Café

Grupper · 50730 inlägg · 1049 ämnen
« · 3007091 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Zon för politiska diskussioner
Bad_Brett:
Du menar på tyska. De fick anlita en översättare så faller kanske på att de inte var så spetsiga på just tyska.

Grattis ska hålla på de stora tidningarna för att se om jag kan lista ut vem BB är!

Tarasov: Lustigt. Jag blir ofta intervjuad. I 100% av fallen har jag fått korrekturläsa artikeln innan publicering. Känns lite märkligt att Magda inte skulle ha någonting att säga till om...?

Eller kan det vara så enkelt att det var angenämt att skylla på felcitering först efter att skandalen hade uppdagats...?

Bad_Brett:
Tog mig lite tid att läsa denna och det blir komiskt när det visar sig att det rörde sig om ett översättningsfel som knappast Maggan kan lastas för. Men köper att det är bevisat att Maggan är vill ta över med våld nu 🤗

Bad_Brett:
Ok så när någon säger sig hört att en pensionär tycker en sak och skriver det på ett forum räcker för dig. Så bra 😀. Det är den bevisföringen jag har lite svårt för.

Men vi tar något intressantare. Vad i det kristna budskapet är det som slår an en ton i dig? Och på vilket sätt tycker du Kirk fick ut det?

Antar att det inte är grejen med att Jesus ska återvända till Israel.

Tarasov: "Däremot lite svårt för bevisföringen".

Inte alls. Det demokratiska systemet bygger på att det är mer okej att sparka uppåt än nedåt. Charlie Kirk var ingen politiker, han hade ingen makt, utöver inflytandet över den följarskara han själv byggt upp.

Det är därför politisk satir är en del av demokratins DNA. Det var därför vi hade gycklare på medeltiden. När Jimmie var med och sjöng denna visa så var han en gycklare - någon agerade i opposition gentemot etablissemanget. Hade han sjungit visan idag, hade däremot jag krävt hans avgång.

För normala människor är inte detta svårt att begripa. Jag kritiserar Magdalena Andersson för den politik hon förespråkar idag och struntar fullständigt i vad hon röstade i skolvalet 1982. Skillnaden är bara att när det gäller Jimmie så måste man söka med ljus och lykta efter material från det förra millenniet, medan Magda levererar i realtid:

www.aftonbladet.se/nyheter/a/dw6r1B/magdalena-andersson-felciterade-jimmie-akesson-i-tysk-tidning

Bad_Brett:
Nu är det knappast så att den samlade vänstern anser att det är ok att skjuta Trump, sen förstår jag att du vill ha det dit. Jag har också full förståelse att du är uppriktigt oroad, även om du har fel.

Själv bryr jag mig inte ett dugg om vad Jimme sjunger, mest pinsamt för honom själv. Däremot lite svårt för bevisföringen… en pensionär tyckte- alla tyckte. Eventuellt kan påståendet sorteras in under saker som aldrig hänt.

Tarasov: Ja precis. Den stora frågan är varför en svensk pensionär vill att Trump skulle bli dödad? För att det är populärt att avsky Trump? Precis som alla ens grannar gör osv.

Om Trump hade blivit dödad och det flera år senare hade skrivits en humoristisk visa om det. Vem vet, jag hade nog fnissat.

Tarasov: Det faktum att vänstern inte har insett denna typ av cancelling inte fungerar längre är häpnadsväckande. Ingen bryr sig om huruvida Trump sade "grab 'em by the pussy".

Att en tonåring är med och sjunger en fyllevisa om en politiker han knappast minns, är inte direkt samma sak som horder av människor samlas på gator och torg för att fira avrättningen av en influenser direkt efter händelsen. Du bevisar bara min poäng, dvs att vänsterns enda debatteknik är att projicera den ondska man själv står för på meningsmotståndaren. Men det fungerar inte längre, då folk har blivit tillräckligt upplysta för att förstå att romantisering av våld är själva hjärtat i den vänsterblivna doktrinen.

Zource:
Du missar poängen. Du drog en anekdot om att någon önskade livet att Donnie, vilket om jag förstod saken korrekt du ansåg vara förkastligt. Jag delar din ståndpunkt. Men slänger då upp en video där företrädare för ett parti sjunger hyllningssånger om ett annat mord. Du tycker då att hyllningen var ”cool”. Då är du precis som kompisens morsans kusins brors mamma osv

Zource:
Så den är ok 😂….

Tarasov: Man får fira vissa människor död.
När en majoritet av människor tycker en sak så är man smart och upphöjd till en smartare, mer upplyst och fantastiskt position som människa.

Man är rent av en liten överhet jämnfört med andra människor. Här kan orättvisa och brottslighet alltid ursäktas.

Kul att just exemplet med pedofili tas upp.

Det verkar vara det första området som måste utforskas av denna överhet…

Att förresten jämföra att sjunga en visa, med dödligt våld.

Älskart! 👌

Tarasov: Hehe, den är för jävla bra!

Zource:
Apropå det goda hatet 🤭

Bad_Brett:
Jo fast jag skulle inte bli arg på utredaren 😂. Tror inte Trump tvekade att ta emot hjälpen från Ryssland.

Men den intressanta frågan är den kristna värdegrunden och Trump för den kopplingen ser jag inte.

Tarasov: Om jag drar igång en kampanj som går ut på att måla upp dig som pedofil, och två personer därefter försöker skjuta huvudet av dig för att de vill skydda barn från pedofiler, så misstänker jag att du inte hade hållit ett hyllningstal på min begravning.

Det är exakt samma sak.

Bad_Brett: ”Det goda våldet” ❤️

Det sjuka är hur helt vanliga människor drivs med som en form av masspsykos. Min kompis morsa tyckte att det var synd att Trump inte dog i det där mordförsöket. Hon är en vanlig svensk pensionär som röstat S hela livet eftersom hennes föräldrar gjorde det.

När min kompis frågade henne varför hon tyckte att Trump skulle dö så kunde hon inte svara på det. Antagligen har hon läst i nån tidning att han är dum.

Bad_Brett:
Kristna värderingar är fint det tveksamt om Trump drivs av dem.

Mueller bidrog knappast till några mordförsökt till Trump, som att påstår att SD mördade Palme.

mattias - 74: Nej, det är inte i närheten. Det är mer som att uttrycka glädje över att Ali Khamenei är död.

Det är ett känt faktum att vänsterblivna inte har någon heder eller stolthet i kroppen, men det äckligaste är ändå hur de gång på gång projicerar skiten de själva har orsakat på sina motståndare. Socialdemokraterna har ju alltid varit för kärnkraft och en stram invandringspolitik vet ni... Det var centern och Reinfeldt som ville annorlunda!

Soyboy-psykotpater som Steven Bonnell har i åratal öppet önskat livet ur Trump. Kyle Glass i Tenacious D hade som födelsedagsönskning att nästa mordförsök på Trump skulle lyckas.

TDS (Trump Derangement Syndrome) har inte uppstått ur tomma intet. Det är exakt samma fenomen som när svenska vänstern låtsas som att "demokratin är hotad" så fort SD får tycka till om reduktionsplikten. Man spelar medvetet på känslor genom att prata om "hat och hot" och dra liknelser till förintelsen för att skrämma folk från att rösta som de vill. Svårare än så är det inte. Det är lite som när en svartsjuk tjej säger "Hur kan du gilla henne? Vet du inte att hon är en SLAMPA som ligger runt?!". Exakt samma fenomen fast i större skala.

Problemet med detta är att det med tiden förvandlas från att vara en taktik i en valkampanj, till att bli en absolut sanning. Till slut har det byggts upp ett narrativ där till synes fullt friska människor på fullaste allvar tror att Trump är ett hot mot demokratin och att det bästa för världen hade varit om han hade blivit mördad. Och det stannar inte där, utan det jublas även när personer som stöttar Trump, likt Charlie Kirk, blir mördade.

Då är ribban lagd. Men de vänsterblivna psykopaterna är fullkomligt skrupelfria. För efter att ha firat Kirks död ute på gatorna i tre dagar och tre nätter, transformerades man till humana hönsmammor: "Titta här vad HATET Trump har byggt upp leder till...! Nu måste vi alla hjälpas åt att skruva ner temperaturen...!".

Det är infuriating (har sökt efter en svensk motsvarighet, men lustigt nog finns inget sådant ord i svenska språket). Vänsterblivna psykopater är mästare på att ställa om från att vara gärningsmän till offer. Godtrogna konservativa låter sig dessvärre ofta luras. De tänker "Jag har ju alltid varit emot politiskt våld, ÄNTLIGEN är vi överens!".

Men de vänsterblivna psykopaterna är inte våra vänner. De vill inte skaka hand. De låtsas som att det regnar tills vi vänder ryggen till. Sedan slår de till, och firar på gator och torg i ytterligare tre dygn över att de har gjort världen en tjänst genom att kallblodigt avrätta ännu en kapitalist.

För oss konservativa, som drivs av kristna värderingar, uppstår kognitiv dissonans när vi läser denna typ av uttalanden från Trump: "Men... han är ju på vår sida! Han är ju god! Hur kan han glädjas över någons död!?". Och vi ska känna stolthet över detta. Att vi står för det kristna och humana. Att vi inte avhumaniserar våra meningsmotståndare.

Men dessvärre är det ofta de med godhjärtade individerna som blir manipulerade och utnyttjade. Tyvärr är inte alltid lösningen att förlåta mobbaren som har försökt förstöra ditt liv i 10 år. Detta är väldigt svårt att ta in för oss som har blivit uppfostrade till att "vända andra kinden till". Det är därför Trump är vår tids överlägset mest betydelsefulla person. Han har visat att det är möjligt att stå på rätt sida av historien utan att vara ett utnyttjat, godtroget offer.

Robert Muellers agerande genererade två mordförsök på Trump och en genomförd avrättning av Charlie Kirk. Jag inser att individer med begränsad kognitiv förmåga, som saknar en adekvat mängd synapser för att kunna se dessa kopplingar kommer göra sig lustiga över påståendet, men likväl är det sanningen. Världen är en bättre plats utan Robert Mueller, och även om jag personligen hade uttryckt mig på ett annat sätt än Trump, så måste man som vuxen människa kunna begripa att Trump uttalar sig om någon som har försökt mörda honom två gånger och som sedan lyckades mörda hans vän.

Sv: Puffes frizon för god musik
Rip Kirby: LP´n släpptes ut 1987, inget annat ;)
Men inspelningen, eller själva konserten, ägde rum 1981 i Cleveland, Ohio, den 11 maj 1981.

Rhoads kraschade olyckligt med sitt flygplan den 19 mars 1982.

Tarasov:

Lika vidrigt det där som att hylla Charlie Kirks död eller någon annan politiker med för den delen

Rip Kirby: Jag har lyssnat mycket på Black Sabbath genom åren och Tony Iommi må vara en riktigt bra gitarrist, men här blir han duktigt förnedrad britten.💔🎸🤟🤟

mattias - 74: Tributeplattan till Randy Rhoads från 1981 tycker jag är Ozzys i särklass bästa livealbum.

R.I.P 😢❤️

Trevlig Lördag på er

Ozzy har det nog bra där han är nu ❤️

RIP

www.youtube.com/watch?v=CSvmwGWZtSg

Sv: Filmer
Rip Kirby: Faen man tror ju att alla lever förevigt! Det innebär ju bara att man närmar sig andra sidan själv:( rest in peace Chuck❤️

Sv: Filmer
Actionhjälten Chuck Norris har vandrat vidare till de sälla kampmattorna. R.I.P ❤️😢

puffe4:

Han firar såklart!

USA har tyvärr sett till att det är svårt att hitta den här videon nuförtiden.

Bad_Brett: Ännu en Modo-vinst. Om du inte visste det, MoDo är större än rövhål som Dej o mej. Vill du bara vara plump, skriv gärna PM, ingen bryr sej annars

www.youtube.com/watch?v=2QMdN1y-omg&list=RD2QMdN1y-omg&start_radio=1

puffe4: Lyssnade på denna och fick mig att tänka på dig:

www.youtube.com/watch?v=UrgpZ0fUixs

mattias - 74: Första matchen till MoDo, lite småfirande

puffe4:

Ytterligare en fantastisk musiker har lämnat oss

Ikväll spelar vi Motörhead

www.youtube.com/watch?v=LZ5fIKmn1ok

MoDo-färgade Iran smiskar i alla fall Zionist-röv. Jag jublar. Halvfigurerna från US har nu visat att de är dummare än vi trodde.

puffe4: Kvällens sista? sång, politik från min ungdom

Costanza: Och, käre vän, funkar inget annat, kör denna på hyfsad låg volym, gärna på repeat, så kanske begäret avtar, värt att testa. Funkar bra för mej åtminstone

www.youtube.com/watch?v=fXeKi6ZkbOw&list=RDfXeKi6ZkbOw&start_radio=1

Costanza: Samma problem här, ta inte den sista, utan bara njut

www.youtube.com/watch?v=z0vCwGUZe1I&list=RD3YQb-0P320s&index=2

puffe4: Ja, denna låt svävar mig ner i sängen utan att ta sista starkölen.

Costanza: Innan du somnar, denna är bra, mer än bra

puffe4: Den är bra! om man sen börjar leta andra låtar från den tiden. Nu är man lite trött, men imorrn..

Costanza: Egentligen min fredagslåt, men blir änna tjötigt. Kört den 17 gånger typ, men ändå, det är fredag

www.youtube.com/watch?v=mGgMZpGYiy8&list=RDmGgMZpGYiy8&start_radio=1

puffe4: Vi smälter lätt på en fredag.

Costanza: Vi är i fel forum nu, om vi ska spela ickepolitisk musik, men repriserar Jämtlands nationalsång då, en repris från igår, sen kör jag en låt på frizonen

www.youtube.com/watch?v=wGssmQIsECA&list=RDwGssmQIsECA&start_radio=1

puffe4: Det är skönt med bra musik, Puffe! Faan, va tjejerna skriker..

Costanza: Älskar rödgrönvit, gå in på musiksidan, men en försmak apropå Boom boom
www.youtube.com/watch?v=8f62s8bGiic

puffe4: Mitt rödgrönvita Iran piskar dumma Zionister i alla fall. Boom, Boom, Boom!

Simona (jag talar övertydligt, lite långsamt och ler meningslöst) Mohamsson lär bli historisk som den sista halmhatten. Stackars liberaler

puffe4: Jag fattar att du är upprörd över vad som hände under middagen förra lördagen, men kom igen, ta det i PM. Vi är inte 14 längre...

Bad_Brett: Du bemöter oftast berättigad kritik med floskler/lögner från din egna lilla trollfabrik, apropå att hyckla. Men bara du mår bra så...

« · 3007091 · »