Tv 3 har köpt rättigheterna till fotbollskväll läste jag på text-tv alldeles nyss. Tycker det är hemskt eftersom snart ingen sport visas på Svt, man måste ha kabel för att se det snart. Svt får ej heller sända Vm kval matcherna som börjar i höst.
Hemskt...
« Föregående · 343598 Till forumet
Sv: Hemskt...
Bergius:
nej du har helt rätt i att SVT´s program känns gråa och tråkiga..
Det är liksom inget extra. Enda positiva med SVT sändningarna är att man slipper reklamen och allt j*vla plingande i rutan om att man ska SMSa in till programet och man ska ringa o rösta osv.. Sen kan amn fråga sig varför man tex sätter en tjej som kommentator på en hockeymatch ! hmm !
nej du har helt rätt i att SVT´s program känns gråa och tråkiga..
Det är liksom inget extra. Enda positiva med SVT sändningarna är att man slipper reklamen och allt j*vla plingande i rutan om att man ska SMSa in till programet och man ska ringa o rösta osv.. Sen kan amn fråga sig varför man tex sätter en tjej som kommentator på en hockeymatch ! hmm !
Sv: Hemskt...
MrAce: Vad det gäller kommentatorer på hcokeymatcher så är Canal + överlägsna. Niklas Holmgren är bäst i sverige. 2a kommer ändå SVT. 4ans hockeysändningar är pinsamma, samma kommentatorer som
kommenterar Robotwars och Gladiatorerna. Perlskog och gänget då slår man hellre av ljudet och sätter på P4.
PPV är väl ingen höjdare men duger i som sista lösning.
3an har jag liten erfarenhet av men har förstått att det är reklam mitt i perioderna..
kommenterar Robotwars och Gladiatorerna. Perlskog och gänget då slår man hellre av ljudet och sätter på P4.
PPV är väl ingen höjdare men duger i som sista lösning.
3an har jag liten erfarenhet av men har förstått att det är reklam mitt i perioderna..
Sv: Hemskt...
Selina: Finns det nåt som heter rätt tjej när man kommenterar hockey?? Det kan det finnas men är nog sällsynt. Ungefär lika vanligt som en konsekvent hockey domare. En sak får jag nog hålla med om. Gör hon ett bättre jobb än killen som kanske skulle hamnat där. Då skall hon fortsätta att kommentera.
Sv: Hemskt...
knaskamilla: Vem har sagt att majoriteten är kvinnor nu då? Alla som vill bidra med sin röst borde väl vara välkomna.
Tycker att det är väldigt märkligt att man klagar på de som faktiskt låter om sig...borde ju snarare vara så att man skulle klaga på killarna som inte klarar av att överrösta tjejerna.Eller?
Tycker att det är väldigt märkligt att man klagar på de som faktiskt låter om sig...borde ju snarare vara så att man skulle klaga på killarna som inte klarar av att överrösta tjejerna.Eller?
Sv: Hemskt...
Selina:
Det är väl ingen som sagt det... Om killarna inte klagar av att överrösta tjejerna torde det väl snarare bero på att de är för få än att de skriker för tyst? Själv kände jag mig nästan handikappad under min tid i klacken, p.g.a. att jag inte har samma röstförutsättningar som de flesta killar har. Det är tråkigt, men svårt att göra något åt.
Det är väl ingen som sagt det... Om killarna inte klagar av att överrösta tjejerna torde det väl snarare bero på att de är för få än att de skriker för tyst? Själv kände jag mig nästan handikappad under min tid i klacken, p.g.a. att jag inte har samma röstförutsättningar som de flesta killar har. Det är tråkigt, men svårt att göra något åt.
Sv: Hemskt...
Började titta runt lite i sportsnack och upptäckte att det fanns ju fler sidor än Timrås... Hamnade då här på caféet och började läsa. Då gick pulsen upp på mig! Alltså det finns fortfarande folk som tycker att tjejer ska hålla käft i klacken. Helt otroligt! Jag trodde att sånt var förlegat sedan länge, eller hoppades. Det verkar som om det fortfarande inte är riktigt accepterat att tjejer gillar sport! Och att de kan sport!
Jag skulle kunna ha en lång utläggning om det här men har tyvärr inte tid just nu. Men måste bara återkomma i ämnet vid ett senare tillfälle. Och om det finns tjejer därute som tycker att detta är ett problem så måste vi göra något åt det!!! Hör gärna av er med egna erfarenheter och synpunkter. Och kom ihåg vad Grynet brukar säga: "Ta ingen skit!"
Jag skulle kunna ha en lång utläggning om det här men har tyvärr inte tid just nu. Men måste bara återkomma i ämnet vid ett senare tillfälle. Och om det finns tjejer därute som tycker att detta är ett problem så måste vi göra något åt det!!! Hör gärna av er med egna erfarenheter och synpunkter. Och kom ihåg vad Grynet brukar säga: "Ta ingen skit!"
« Föregående · 343598