med Hesselman-motor.
Den som först visar en bild på ett 12-mannaband får önska vidare!
Salle: Nej, ingen hinderrivning i det här fallet. Jag skulle dock tro att den här flickan ändå får poängavdrag för just en vägran. Ska vi gissa på fyrrrra fel? ;-)
Då vill jag se en bild av en lastbil, men inte vilken lastbil som helst. Motorn som driver ekipaget ska ha de egenskaperna att den drivs med både diesel och bensin, fast inte samtidigt såklart.
knaskamilla: Är det utom allt rimligt tivel så att alla dessa personer och karaktärer du tar upp har bekräftats vara "ickesmarta"?
Detta kan ju kanske vara ett skäl till att ingen velat vinna tävlingen, som du uttrycker det. Ja, att det har varit svårt att finna någon som med säkerhet har de egenskaperna, alltså.
Så finns det minst en som är högre , fortsätt leta .