Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Har man aldrig sett det förut tror man ju som vi gjorde att man skulle lägga upp det på sin lilla tallrik. Men tji fick vi.
Man skulle ju vika dom där skinntorra flaxande "Brödbitarna" på ett speciellt sätt och gräva i de 2 "klägg" högarna på serveringsfatet.
Ungefär som Pringels chippsen.
Hur faan skulle vi kunna veta att "Röran" var till brödet och inte till salladen ?
Vadå, var det så krångligt att äta bröd med röror till att ni behövde instruktioner? Vojne, vojne,
Bra och gott käk.
Fast vi fick fråga och få instruktioner hur man åt "förrätten".
Inte farligt dyrt heller. 70 Kr/person inkl. dryck och kaffe på maten.
Ungefär vad det kostar mig en lunch på MAX.
Kan rekomendera till er Ö-viksbor att ta en lunch på Afrodite.
Om du tycker detta är dyrt ?
www.max.se/food.aspx?page=meny&meny=1016&id=1148
Kolla då här !
Tyvärr står inte priserna
www.frasses.se/index.php?meny=skrov&karta=1&news=nyheter0
Men jag kan ju förtälja att ett Megaskrov kostar 75 spänn.
Sedan har dom fått gjort en burgare för TIK supporters här i byn.
+100 heter den och kostar 99 spänn.
Men då får du säkert 1 kg strips och 1 liter pepsi
och en 3 x 150 gr hamburgare.
Tycker faktist Mega skrovet räcker.
Faan va hungrig jag blir !
Max Original med cheddarost, tomat, krispig isbergssallad, lök, ketchup och originaldressing - allt omslutet av ett gyllenrostat sesambröd. Serveras med valfritt tillbehör och dryck.
Pris: 55 kr
mok:
ett problem med att äta på MC-Burger är att när du tryckt in din burgare i ansiktet, och sedan släppt väder så är du tillbaka till ruta ett igen; dvs det är som om du inte konsumerat någonting alls.
LL: Ungefär som den amerikanska remaken av The Office, med andra ord. Den kan jag inte alls med, medan den engelska originalserien är humor på högsta nivå. Fast amerikanerna måste ju tydligen göra remakes av utländska filmer för vem sjutton vill se exempelvis Nikita med amerikansk textning, nej huvva... då måste man ju läsa textrader samtidigt som man tittar på filmen och det är ju jobbigt.
Tragiskt att jag helt lyckades missa att nämna Monty Pythons Flying Circus tidigare, så då får jag väl göra det nu. Skulle gärna vilja ha den amerikanska boxen med samtliga avsnitt av serien, plus att jag skulle vilja ha de tyska avsnitten
Finns alltid någon som överdriver saker och ting... Min pojkvän har för övrigt förmodligen fått jobb nu, tack vare att han går någon fördriva tiden-kurs hos AF.
Arbetsförmedlingen bryter mot dom mänskliga rättigheterna.
Läste för någon dag sedan en insändare värnpliktiga inte lika för lagen.
Då insåg jag att det samma är för arbetssökande. Fast olagligt.
I Svea Rikes Lag.
Lag (1994:1219) om den europeiska konventionen angående skydd för mänskliga rättigheterna och de grundläggande friheterna.
Artikel 4 -Förbud mot slaveri och tvångsarbete.
1. Ingen får hållas i slaveri eller träldom.
2. Ingen får tvingas utföra tvångsarbete eller annat påtvingat arbete.
Vilket innebär att arbetsförmedlingen bryter mot Sveas Rikes Lag.
Enligt dom hårdare regler som arbetsförmedlingen vidtagit, innebär:
Du som arbetssökande måste söka alla ledigajobb.
Du som arbetssökande är tvungen att ta dom jobb som du får.
Om du inte söker eller nekar ett jobb, kan du som arbetssökande bestraffas med lägre A-kassa, lägre ersättning från försäkringskassa eller liknande.
Arbetsförmedlingen Tvingar dig att söka respektive ta jobb även mot din vilja, vilket bryter mot denna lag.
Arbetsförmedlingen är till för att hjälpa och förmedla lediga jobb till arbetslösa.
Arbetsförmedlingen har ingen laglig rätt att tvinga dig till arbete eller söka arbete som du inte har intresse eller kompetens för.
LFA
Detta är väl kanske att ta i. Självklart måste det finnas vissa krav från Arbetsförmedlingen om man ska få lyfta bidrag. Men att likna den metod Arbetsförmedlingen använder sig av med att bryta mot de mänskliga rättigheterna är väl att ta i.
Dyrt ? Man får ju vad man betalar för.
Max har också en lågbudgetburgare, har jag för mig ?
Det finns då som tillval till Max delux för en tia.
Här är nån som glömt att Copy Protecta...
Skynda att ta hem det ej släppta Firefox 3.0 innan det troliga misstaget upptäcks.
[url=ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/nightly/latest-trunk/?C=M;O=D]Firefox 3.0[/url]
Det funkar inte på min nyaste stationära eller på min bärbara, men vid en hårddiskkrasch på min nyaste stationära drog jag fram en av mina gamla datorer och installerade de program jag ansåg mig behöva akut, däribland iTunes, och upptäckte att jag kunde importera även copyskyddat material till iTunes på den datorn. Den gamla datorn fick därför stå kvar även sedan den nyare repats bara för att jag skall kunna använda den till att importera de copyskyddade skivorna.
Rapporterna når oss nästan dagligen. Varför hörs det inga röster för en varmkörning av B 52:ornas motorer? Varför startas det inga hyllingslistor till Mossad? Varför är den västliga världen passivt självmordsbenägna?
Men, men, men det var då det..... Jag som dyrkar Johnny Cash, slänger mig gärna med Cash-citat och klär mig med njutning i svart.... Jag har sett "Walk the line" nu.... Herregud kan man dela ut en Oscar till Joaqim Phoenix kanske??? Reese Winterspoon kan gott få en Oscar för rollen som June Carter oxå... Med en sådan fader som filmens så ska man nog inte undra hur en låt som "A boy named Sue" blev till.... Suverän film....
Det finns ju så mycket mer i hjälten Johnny's liv, nu nöjer jag mig med June Carter, Jerry Lee, Elvis och Buddy Holly.... Sen då, American Records inspelningarna... Johnny Cash möter Soundgarden och sjunger "Rusty Cage" hipp som happ...hehe Ja Cash är och förblir en hjälte å filmen duger för mig som en dyrkare av stora mått......... Jiiiiiiiiiiiihaaaaaaaaaaaa..;-)
Som TIK-supporter så tar man alltid in MAX-restaurangen i staden man är på väg att pinka in, MAX e Norrland ju....
Fast som norrlänning och boendes i Göteborg vete faan om Max etablerar sig i Allum Partille e så jävla bra???? Faaan, jag brukar på min färd mot älskade Norrland mellanlanda på Eurostop i Örebro med läntan efter MAX hamburgare som då finns där för att då anser jag att jag är på väg mot älskade Norrland...
Faan, jag kanske måsta tanka i Partille eller nått ju........;-)
Sen jag som glykemist, MAX tänker och erbjuder, GI finns inte ens på vykort hos Hells Angeles eller Mc Donalds........hupp...;-)
MC Donaldsen är nog skrivet med en rackarns stor glimt i ögat.
Så underbart.
Så klassiskt.