Snö...
« Föregående · 472619 Till forumet
Sv: Snö...
gud: Finns inte så många hamnar i Mjölby. Fast å andra sidan ska jag ju åka hem till Timrå över jul så jag får väl bege mig ner till Sundsvalls hamn och se vad jagkan hitta...;)
Annars får jag väl försöka lägga rabarber på likörpralinerna i chokladasken.
difzi: Åka in i lyktstolpar går alldeles utmärkt ändå, tro mig. Fast det gör kanske mer ont. I alla fall för stunden.
Annars får jag väl försöka lägga rabarber på likörpralinerna i chokladasken.
difzi: Åka in i lyktstolpar går alldeles utmärkt ändå, tro mig. Fast det gör kanske mer ont. I alla fall för stunden.
Sv: Snö...
Tro´t om ni vill, men inte ens i Lule har vi snö längre! Vi har haft ett vitt fint lager på 5-10 cm, men det har regnat bort de senaste dagarna. En gång i mitt liv har jag varit nära att få en ickevit jul. (De jular jag tillbringat utomlands och i Sydbotten räknas såklart inte in här.) Fast då kom de vita vackra flingorna nedsinglannde på själva julaftons morron! Oj, vad vackert det var!
Nu vill jag ha fem grader kallt och himlen fylld med stora vita snöflingor! Det väder som vi nu har är inge vidare. Blött halkigt och jävligt. Tur att man är ägare till ett par rejäla gummistövlar. Stackars sydbottningar som har det så här hela vintrarna.
För övrigt var Paddans "A hell of a snowy race" tråd en riktigt, riktigt bra tråd om jag minns rätt. Kvalitet rakt igenom.
Nu vill jag ha fem grader kallt och himlen fylld med stora vita snöflingor! Det väder som vi nu har är inge vidare. Blött halkigt och jävligt. Tur att man är ägare till ett par rejäla gummistövlar. Stackars sydbottningar som har det så här hela vintrarna.
För övrigt var Paddans "A hell of a snowy race" tråd en riktigt, riktigt bra tråd om jag minns rätt. Kvalitet rakt igenom.
Sv: Snö...
gud: I Timrå/Sundsvall finns endast is nuförtiden :-(
Värme på dagen smälter den lilla snö som finns och någon kallgrad på natten gör att vattnet fryser till is. Det är livsfarligt att gå ute.
Hoppas på rejäl värme så att all is försvinner och sedan några dagar med kyla och lätt snö strax innan jul - men inte för mycket - man har ju inte tid att bara skotta snö inför julen.
Värme på dagen smälter den lilla snö som finns och någon kallgrad på natten gör att vattnet fryser till is. Det är livsfarligt att gå ute.
Hoppas på rejäl värme så att all is försvinner och sedan några dagar med kyla och lätt snö strax innan jul - men inte för mycket - man har ju inte tid att bara skotta snö inför julen.
Sv: Snö...
difzi: Helt rätt uppfattat !
Jag har aldrig frysit så mycke som när jag åker till Usala och hälsar på min syster. Det är svinigt kallt fast termometern säger annorlunda.
Som sist jag bodde i Globen, då var det ju + grader men man behövde både mössa och hanskar för att inte frysa ihjäl.
Men vi vann ju med 1-4 Så det värmde ( c :
Jag har aldrig frysit så mycke som när jag åker till Usala och hälsar på min syster. Det är svinigt kallt fast termometern säger annorlunda.
Som sist jag bodde i Globen, då var det ju + grader men man behövde både mössa och hanskar för att inte frysa ihjäl.
Men vi vann ju med 1-4 Så det värmde ( c :
« Föregående · 472619
Så jag är nyfiken på hur det ser ut i övriga HS Sverige??
Tala nu om för den ÖDMJUKE guden hur det ser ut..:)