Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Börjar tycka att denna pajkastning är rent ut sagt pinsam nu mera.
Hela slutspelet verkar gå ut på att kasta så mycket skit på varandra som bara går.
Men nu visar vi supotrar att vi är bättre än våra lag tycker jag.
Nu biter vi i hop om vad den andra sidan sagt och hejjar fram våra lag i stället!
Nu vann vi i alla fall. Grattis till oss.
Självklart är detta positivt för mOdO.
Antagligen var deyt någon sorrts beställningsjobb. Imponerad av killens (Hinote) mod... Stor eloge
Tyvärr så tror jag att detta slagsmål så tjänar nog Modo mest på de
I detta fall är det väl kanske just det som är svårt att avgöra.
Nämnden har tydligen gått på den linjen, till viss del som det verkar.
Bara att acceptera.
Berglund hade ett alternativ och det var att bromsa upp och bara pressa upp Svartvadet i planket för att tta bort honom ur spelet, han valde i stället att köra över honom.
I vanliga fall brukar stillastående knuffar i ryggen på en spelare som står en bit ifrån sargen ge bestraffning. Det här var total fullföljning, inget annat. Vi kommer säkert att se tacklingar i ryggen i kvällens match också från båda lagen. Troligtvis har de spelare som är kvar omdömet att inte ha full fart i alla fall. Fast vem vet. Läget är så infekterat nu så att alla skiter i om någon blir invalid eller inte.
Tackar.
Har kollat inslaget ett par gånger och tycker fortfarande att det ser värre ut än vad det egentligen är. Berglund mer eller mindre "föser" in Svartvadet i planket, mest pga att Svartvadet stannar till en aning precis innan tacklingen kommer. Svartvadet kryper dessutom ihop en aning, vilket gör att Berglund kommer med hela sin tyngd lite grand ovanpå Svartvadet.
Att Berglund i det läget skall hinna tänka efter och besinna sig är nästan en omöjlighet då allt går rätt snabbt och tacklingen redan är påbörjad.
Tycker mao att det är mkt otur inblandat både vad gäller Foppa och Svartvadets skador.
Och att graden på skadorna mer än själva förseelserna och ev uppsåt, är det som avgör längden på straffen.
Fast det är å andra sidan inget nytt i sammanhanget.
Tycker det har varit samma diskussion tidigare år, då liknande incidenter inträffat.
Bara att bryta ihop och komma igen....
"I samband med domen mot Peter Nordström slår nämnden fast att Färjestadsspelaren crosscheckat Forsberg i nacken och man skriver vidare att ”det inte är acceptabelt att försvara sig mot en tänkt kroppstackling med att med sin klubba crosschecka motspelaren över hals, nacke eller huvud. Tvärtom måste sådant beteende motverkas och Peter Nordström skall därför åläggas avstängning.”
Vad gällde Berglunds fall menar Disciplinnämnden dock att man i stort delar hans beskrivning av händelsen som en olyckshändelse och att uppsåtet aldrig varit att skada. Dock är spelare alltid ansvariga för sina egna handlingar och ”Tacklingar i rygg nära sarg och som leder till skada föranleder normalt match penalty med en match automatisk avstängning som följd. Nämnden finner att det är rimligt att Berglund åläggs motsvarande straff”."
MoDo´s GB är full av hat mot FBK och Värmlänningar hoppas ni har hjälm på er när ni besöker landskapet.
Nu till matchen vi har bara fått 2 matchtips 4-2 och 11-1 någon mer som skall tippa
Är de vi FBK fans nu då som skall ringa och hota Bengt Hdin för att han anmälde Norda och Berglund?
Tycker du börjar låta lite desperat nu..
Modotränaren Kent Forsberg var inte riktigt lika uppriven igår, men fortfarande mycket irriterad över Färjestads ovårdade spel i kvartsfinalserien.
- Jag har sett bilder från matchen i efterhand och när det gäller Nordström har han klubban högt upp innan tv-bilden försvinner från den situationen. Men Svartvadet ser man klart att han åker på en solklar tackling i ryggen av Christian Berglund utan åtgärd, och Chara åker från ena hörnet till det andra och slår ner Henrik Sedin efter vårt kvitteringsmål så att han blir liggande blödande på isen.
- Det här har vi påtalat för disciplinnämnden som nu får titta på det här och göra en egen bedömning av det, sa Kent Forsberg.
Konstigt att två tidningar skriver så olika då dom trycks på samma ställe
Sinuhe:
Okej, jag ska förklara för dig. Så här står det i ÖA:
"Modo Hockey har också agerat och bett Svenska Ishockeyförbundets tävlingskommitté titta på matchvideon för att bedöma situationerna när Peter Nordström crosscheckar Peter Forsberg, när Christian Berglund tacklar Per Svartvadet i ryggen och när Zdeno Chara crosscheckar Henrik Sedin i ansiktet."
Eftersom bara Berglund och Nordström blivit anmälda, så tyckte uppenbarligen inte Lars G att Chara-grejen var något att titta vidare på. Förstår du nu?
Sinuhe:
Enligt ÖA tyckte Hedin att den händelsen också skulle granskas, men det tyckte inte Lars G. Jag tror på ÖA, jag.