Café

49346 inlägg · 1044 ämnen

Melodifestivalen 07

« · 835888 · » Till forumet

Sv: Melodifestivalen 07
Paddan: SB fällde ju den kommentaren som svar på nåt från Luuken när Sebbe gick ut från scenen efter segerframförandet.

Coolt men varmt antar jag.
Kommentera

Salle: Jaså, gjorde jag? Jag satt igår kväll och funderade på vilken artist jag sett med kläder som påminde om Sebastians. Iofs satt jag också och funderade på hur det skulle vara att ha skärmväggen, som projicerade datorgrafik bakom artistbidragen, istället för tapeter i lägenheten.
Kommentera

Paddan: Den snodde du direkt från Christer Björkman. Lågt.
Kommentera

Paddan: ...och så här såg då Sebastian ut ikväll.
Kommentera

Herminator: Förresten, hade inte Sebastian snott kvällens kläder från Alcazar?
Kommentera

Herminator: Ops en gång räcker och naturligt vis ska det vara varför inte, suck sent nu.
Kommentera

Paddan: Eller varför gammal hederlig tungstepp?
Kommentera

AM: Det skulle aldrig en taktfull person som jag aldrig kalla dig så jag måste menat nåt annat.
Kommentera

Dream Team:

Jag håller med. Jag tycker egentligen inte att någon låt var riktigt bra ikväll, men Magnus Carlsson borde ju klippa sig och byta kläder och skaffa bättre låtar... ;) Efter att ha sett bara Måns tyckte jag inte hans var så bra. Efter att ha sett alla var han helt plötsligt mycket bättre. Konstigt.
Kommentera

Dream Team: Äh, det är väl trevligt med lite nya musikformer. Jag väntar spänt på det första bidraget med afghansk rave eller strupsång från Amazonas.
Kommentera

Salle: Mycket har jag blivit kallad, men aldrig rödvinsfylld dam.
Kommentera

Paddan: Därför att den låten var bättre, kanske? Enligt mig så var den låten den vassare under kvällen. Om det sedan är en låt man kommer att minnas när det blir finaltajm på riktigt är en annan sak. Det där bidraget med den indiska influeringen, hur hde den kunnat komma till en av delfinalerna. Den hade kanske kunnat platsa i nån etnotävling, men schlager-SM, jag tror inte det.
Kommentera

Paddan: Det tyder på att en ny generation svenskar har röstat flitigt, De som är uppväxta med Idol, Fame Factory och andra program som genererar artister från ingenstans där enda talangen är skicklig promotion.
Kommentera

AM: Och det kom ju från rätt käft.
Kommentera

knaskamilla: Jepp, jag tycker det. Sedan förstår jag iofs inte hur Måns menlösa låt kunde komma direkt till finalen när Magnus och Sebastian ju redan var solklara vinnare. Jävla Idoltrams...
Kommentera

Paddan:

Var låtarna bättre live?
Kommentera

knaskamilla: Det är väl inte omöjligt. Fungerar det i US of A så varför inte i Sverige.

Fast jag måste säga att det var inte alls samma stämning att sitta framför teven och se låtarna som vad det var att se låtarna igår kväll. För att inte tala om hur tråkigt det var när man redan hade hört alla vitsar en gång.
Kommentera

Paddan: Kvällens höjdare var ändå alla rödvinsfyllda damer som i takt med intaget tappar just takt. Den egna övertygelsen om just takt verkar dock ha ökat i takt med intaget.
Kommentera

mattias - 74: Pesiss  (c:
Kommentera

Herminator:

Du menar de där som kör en slemmig torsk i en brödrost. KSMB :)
Kommentera

Paddan:

Näääähääää? Då undrar man ju vad som hade hänt ifall direktsändningen inte fungerade som den skulle och de hade måstat visat sitt back up-band med generalrepetitionerna i stället. Hade det då varit en MoDosparkdräkt med suddelisudd över märket? ;)
Kommentera

mattias - 74: Tacka vet jag Kurt Sunes med Berit eller vaför inte gamla fina Giraffen kräks...
Kommentera

mattias - 74: Ja, nåt i den stilen ;-)
Kommentera

knaskamilla: Kan det månne vara så att det skulle ansetts som reklam, och sådant är väl inte tillåtet i SVT såvida man inte betalat stora belopp för att synas på reklamskyltar innan programmet.
Kommentera

Dream Team:

Haha gusten med Familj ??
Kommentera

Dream Team:

Äh, Batman har ju redan nämnt de där. Men hur kul är det egentligen...Gert Jonny? Vem är det?
Kommentera

Dream Team: Nähä, det fungerade alltså inte att göra så. Nytt försök då, men vi kör en länk istället.

Här är ytterligare ett helcharmigt bidrag:
Kommentera

Paddan:

Så underligt. Hade någon månne snott sparkdräkten?
Kommentera

knaskamilla: "Btw: VAR ÄR MODOTRÖJAN?"

I samband med skämtet om Jimmy Jansson och hon vad hon nu hette skrikhalsen från skogarna så höll Luuk igår upp en MoDosparkdräkt, men idag var det istället en Bolibompa tshirt. Vafaan...
Kommentera

mok:

Jag har inget val eftersom det är melodifestivalen som går här tidigar ikväll !
Kommentera

mattias - 74: Sluta svär bondjävel ;)
Kommentera

mattias - 74: Ja en sak är säkert iaf att melodifestivalen skapar debatter men ärligt talat tycker jag bara den är skit och uppgjord så jag orkar inte ens bry mej lite.
Kommentera

Salle:

Personligen ser jag hellre Magnus Carlsson i final än den där Måns. Jävla fjortisraggare. Slopa IDOL på en gång och gör Gusten till Leksandsupporter :-)
Kommentera

Frisco:

Ja, det ante mig att det fanns ett i klass med Bengt Hedins...men jag kom inte på vilka det var! "Fredrik Anderssons"? Nä... "Lonkens"? Nä... Men du har ju koll, ser jag.
Kommentera

knaskamilla: Det här tycker jag är det roligaste: www.svenskadansband.se/img371.htm
Kommentera

knaskamilla: There's gona be a close race;-)
Kommentera

Batman:

Det här tycker jag annars är det roligaste dansbandsnamnet.
Kommentera

knaskamilla: Heja Gert Jonnys!
Kommentera

knaskamilla:
Schysst länk, där får Selander se sina favoriter....
Kommentera

Sannes:

Det är de i länken, va? De flesta har i alla fall snyggare kläder än vad Sebastian hade på sig idag...
Kommentera

knaskamilla: Var lugn, the Ark är bäst hitills, och mycket tyder på att det komer at förbli så. The Ark rueles!
Kommentera

knaskamilla:
Otäck var verkligen rätt ord.
Jag spelar The Arks låt väldigt mycket här hemma, det är en kanonbra bugglåt, skall bli kul att höra dansbanden spela den sen.
De dansband som spelar i "bruna manchesterhängselbyxor och lila satin skjorta"...
Kommentera

Sannes:

Instämmer. Jag fick kväljningar när jag såg att hon skulle vara med. Otäck människa. Hoppas The Ark vinner hela skiten, då får man många chanser att träna bugg framför TV:n... ;)
Kommentera

Sannes: Hon, om någon,kan kanske matcha The Ark.
Kommentera

Bästa finallåt hittills är helt klart The Arks låt.
Usch, ser att Caroline af Ugglas skall vara med nästa vecka, det är en person som jag har väldigt svårt för.

Kommentera

65selander:
Men hallå vakna, det är 2000-talet nu... :)
Och så verkar det som alla Idol tittare har vrålröstat ikväll.
Kommentera

knaskamilla: Du får tänka på hur gammal vår vaä Selander är. Han tycker nästan fortfarande att Dragspel är ett syndens instrument men att Nordströmmarna är ganska klämmiga och rebelliska på en och samma gång.
Kommentera

Salle:

En sak jag undrar över är om fjortisbrudarna gillar han Sebastian för att han är snygg? Jag menar: om de tycker att han är det. Jävla ludna sparris. ;)
Kommentera

65selander:

Undrar om du inte blandar ihop dansband med dansband nu. Det är ju trots allt skillnad på Lazzzze ZzzztefanZ och The Vikings och de vettiga dansbanden som spelar musik som går att dansa till.
Kommentera

knaskamilla: Nanne får en sista chans.

Sen kan man väl säga att Idol har rätt stor genomslagskraft.
Kommentera

« · 835888 · »