Café

49346 inlägg · 1044 ämnen

Rock'n'roll fråga...?

« · 712978 Till forumet

Rock'n'roll fråga...?
Dessutom en drogrelaterad sådan... Jag har yrat r&r med min polare Lemmy här på HS. Rätt vad det var så ställde han mig frågan....
- Hur är det med Monster Magnet's frontfigur Dave Wyndrof??? Han tog ju en överdos heroin den 27 februari, lever han fortfarande???
Jag blev ställd, för jag hade oxå läst det men jag saknade svar...

Jag gick ut på nätet och försökte kolla läget... Jag fick inte fram något vettigt svar. På Monster Magnet's hemsida kommer man ingen vart, Biography länken var stängd och ingen annan länk gav något svar, bara snack om "recover".... Jag blev desperat så jag kollade findagrave.com men där fanns inte den gode Dave heller.... Han måste alltså leva...

Kan någon berätta för mig hur det har gott för Dave Wyndrof ??? Lever han eller lever han inte???

Dessutom snappade jag upp att Rob Zombie oxå hade tagit en överdos, lever han eller lever han inte???

Sen har jag oxå läst att Steven Tyler har tagits in på sjukhus, kan någon berätta hur det är med honom oxå kanske????

Förresten. hur går det för stackars Whitney Houston då da?????

Rock'n'roll livet är icke lätt...:-(
Kommentera

Sv: Rock'n'roll fråga...?
Friman SR: Jag är rumskamrat med Dave och han hälsar att han mår bra. Vi tänkte bara softa lite framför FOX och sippa lite whisky i ikväll.
Kommentera

mattias - 74: Börjar bli lite orolig för dom där gubbarna nu. Måste börja klättra i palmer för att bli tillräckligt höga eller vad är det fråga om.
Kommentera

Salle:

haha ja men hans hälsa är väl inte den bästa, jag utgår ifrån att han var full som ett as.. :)
Kommentera

mattias - 74: Apropå Rock´n Roll. Någon mer än jag som ska ner till Norje och må gott några dagar i början av Juni?
Kommentera

Nån som ska på Stones i sommar?
Kommentera

mattias - 74: Kom genast att tänka på den gamla gruppen Träd Gräs och Stenar.
Kommentera

Robban:

absolut, men jag har för närvarande ingen tältplats än vad det verkar men i värsta fall får man väl sova trångt eller leta på nån snygg donna som har tältplats kanske =)
Kommentera

piff:

Stones känns lite kalla mot dessa som jag skall bevittna för 7:e gången i vinter!
Kommentera

mattias - 74:
Kanske det, men det är ju med största sannolikhet deras sista turnering i Sverige och lilla jag har bara varit på två konserter så det blir mäktigt för mej.
Kommentera

piff:

Ja det kommer det garanterat och bli. ett minne fö livet..
Kommentera

mattias - 74:
Absolut! En näst intill perfekt start på sommarlovet!
Kommentera

mattias - 74: Ska du dit själv? I så fall är det bara att ta med sig ett tält och betala 220:- för rock-campingen. Finns alltid någon där att slå följe med.
Kommentera

Robban:

Nej jag åker med ett gäng men dom hade redan campihgplatser sedan tidigare... Det ordnar sig :)
Kommentera

mattias - 74: Ja se där. det ordnar sig alltid på någe'vis.
Kommentera

piff: Jepp, på planen....
Hehe, Keith klättrar i palmer, det är ett sundhetstecken det..hehe. Om tjugo år kommer de som då är rockstjärnor oxå klättra i palmer, så det så...;-)

mattias - 74: Stones är aldrig kalla, lär dig det....;-) Sen är det så här, helt partiskt enligt mig då da, när Keith Richards dör då dör all rock'n'roll på hela jorden.... Vem ska ta över från trendsettern. coooooolaste mannen, riffens mästare.......vem axlar manteln???? Näääää, när Keith dör då blir det tyst....dödstyst....

Rock on........;-)
Kommentera

Friman SR:
Hehe, jag är slö och håller till på bra sittplatser..
Kommentera

Friman SR: Det är när Dio går vidare och spökar för Baal som rocken dör ut.
Kommentera

mattias - 74: Sen Mattias... Måndagen den 20 november år 2006 kl 19.30 har jag biljett till Scandinavium... Väl mött, för du lär ju vara där även om det inte riktigt är vinter just då...........;-)

Rock'n'roll på er......;-)
Kommentera

Själv ska jag se Thåström på Roskilde i sommar, bättre än så blir det inte...
Kommentera

Friman SR:

jag skall bara på konserten i globen den 18:e
Kommentera

Friman SR:

Jag är övertygad om att Watts lämnar in spaden först...
Kommentera

Ambroo: Jora, man kan se Mary J Blidge så man får gråta lite... Man kan även se Neil Young så man blir fullständig lyrisk och undra vad som händer och sker i världen... Men Pimme blir säkert helt jäkla bra det med....;-) Rock'n'roll......
Kommentera

mattias - 74:

Keith är ju ändå bara 62, klart killen måste få klättra i träd. När han fyllde 60 så hade han kalas. De sista gästerna gick hem strax efter två. Veckor alltså.
Kommentera

Ambroo: Thåström på Roskilde skulle smaka fågel. Men kommer den nu lågmäldare stilen funka bland dedsupna och nerrökta brölande danskar? =)
Kommentera

Frella:

Thåström kommer till Borlänge också! Det känns lite lugnare där än Roskilde =)

www.peaceandlove.nu
Kommentera

mattias - 74: Nädu, den svaga punkten är nu Ronnie och hans oerhörda Guinness gillande, Charlie har bara haft en släng av strupcancer, men det är OK och han trummilummar på, som aldrig förr....;-)
Kommentera

mattias - 74: Verkar kunna bli en helt ok festival. Rätt bra artistutbud. Kristet kommer, bara en sån sak.
Kommentera

Friman SR:

Trummiiummar ??
Kommentera

Frella: Roskilde -00 funkade iaf, tillsammans med 40.000 i publiken...ujujuj! Det lär dessutom inte bli lika lågmält som i vinter utan det lär nog låta skitigt värre på sommarens turné:-)
Kommentera

Frella: Annars har vi ju alltid Gatufesten som uppvärmnig, sen är det bara att utgå från det giget och slutligen gasa lite!;-)
Kommentera

Ambroo: Nu var jag otroligt dum, Roskilde är premiären... Aja, se hela turnéplanen nedan;
Kommentera

Albert Hall:

Ja när det gäller rockmusiker så är 62 ingen ålder. kolla Lemmy. Dio, alice Cooper. Det var fan inte bättre förr =)
Kommentera

Albert Hall: Ja just det, Keith är ju bara 62, så det är ju solklart att han ska få klättra i träd, eller????........;-)
Kommentera

Friman SR:

Om du vill veta hur det är med fru Houston föreslår jag att du tar en titt i mitt filarkiv =)
Kommentera

Nu när jag ändå har snöat in helt på vad som komma skall med Pimme i sommar så vill jag tipsa om tre spelningar som inte är av festivalstuk och som således innebär mer godis;

14 juli - Malmö - Folketspark
21 juli - Göteborg - Trädgårdsföreningen
22 juli - Stockholm - Tantolunden (där ser ni även mig)
Kommentera

mattias - 74: Alla med ingen ålder 62 du räknar upp är ju "förr". Menar du inte "nu" eftersom du säger att "Det var fan inte bättre förr"..???? Ja, vilka kommer vara framtiden inom rock'n'roll eftersom dagens stjärnor är på väg att dö ut och jag ser inga arvtagare???? Det kanske är tur att man lever nu, och idag.....;-)
Kommentera

Friman SR:

Jag menar att aristerna jag räknade opp är ju bättre nu än förr och då var det väl inte bättre förr =)
Kommentera

mattias - 74: Så du menar att Lemmy är bättre nu än när han skrev "Ace of spades" eller att Alice Cooper är bättre nu än när han skrev "Schools Out" eller att Jagger/Richards är bättre nu än när de skrev "Honky Tonk Woman"???? Hmmmmm, rocken får svårt framöver eftersom det idag inte finns några som kan axla dagens artisters stjärnstatus.....

Å andra sidan, evulutionsteori.... Om du håller ut armarna så mycket du kan åt båda hållen så speglar det hela jordens totala existens, om jag då tar fram nagelsaxen och klipper bort dina naglar på höger hand, då har jag just klippt bort hela mänskligheten på ett kick.... Det är tur att man lever nu den lilla tid jag har existerat.........;-) Rock'n'roll.....
Kommentera

Robban: På min ursprungliga fråga gällande Dave Wyndorf är det bara du som som gjort ett försök att svara, du säger att han hälsar och mår bra.... Är det så, så¨jublar jag. Fast jag är lite skeptisk om du verkligen har koll på Dave och att du skulle från trummilummpallen ska vara rumskamrat med Dave så jag ställer frågan igen:

Kan någon berätta för mig hur det har gott för Dave Wyndrof ??? Lever han eller lever han inte???

Keith är 62, Lemmy är 60, Dave ska fylla 50 i år.... Rock'n'roll can never die......
Kommentera

Friman SR:

Lemmy är bara barnet.
Har en platta där han lirar gura, Sam Gopal/Escalator. Snacka om kultvarning.
1969 tror jag den är daterad.

Kommentera

Friman SR: Nu har jag suttit som en iller för att hitta Ronny Eriksson
Fram för de storsvenska, men icke.

Men länken är nog nått för dig ?
Kommentera

Friman SR: Har kollat i en musiktidning som heter MOJO och de har varje månad under rubriken "Real gone" artiklar med bortgångna musiker samt på Wikipedia och det står inget om att någon har kilat vidare.
Turligt nog lever nog båda ,ett bra sätt att kolla att det står rätt till är att kolla respektive artists konsertkalender.
Kommentera

Friman SR: Nu har jag klurat ut ett knippe gittarister som slår dina.
Som jag med råge hellre lyssnar på.

Legend 1. Jimmy Page (Led Zeppelin/ Yardbirds Favo. Led Zepplin II)
Legend 2. Eric Clapton ( Derek and the dominos Favo Laila)
Legend 3. David Gilmours ( Pink Floyd, Favo. Dark side of the moon)
Legend 4 Bröderna Young Angus/Malcolm (AC/DC Favo Back in Black)
Legend 5 Edward Van Halen ( Van Halen Favo Van Halen första)
Legend 6 Ritchi Blackmor ( Deep Purple Favo Fire ball)

Så nog finns det gammla gubbar som kommer föra traditionen vidare
Kommentera

mattias - 74: Ja det kan bli bra... Men har du inte läst "The Dirt" så kan jag rekommendera den innan man ser filmen, sanslöst helt enkelt........
Kommentera

Friman SR:

Jo jag har läst den , gillar avsnittet i den där dom säger följande, Vi trodde vi var störst, drack mest, låg med flest tjejer o.sv sedan träffade vi OZZY !!!

=)
Kommentera

Friman SR: Synd det inte var i Göteborg också.
Då har du väll flippat ur ? ( c :
www.tv4.se/noje/462185.html

En eloge till Mick Jagger. www.tv4.se/noje/459671.html

Vem faan tror den där Texas fjanten att han är ?
Kommentera

Helg Ernest: Texas fjanten... Snackar du om Billy Gibbon's eller om ärkefjanten George W Bush???? Keith's klättrande palmerna är bara ett ett sundhetstecken... En liten blödning på hjärnan tar Keith, det största problemet är läkarna som har fullt schååå att hindra Keitn från att ta sig till Barcelona just nu... hehe r&r....;-)

Och ni som undrar varför Keith Richards och andra gaggiga gubbar vägrar lämna scenen kan jag bara säga så här...

Vad i helvete ska de göra annars??? Ska de skaffa ett vanligt jobb???

Ähhh, gör som rötterna, bluesgubbarna dör på scenen och det ska oxå Stones göra.... Fast Keith, vad i helvete skulle du klättra i en palm för????

Rock'n'roll..........
Kommentera

« · 712978