Café

Grupper · 50926 inlägg · 1049 ämnen
« · 547279 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Schlager-EM
Stigsson:

Jag ber dig notera att det inte har något med Stenmarck att göra, utan mer med det faktum att jag såg semin igår och att jag har lite tråkigt på jobbet just nu.

Sv: Schlager-EM
knaskamilla: Tänk att jag hade på känn att du skule vara den som svarade först på mitt inlägg ;-)

Sv: Hitta bilden!
mangan: Det är ju ganska konstigt att vi svenskar inte är mer införsatt.
Spotnics är/var ju Världsartister när det begav sig.
I Princip var det bara
Spotnics / Sverige
Shadows / England
Ventures / USA
Alla har dom gjort brak succe i Japan och resten av världen.

Jag har ett vagt minne ac ett TV program där dom avhandlade dispyten mellan Bo Winberg och Hank Marvin. Rena pajkastningen.

Men Svensk utlänsk succe , då pratas det om ABBA, Roxett med full rätt,
Euorup och Björ Skiffs med Hookd on a feeling.
Då spotnics måtte haft mer succeer än dom 2 sistnämda.
Dom nämns aldrig.
Jag vet inte var du hittade den, men jag hittade den på en tysk fan club sida. Så dom är ju stor fortfarande utomlands

Sv: Schlager-EM
Stigsson:

Tänk om Nanne hade vunnit. Då hade det varit ÄNNU ett bidrag i ESC i år som härmat fjolårets vinnare.

Sv: Schlager-EM
Ovanligt att ett svenskt bidrag till Schlager-EM inte ens håller på den inhemska listan fram till tävligen. Martin rasade ut Trackslistan redan 30 april.

Det normala är annars att våra bidrag håller väl där tills dess att tävlingen är avslutat. Då brukar reaktionen "jag tyckte aldrig riktigt om den ändå" infinna sig med ett listras som följd.

Enda låten som fortfarande håller på den nämnda listan är Nanne. Fel låt vann?

Sv: Hitta bilden!
mangan: Helt Rätt !!!!! Den va lite knivig Va ? ( c :
Din tur !

Sv: Hitta bilden!
mangan: Nytt försök att få med bilden....

Sv: Hitta bilden!
Helg Ernest: Omslagsbilden till "Spotniks in Stockholm", från 1964.

Sv: Hitta bilden!
Nu har det nästan gått 12 timmar och inget svar.
Så det får bli en ledtråd till.

Front figuren som är Svensk hade ett ordkrig med Hank B. Marvin på 60 och början av 70 talet om vem av dom som var VÄRLDENS BÄSTA GITTARIST.

fotnot. En slyngel som hette Jimmy Hendrix hade sin begynnande karrier då också, som förmodfligen tog död på ovan nämda despyt.

Orion är portad från denna fråga ( c :

Sv: Hitta bilden!
Salle: Jasså ! Vart det jag som fick önska ?
Dåvill jag se - Statshustornet i Stockholm startar som en raket.
Några ledtrådara. Skivomslag, Svenskt instrumentalgrupp, 60 tal

Sv: Hitta bilden!
Under svår bild-/länkinklistringsabstinens så tyckte jag mig se [url=www.lyoba.ch/galeries/gruyere/images/010122800X600.jpg]en flygande ko.[/url]

Kan inte Helg Ernest önska snart innan det blir värre.


Sv: Hitta bilden!
mangan: Ehm, jag tar tillbaka det där. Efter att ha använt min fina scroll-knapp måste jag godkänna bilden. Jag kommer dessutom att göra en armhävning eller två... Önska på!!

Sv: Hitta bilden!
Helg Ernest: Sakta i backarna. En SEDAN de ville var det tal om.

Sv: Hitta bilden!
Helg Ernest: mangan fick ju sin bild godkänd av muzze och du visade upp en Schabbilac åt mangan så jag antar att det är din önskning...

Sv: Hitta bilden!
mangan:

Helt korrekt.

Din tur (som redan är färdig och vidare skickad)


Sv: Roliga länkar
JD: Apropå länkar och Star Wars.

[url=www.sithsense.com/flash.htm]Låt Lord Vader läsa dina tankar[/url]

Sv: Hitta bilden!
Frisco: Nä, det har du rätt i. Men det brukar även bli irritation om den som hittat rätt bild inte är inloggad och kan önska när gokännandet kommer. Ville bara gardera mig lite.

Sv: Hitta bilden!
mangan: Ska jag svara på din bildönskan och sen någon kanske på min och sen blir din första inte godkänd vad händer då punkt

Sv: Hitta bilden!
mangan: Om godkännandet dyker upp så vill jag se en Cadillac Sedan de Ville, 1960 års modell.

Sv: Hitta bilden!
muzze: En sån här?

Sv: Hitta bilden!
idag är jag nostalgisk

Jag vill se en bild på en av flottans krypteringsmaskiner gärna en MGF

Sv: Hitta bilden!
muzze: Det är tanksen som räknas eller hur... Önska.


Sv: Roliga länkar
Stigsson: Eftersom det snart inte går fem minuter utan en Star Wars-trailer så postar jag en variant också...

Sv: Roliga länkar
65selander: Här är en rolig länk!

Sv: Hitta bilden!
Frisco: Pinsamt sa Bull. Till och med datorn rebootade pga av /-debaclet...

Jag vill se Chris Barrie framför nånting massive...

Sv: Hitta bilden!
Salle: Eller snarare ett uteblivet /

Sv: Hitta bilden!
Salle: Snygg. Väldigt snygg

(Html är krångligt. tänk vad ett / kan ställa till det)


ÖNSKA!


Sv: Hitta bilden!
Paddan: Jag har den bilden i mitt filarkiv, där heter den Westerlind, Tallinder, Lilja och Huselius.

Jag vill se en bild på en dubbeldäckad spårvagn.

Sv: Hitta bilden!
Frisco: Veto, protest, I object, mm, mm.
 Önskan sa tydligt folk inte brynäsare. :-)

Sv: Hitta bilden!
Frisco: Hahaha, fin bild på westerlind. Önska på!


Sv: Hitta bilden!
Frisco: Då vill jag, som jag skrev tidigare, se en bild på folk som äter.

Sv: Hitta bilden!
Frisco: Nåt att impa Karin med som bonus.

[url=www.lillesand-sjomannsforening.no/sjohistorie/images/Frisco%20av%20Oslo%20N.jpg]s/s Frisco[/url]

Sv: Hitta bilden!
Paddan: Fin matbild.

Din önskning. Om du inte redan gjort det.



Salle: Fina bilder.

Sv: Hitta bilden!
Paddan: Anything to drink with that.

[bild]www.koff.fi/stc/images/docs/frisco.jpg[/bild]

Sv: Hitta bilden!
Frisco: Äh, du kan få ditt eget typsnitt också...

Sv: Hitta bilden!
Frisco: Nu blev jag hungrig.

Så jag önskar mig en bild på ätande människor

Sv: Hitta bilden!
Salle: Njae. Den hunden kan ju heta vad som helst.


Sv: Hitta bilden!
Paddan: Då vill jag se en annan Friscobild.

Sv: Hitta bilden!
Frisco: Jag måste se vad tävlingsledningen säger.

Deras domslut är som följer:

Sv: Hitta bilden!
Paddan: Är jag diskad om jag ger dig två och en burk? Eller får jag en bonus?

www.sportforum.se/images/personer/frisco/99.gif
www.sportforum.se/images/personer/frisco/97.jpg

Sv: Hitta bilden!
Sannes: Jahapp, i sådana fall vill jag se en bild på en flaska Frisco.

Sv: Hitta bilden!
Frisco och Paddan:
 
Tja, vad säger man, att Ni både är rara grabbar som dessutom har humor.

Fast jag tyckte ju Paddans förklaring var suveränt bra, så han får väl önska nästa bild dårå.

Jag får väl ta min bild på barnetoget under armen och logga ut härifrån för kvällen.


Sv: Hitta bilden!
Sannes: Tja, de har ett showroom i Oslo och det jobbar säkert någon som heter Karl Johan på företaget.

Sv: Hitta bilden!
Paddan:
Hm, kan sträcka mig till att det är ett barnetog men var i hela friden ser man att det är från Karl Johan.

Och förresten, jag hade tänkt mig ett mer levande barnetog.....

« · 547279 · »
Sv: Puffes frizon för god musik
Rip Kirby:

Idag är det Torsdag då kör vi Bowie

Jag hade kunnat se honom i Central Park i NY 2007 men biljetterna var slut, det hade varit något att skryta med när man landat på Arlanda

www.youtube.com/watch?v=bsYp9q3QNaQ
Sidan sköts av: Peja