« Föregående · 1963802 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Det tionde guldet
Svanru:
Nästan så att ni hade kunnat marknadsföra gårdagens match med ”se på 2 till priset av 1”. Grattis, men det kanske hann bli värmeljus ändå.
Nästan så att ni hade kunnat marknadsföra gårdagens match med ”se på 2 till priset av 1”. Grattis, men det kanske hann bli värmeljus ändå.
+ 2
Sv: Det tionde guldet
eltifoso: Håller på att laga en vägg samt skall köpa en ny tv imorgon. Situationsrummet berövade oss igen ett och blev förvånad att de inte dömde bort sista målet. Nu är livet lite enklare till måndag då vi skall till jesusgrytan igen
Sv: Det tionde guldet
eltifoso: Yes!! J-18’vidare till semi efter 2-0 mot AIK
Dessutom vann herrarna välförtjänt mot pingstvännerna i sudden
Dessutom vann herrarna välförtjänt mot pingstvännerna i sudden
Sv: Det tionde guldet
Sven.Savage: Tror du underskattar Hv
Hv var väl det lag efter våra två som gick allra bäst på slutet
Sä deras åttonde plats är ju sett till kvalitet i lagret totalt missvisande
En ganska avslagen första period är nyss avklarad. Hv verkar ha bestämt sig för att köra någon form av parkera bussen och hoppas på att slumpa in ngn puck
Gissar att de är toknöjda med 0-0
Hemmalaget metar fortsatt efter formen men har åtminstonde mer puck, mer uppspel på bladen och mer skott på mål.
Kanske kan trenden brytas idag och hemmalaget vinna.
Alla i hockey-Sverige håller väl tummarna för det gissar jag, ingen gillar klappor på läktarna
Hv var väl det lag efter våra två som gick allra bäst på slutet
Sä deras åttonde plats är ju sett till kvalitet i lagret totalt missvisande
En ganska avslagen första period är nyss avklarad. Hv verkar ha bestämt sig för att köra någon form av parkera bussen och hoppas på att slumpa in ngn puck
Gissar att de är toknöjda med 0-0
Hemmalaget metar fortsatt efter formen men har åtminstonde mer puck, mer uppspel på bladen och mer skott på mål.
Kanske kan trenden brytas idag och hemmalaget vinna.
Alla i hockey-Sverige håller väl tummarna för det gissar jag, ingen gillar klappor på läktarna
Sv: Det tionde guldet
eltifoso och Svanru: Lycka till nu pojkar! Jag tror inte att HV fixar att bjuda fortsatt motstånd utan att Warulfven nu kommit upp i fart och nu släpper ni ingen ytterligare match i kvarten.
Börjar snarare luta mot att det blir Warulfven-Djurgårn i semi nu och det verkar som att gårdarna börjar varva upp nu. Det kan bli riktigt intressanta drabbningar!
Om nu inte Luleå kollapsar, då får ni Läjkers, med Svinsvinsvin Hollywood tillbaka i spel.
Men det blir då och nu är nu och nu gissar jag på 5-1 mot HV!
Börjar snarare luta mot att det blir Warulfven-Djurgårn i semi nu och det verkar som att gårdarna börjar varva upp nu. Det kan bli riktigt intressanta drabbningar!
Om nu inte Luleå kollapsar, då får ni Läjkers, med Svinsvinsvin Hollywood tillbaka i spel.
Men det blir då och nu är nu och nu gissar jag på 5-1 mot HV!
Sv: Det tionde guldet
eltifoso: Blev väl exakt som jag siade.. skulle vi inte vända hemmamatchen i tisdagas så skulle vi vinna borta
Det är grym gjort att ha 2-2 med ett ickefungerande spel och domare som inte ger oss ett enda PP i kväll samt dömer bort fina mål
Det är grym gjort att ha 2-2 med ett ickefungerande spel och domare som inte ger oss ett enda PP i kväll samt dömer bort fina mål
Sv: Det tionde guldet
Svanru: nej det tror jag inte jag tror båda lagen vinner hemma nu så blir det en gastkramande 7:e match i vargarnas lya på onsdag nästa vecka!!
Mike.F
Mike.F
Sv: Det tionde guldet
Mike.F: Håller helt med trodde aldrig att vi skulle få två matcher till men tyvärr losar vi på lördag,
Sv: Det tionde guldet
Svanru: 1-3 var ju precis va det blev!!
Jag sa ju ni skulle vinna men ni måste ju börja vinna hemma annars tar ju HV det!!
Mike.F
Jag sa ju ni skulle vinna men ni måste ju börja vinna hemma annars tar ju HV det!!
Mike.F
Sv: Det tionde guldet
Svanru: Ok mitt tips blev fel men det är en period kvar dock kan det inte bli 1-3 om inte situationsrummet ändrar sig
Sv: Det tionde guldet
Svanru: Och de S/V gör allt för rädda felmålet naturligtvis ytterligare en utvisning
Sv: Det tionde guldet
Svanru: 1-1 målet godkänt oerhört överraskande av SR men de kände väl trycket att inte alltid ha rätt emot FBK nu väntar jag på 2-1 målet för att ha rätt
Sv: Det tionde guldet
Mike.F: Jag har ett rätt efter första perioden naturligtvis blev det inte ett FBK mål godkänt av de S/V då de inte hade koll när pucken gled över mållinjen .De fick panik strax innan och blåste för blockering.
Sv: Det tionde guldet
Svanru: ni är ju bättre laget så ni bör ju vinna en matchserie över 7 matcher mot HV men hockey e ju hockey och blir ni utslagna så blir ju inte jag deppig, precis som du skulle bli om Mif slår ut VF!! Men jag tror ni vänder på detta!!
Mike.F
Mike.F
Sv: Det tionde guldet
eltifoso: Passa på och njut det är två matcher kvar sedan ett långt uppehåll om inte ett mirakel inträffar. Mitt tips
HV-FBK
1:a perioden 1-0
2:a perioden 2-1
3:e perioden 3-1 i tom kasse
HV-FBK
1:a perioden 1-0
2:a perioden 2-1
3:e perioden 3-1 i tom kasse
Sv: Det tionde guldet
eltifoso: Kul med match ikväll igen
Hv lär väl gå på som ilskna terriers nu när de slitit till sig en ledning i serien. Skoj att se vårt motdrag till den anstormningen
Förövrigt verkar äntligen Oskar bäck klar för oss till hösten också! Ett nyförvärv jag gillar , de matcher jag sett med Karlskoga denna säsong har Oskar varit riktigt bra i genomgående
Hv lär väl gå på som ilskna terriers nu när de slitit till sig en ledning i serien. Skoj att se vårt motdrag till den anstormningen
Förövrigt verkar äntligen Oskar bäck klar för oss till hösten också! Ett nyförvärv jag gillar , de matcher jag sett med Karlskoga denna säsong har Oskar varit riktigt bra i genomgående
+ 1
Sv: Det tionde guldet
Svanru: ja just nu känns det som 50-50 vilka som går vidare
Oavsett vilket kommer en morgondag och säsongen som helhet har varit över åtminstonde min förväntning
Oavsett vilket kommer en morgondag och säsongen som helhet har varit över åtminstonde min förväntning
Sv: Det tionde guldet
eltifoso: problemet är att allt spel från grundserien har försvunnit. Bra offensiv har blivit mähä. Bra defensiv har blivit ett såll framför eget mål. Nej denna säsong är förmodligen körd då jag på tre matcher inte kan se något positivt tyvärr.
Sv: Det tionde guldet
Mike.F: På hemmaplan hösten -87, men säsongen slutade trots allt bra med guld på våren -88
Motståndet var DIF
Kontentan är dock, att det slutar oftast bra till slut för oss FBKare, oavsett ngn förlust här och där, eller uttåg ur något slutspel då och då
Motståndet var DIF
Kontentan är dock, att det slutar oftast bra till slut för oss FBKare, oavsett ngn förlust här och där, eller uttåg ur något slutspel då och då
Sv: Det tionde guldet
Svanru: Nja historiskt dåligt känns överdrivet efter att bland annat sett matchen som slutade 0-13
Sv: Det tionde guldet
Mike.F: Historiskt dåligt. Nu inväntar vi slutet på lördag. Tur att golfklubben öppnar på fredag.
Sv: Det tionde guldet
eltifoso: fullständig dominans från er men Hv grötar ihop det bra framför mål men har svårt att se att dom skall orka spela utan att ha ett eget offensivt spel!
Mike.F
Mike.F
Sv: Det tionde guldet
eltifoso: 1-3 efter ännu en bra period av hemmalaget. Vänder vi inte i denna så tar vi förmodligen nästa bortafajt istället
Tycker det ser fortsatt fint ut. Hv är dock duktiga på att spelförstöra , men det är som det är i slutspel
Tycker det ser fortsatt fint ut. Hv är dock duktiga på att spelförstöra , men det är som det är i slutspel
Sv: Det tionde guldet
Svanru: 1-2 Efter första perioden och det känns spelmässigt helt ok. Vi stod emot HVs frejdiga offensiv bra tycker jag och tog tidigt ledningen,
Sedan slumpade de in två studspuckar. Med normal effektivitet och fortsatt spelbild som denna, så finns goda chanser till en något överaskande seger för oss trots allt
Sedan slumpade de in två studspuckar. Med normal effektivitet och fortsatt spelbild som denna, så finns goda chanser till en något överaskande seger för oss trots allt
Sv: Det tionde guldet
eltifoso: Ett ljus är tänt och ett till för MS målvaktsspel fantastiskt. Mellangrabben var där och tittade och fick höra den trevliga HV klacken skrika "Hata FBK".
Begåvat och inspirerande för sina egna kämpar. De vevade som i första matchen med nävarna och fick naturligtvis de S/V med sig och tur var att SR inte fick avgöra denna matchen också
Begåvat och inspirerande för sina egna kämpar. De vevade som i första matchen med nävarna och fick naturligtvis de S/V med sig och tur var att SR inte fick avgöra denna matchen också
Sv: Det tionde guldet
Sven.Savage: Tack du, och grattis till segern för er del också
Nu fick Svanru en anledning att tända ett värmeljus i sin grotta, något som jag hintade honom om redan för ngn dag sedan.
Detta var en fin söndag.
Först slår vårt duktiga J18 lag ut Brynäs i slutspelet och tar sig vidare till de 8 bästa lagen i landet, snyggt jobbat!
Sen går herrarna ut och vinner hyfsat komfortabelt på bortais i ett (till en början) kokande Kinnarp.
Starkt av domarna att stå emot publiken och hemmaspelarnas försök till filmningar.
Starkt av MS i målet, hoppas han fortsätter så här och håller sig från utsvävningar, skådelspelarinsatser och annat
Finns fortsatt mycket mycket som behöver klicka bättre i Färjestad, men känslan är fortsatt god hos mig, precis som den var även efter första. Så länge domarna inte tillåter märkliga mål likt Figrens sist när målisen blir interferad så ska vi nog ta detta
Nu fick Svanru en anledning att tända ett värmeljus i sin grotta, något som jag hintade honom om redan för ngn dag sedan.
Detta var en fin söndag.
Först slår vårt duktiga J18 lag ut Brynäs i slutspelet och tar sig vidare till de 8 bästa lagen i landet, snyggt jobbat!
Sen går herrarna ut och vinner hyfsat komfortabelt på bortais i ett (till en början) kokande Kinnarp.
Starkt av domarna att stå emot publiken och hemmaspelarnas försök till filmningar.
Starkt av MS i målet, hoppas han fortsätter så här och håller sig från utsvävningar, skådelspelarinsatser och annat
Finns fortsatt mycket mycket som behöver klicka bättre i Färjestad, men känslan är fortsatt god hos mig, precis som den var även efter första. Så länge domarna inte tillåter märkliga mål likt Figrens sist när målisen blir interferad så ska vi nog ta detta
Sv: Det tionde guldet
eltifoso och Svanru: Visste väl att Warulfven skulle ta matchen och nu kör ni säkert över HV i tre snabba till. Grattis!
+ 2
Sv: Det tionde guldet
Svanru: ser lite virrigt ut i er försvarszon men det gör det å andra sidan även i HVs zon lite som det sett ut hos Frölunda denna säsong! Fbk måste steppa upp lite om de skall lyckas vända och inte låta Hv komma till så enkla avslut!!
Mike.F
Mike.F
Sv: Det tionde guldet
Mike.F: gick som jag befarade tyvärr. Alla ljus säckta i grottan och jag gräver ner mig i mörkret.
Sv: Det tionde guldet
Svanru: 1-1 aj aj den sved! Tror ändå ni tar det ikväll men nu e det inte lika självklart längre!!
Mike.F
Mike.F
Sv: Det tionde guldet
Mike.F: För er del krävs nog att ni håller uppe nivån och skärpan. För vår del tror jag att det blir gör tufft. HV har allt att vinna och vi måste hålla oss iskalla även om de skulle vinna någon match i början.
Sv: Det tionde guldet
eltifoso: nja det gick ju åt fanders förra säsongen men jag hoppas på ett avancemang så klart! Med vilka siffror som helst!!
Mike.F
Mike.F
Sv: Det tionde guldet
Svanru: Blir iallafall utan tvekan den motståndare som genererar mest känslor på ståplats😎
Bring them on. Redan bombats av mess från hvfans som mer eller mindre tar ut segern mot oss i förskott
Skönt att vara underskattad trots att vi vann serien
Bring them on. Redan bombats av mess från hvfans som mer eller mindre tar ut segern mot oss i förskott
Skönt att vara underskattad trots att vi vann serien
Sv: Det tionde guldet
eltifoso: Det blev naturligtvis det tuffaste och minst attraktiva motståndet dvs HV
Sv: Det tionde guldet
Svanru: Håller helt med den rankingen av lagen i svårighetsgrad
Både Örebro och Rögle är mer nöjda över en kvartsfinalplats än HV, och vi möter helst ett lag som redan är nöjt
Biljett förövrigt inköpt till fredag 22’e
Både Örebro och Rögle är mer nöjda över en kvartsfinalplats än HV, och vi möter helst ett lag som redan är nöjt
Biljett förövrigt inköpt till fredag 22’e
Sv: Det tionde guldet
eltifoso: Om vi ser på vilka våra förhoppningsmotståndare vi vill ha baserat på säsongen sedan kan alltid andra saker påverka. Hur har det gått
Lag S V OV OF F Målskillnad Poäng
Örebro 4 3 1 0 0 21- 8 12
HV 71 4 2 0 0 2 14-10 6
Rögle 4 2 1 0 1 18-11 8
Detta borde innebära att Örebro borde vara våra önskemotståndare i kvarten
+ Korta resor
- De har skaffat en supermålvakt
Rögle
+ Ingen erfarenhet av slutspel
- Hysteriska hemmafans
HV 71
+ Nada
- De har inte visat var deras material går för
Oavsett vilka vi får måste prestera bättre än i serien för att ha en chans och alla vill slå oss som dominanterna i ES/SHL genom tiderna
Vad säger ni andra
Lag S V OV OF F Målskillnad Poäng
Örebro 4 3 1 0 0 21- 8 12
HV 71 4 2 0 0 2 14-10 6
Rögle 4 2 1 0 1 18-11 8
Detta borde innebära att Örebro borde vara våra önskemotståndare i kvarten
+ Korta resor
- De har skaffat en supermålvakt
Rögle
+ Ingen erfarenhet av slutspel
- Hysteriska hemmafans
HV 71
+ Nada
- De har inte visat var deras material går för
Oavsett vilka vi får måste prestera bättre än i serien för att ha en chans och alla vill slå oss som dominanterna i ES/SHL genom tiderna
Vad säger ni andra
Sv: Det tionde guldet
Svanru: Ja idag märktes dels avsaknaden av Steen och dels att spelarna bara gjorde precis vad som krävdes för serieseger
Sv: Det tionde guldet
eltifoso: Lite synd men vi va bleka idag och skall vara glada med pinnen. Nu väntar slutspel
Sv: Det tionde guldet
eltifoso: Djurgården fick vinna säsongens sista straffavgörande
Färjestad vann serien!
Känns som en bra fördelning av kvällens gracer..
Brynäs helt obegripligt bleka och viker ner sig mot ett lag utan något som helst att spela för. Det var väl omgångens skräll om något..
Härligt med slutspel alldeles runt hörnet
Färjestad vann serien!
Känns som en bra fördelning av kvällens gracer..
Brynäs helt obegripligt bleka och viker ner sig mot ett lag utan något som helst att spela för. Det var väl omgångens skräll om något..
Härligt med slutspel alldeles runt hörnet
« Föregående · 1963802 · Nästa »
Har tröttnat att laga sönderslagna grottväggar men tyvärr blir det mer nedrivet idag i ren frustration.