Vårdad klädsel
Är ledsen, men nu utgår jag för att följa hockeymatchen. Mora leder med 0-1.
mGura va väl bara lite ironisk om jag förståd honom rätt? vad är fjantigt med det??
Och även om det borde vara förbjudet för dig att gå klädd såsom du beskriver är det tyvärr inte det.
Tror du på fullaste allvar att det svenska folket skulle tillåta mig och 200 andra hockeysnack-män att klä sig som trettonåriga tjejer?
Jag lovar dig att ramaskriet i pressen hade blivit rätt mycket större än vad den västanfläkt Ragnhild nu lyckas producera.
"Varför ska inte kvinnor ha samma regler som män på ett gemensamt finansierat bad? Således håller jag självklart med Ragnhild i sin åsikt att hon och alla andra kvinnor ska kunna bada i samma kläder som oss killar."
"Varför ska inte män ha samma regler som kvinnor på stadens gator och torg? Således håller jag självklart med mGuru i sin åsikt att han och alla andra killar ska kunna klä sig i samma kläder som er kvinnor."
Det ragnhild vill är att ha möjligheten, hon kommer knappast att tvinga alla tjejer att alltid vara klädd som män.
Om detta nu är din fullständigt seriösa åsikt, VAD ser du då som är konstigt i mitt förslag?
Varför ska inte kvinnor ha samma regler som män på ett gemensamt finansierat bad? Således håller jag självklart med Ragnhild i sin åsikt att hon och alla andra kvinnor ska kunna bada i samma kläder som oss killar.
Alternativt: om kvinnor ska tvingas använda BH på badhusen så ska också männen tvingas använda BH.
Tycker du att den debatten känns seriös?
Jag omodererar oss, så att du slipper ha tomteåsikter om mig längre.
I denna tråd är du nu den ende som talar på fullaste allvar. Eftersom jag inte förstår dig, låter jag frågan hänga i luften.
Jag vill bara att vi klär oss jämlikt, precis som Ragnhild vill.
Svara på frågan istället, varför göra sig så¨lustig över att vissa tjejer vill använda sig av samma klädsel som män.
haha, det är något jag skulle vilja skåda! :D
Men en fråga, varför ska ni också börja klä er oanständigt? Är det inte bättre att vi lär av er? :)
Jag tror också stenhårt på jämlikhet.
Jag tycker att vi karlar ska visa sympati med Ragnhild Karlsson och hennes nätverkskamrater, och genast börja klä oss i minikjolar som täcker halva rumpan och en tröja som inte täcker mycket den heller.
Jag är så förbenat arg på detta översexualiserade och ojämnlika samhälle. KARLAR! GÖR SLAG I SAKEN! GÅ MED I mGurus NAVELSKÅDNINGSSAMFUND, OCH VISA DU MED VILKEN LUDD DU HAR!
Där jag kommer ifrån springer flickorna runt halvnakna dvs. minikjolar som täcker halva rumpan och en tröja som inte täcker mycket den heller. Sedan är det fel av mig att dra alla över en kant, men jag tycker att man mer ofta ser tjejer går allt mindre klädda varma sommar dagar.
På ett sätt ska man ju ha friheten att bada som man vill, men ja, det finns självklart gränser. Kan killar bada med endast byxor på ska väl tjejer och kunna göra det? Att man ska bada naken i ett badhus var inte riktigt det jag menade. Men vill visa tjejer bada med endast trosor på, ska de väl så göra det? Personligen skulle jag nog aldrig göra det idag.
Att som badgäst på ett kommunalt badhus ha åsikter om sina medbadare känns så otroligt förlegat så länge vederbärande tvättat sig innan doppet. Och om då en tjej vill använda sig av samma sorts badklädsel som oss killar ska det naturligtvis stå dem helt fritt att göra så. Bestämmelser som slår olika mot könen ska naturligtvis försvinna omedelbums.
Men då måste dom ju isf vara konsekventa och tillåta oss karlar att bada nakna tillsammans med kvinnorna i badhusen?
Det är ju jämförelsen dom gör mellan kvinnans bröst och mannens bröst som är så korkad.
Det faller under rubriken "förargelseväckande beteende" och är straffbart.
Begriper inte hur du resonerar.
Med ditt resonemang så utgår jag isf från att du tycker att det är Ok att bada tillsammans med ett gäng nakna halvfeta karlar i 60-årsåldern när du ska gå och bada i ditt lokala badhus?
Men det är ju just det som nätverket vill motverka. Ju fler nakna bröst som exponeras i ett icke-sexuellt sammanhang desto svagare blir kopplingen och till sist är den borta. Att nakenhet skulle implicera sex är bara ett inlärt kulturellt mönster.
Håller med. Det är väl ens egen sak vad man badar i. Att man skulle förbjuda en sådan sak har jag svårt att förstå. Vi lever i ett samhälle där det är okej att springa runt halv nakna på gatorna, varför kan man inte göra det i ett badhus då?
"Det en dålig lösning att välja att diskriminera en grupp. Det enda rimliga är att man har en gemensam regel för män och kvinnor. Får inte kvinnor vara utan överdel bör inte heller män slippa, säger Ragnhild Karlsson."
Kvinnans bröst är fortfarande en sak som förknippas med sexualitet, liksom kvinnans könsorgan.
Detta ska jämställas med mannen könsorgan.
Hur Karlsson lyckas få det till att mannens bröst skulle vara ngt som jämställs med ovanstående, är för mig en gåta.
Men nån kanske kan förklara för mig hur virrpannan resonerat?
"Nätverket Bara bröst har nu ett 40-tal medlemmar"
40st och så mycket rubriker och snack. Tänk om dom skulle visa brösten för nån annan större orsak också... :-)
knaskamilla: Jag har inget emot det men vet inte om jag skulle vilja se en allmän spridning av detta "fenomen". Finns en hel del bröst jag inte behöver eller vill se. :-)
Och innan du kontar så säger jag det själv. Och en del sitter tyvärr på mina könskollegor.
Annars är det enda klädesplagg som borde förbjudas på krogen vara "taxichaufförsbyxor"...
Att kunna bli associerad med Hells Angels är väll inte direkt god PR.
För några år sedan var jag på Korfu och körde moppe.
Helt plöttsligt raglar en hästsvansprydd snubbe mitt ut i vägen så jag häll på pricka honom. När jag vände mig om så ståd det på ryggen på jeansvästen. Hells Angels Dysseldorf.
Då tackade man Gud att man inte tuchat i honom, då har man väll inte levt idag. ( c :
Men du måste ju begripa att den allmänna folksynen är väl ca. 50/50 mellan Aids och Hells Angels av räddsla.
Oavsett hur trevliga personerna kanske är, så är det en stämpel som sätter skräck i vanliga svensson.
Och jackan med Harley-Davidson tryck på ryggen fick man inte ha , sen när man fick av sig jackan fick dom syn på min Big Red Machine tröja (Hells Angeles ) och då var jag tvungen att låna en skjorta av en tjej som var med i sällskapet + att jag måste vända ut och in på min tröja .
Och när man efter mycket om och men tagit sig förbi entren , så blev man "rånad" på 248 Kroner för 4 starköl (62 spänn styck).
Så vårdad klädsel är nog inget för mig .
Fast man ska inte jämföra golf och golf. Inte heller tävlingsspel med skogspromenader.
Frisco:
Lätt för dig att säga som aldrig är mer än 100 meter från klubbstugan då du går en runda.
Frisco:
Då använder jag också keps. Regnar det mycket är det dock regnställets huva som får gälla.
Frisco:
Keps kan vara okej, till exempel då man är ute och fiskar, går i skogen eller är ute i starkt solsken. Jag använder keps extremt sällan. Enda gångerna är i princip på golfbanan och då mest av praktiska skäl, mao för att undvika sol i ögonen.
250kg kärlek:
Visst, jag skulle aldrig gå därifrån för den sakens skull. Men jag skulle heller aldrig ha sådana kläder själv. Däremot är det trots allt så att det är upp till var och en att göra som de vill i den här frågan.
För mig känns det som att det blir en form av klasskillnad. De som beter sig och betalar ska självklart ha samma rättigheter som vilken annan. Dessa herrar som fick göra sin stämma hörd i kvällens Karlavagnen satt fast i det gamla klassamhället, Adel, präster, borgare o.s.v.
Det är okej att ogilla keps på en krog eller för den delen trasiga jeans. Men att bojkotta (eller gå p.g.a. andras klädsel som i sig är ett sätt att uttrycka sig) är oerhört åldersdigert.
Gammalt tillbaks så var ju jeans bannlysta på tillställningarna, iaf blåjeans som det kunde stå i annonserna.
Jobbet kräver "vårdad klädsel" utav oss civila men Militärpersonal skall bära "civil dräkt" om det inte står att alla skall bära vårdad klädsel på middagarna.
Hittills så är det ingen som har blivit utkastad för att dom har burit blåjeans, fast det är ingen som har kombinerat dom med en enkel T-shirt ännu på en middag.
250kg kärlek:
Keps inomhus är nog det dummaste som finns. Förmodligen har de den på sig för att hålla ihop det lilla de har i skallen. Vårdad klädsel för mig är rena, hela kläder. Minst jeans eller chinos, tröja eller skjorta och definitivt ingen keps.
Kalla mig gammalmodig om ni vill, men får man se ut hur faan som helst?