Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Nej knappast.
Och Nordström vad han säger har vi väll alla läst i kvällspressen.
de skall tydligen sända ett reportage på tv4+ 2130 och vanliga tv4 sporten kl 2215 och Kent och Nordström skall tydligen få säga sitt!!!
Jag skall följa det med spänning, skall bli roligt att se vad nordström har för förklaring.
de skall tydligen sända ett reportage på tv4+ 2130 och vanliga tv4 sporten kl 2215 och Kent och Nordström skall tydligen få säga sitt!!!
Jag skall följa det med spänning, skall bli roligt att se vad nordström har för förklaring.
HasseBasse:
"Fattar inte att fler modosupporters kritiserar sitt eget lag och coach"
Jag tycker då att det räcker och blir över med sådan kritik. Man har ju knappt hör annat den här säsongen.
Jaha. MoDo spelar alltså lika fult. Då behöver vi bara försöka reda ut vilka som började med det, med andra ord.
Jag som alltid har trott att det är Djurgården som är det lag som media älskar att hacka på ;)
Att just FBK och DIF drabbas av kritik i media har nog egentligen att göra med den svenska avundsjukan, för vem vill inte se sitt lag som mästare ?
Det är ju allmännt känt att de två lag som dominerade hockeyn under 80 och 90-talet faktiskt är "lovliga" byten för media.
Går det emot det egan laget så väljer man allt som oftast att fokusera på de "fel" man tycker att motståndaren gör istället för att rätta till de fel som det egna lagetkan ha begått.
Peter Nordström har ju iofs varit inblandad i incidenter förut och det är väl just det som vissa suppotrar ifrån klubbar i Dalarna har i friskt minne.
Det är ju inte bara modosupportrarna som gnäller, det finns massa här på hs som tycker att ni spelar grishockey, det kan jag lova dig så sant som jag heter Mattias!
Nja, Gaborik fick ju armen avslagen i januari...
Tycker att Modo spelar minst lika fult och osportsligt. Hur många slashingar, hakningar, high sticks och handskar i ansiktet får inte FBK-spelarna ta emot? Om man åker och provocerar och "trycker på alla knappar" hos motståndarna så får man räkna med att man får en snyting till slut. Att sedan börja gråta, peka på sin blödande snok och springa till mamma media och skvallra är ju bara pinsamt.
Fattar inte att fler modosupporters kritiserar sitt eget lag och coach utan lägger all fokus på motståndarna. Två mål har ju blivit till bara för att de inte kan genomföra sina byten på ett vettigt sätt. Förutom det så drar man på sig en tvåminutare med fyra minuter kvar av matchen och det står 4-4. Otroligt. En gång kan det ju hända men när det händer två gånger på sista fem minuterna i en kvartsfinal, varav ett misstag resulterar i mål, så är det något som är fel.
Dessutom kan man ju fundera över inställningen och engagemanget hos vissa av spelarna. Några glider ju bara runt och verkar mest längta efter semestern...
Det är bara att hoppas att Modo fortsätter fokusera på motståndarna istället för att försöka få sitt eget spel att fungera.
eltifoso:
"Det som är så jobbigt är att Modo som förr spelade en fartfylld teknisk ishockey nu på sistonde börjat slå och spela fult,"
På sistone - är det möjligtvis de senaste tre matcherna? De mot FBK, laget som bytt skepnad totalt under den här säsongen?
Gullelagen! Tycker inte det daltas speciellt mycket med Leksand den här säsongen!!
Det gjorde det tidigare, kanske inte så konstigt eftersom Leksand är en liten ort med 7000 invånare och som dessutom haft ett lah i högsta serien i 50 år och har supportrar över hela landet. inte så konstigt!!
Det är nästan som att var aupe i Kempehallen och höre denna enögda publik som bara kan se vissa saker och blundar för andra.
Modo supotrar måste nästan med all säkerhet vara den mest enögda supotergrupp som finns
Det lag som gnäller mest i ES är ju allmänt känt ,utom för en minoritet som häckar på vissa motsåndarforum , att det är Brynäs, Leksand och Modo. Man märker ju en sån sak efter varje match denna kvartsfinal.
Det som är så jobbigt är att Modo som förr spelade en fartfylld teknisk ishockey nu på sistonde börjat slå och spela fult, två spelare har redan skadat sig under matcher mot Modo denna säsong för FBK (säker fler i de andra lagen) Gaborik fick handleden avslagen och Calle Steen fick utgå igår, hur många hör ni gnäller om det? Det hör till med skador och olyckshändelser i hockeyn, för båda lagen.
Tycker Kent ska sluta föra över skulden på förlusten från sitt eget coachande på allt och alla. Alla ser ju nämligen att han är ensamt ansvarig för alla tokiga byten som ger FBK mål på mål och powerplay för sex man på plan.
roten! Jag har inget värmlandsförakt, jag har bott i Värmland i 2 år ( Karlskoga ) Har inte nåt emot Värmland annars men anser att nä det är frågan om hockey så gnälls det bara!
Sååååå, Mattias, börjar det krypa fram ett litet Värmlandsförakt...? Nu kanske vi börjar hitta roten till ditt ylande.
Bara dunt att ge igen med samma mynt men tyvärr är nog det det enda raka i dagens hockey!!
Absolut inte, faktum är att de flesta lagen i värmland har en förmåga att gnälla!
Skåre, sunne, grums b.la såg jag spelade i div i c denna säsong mot Borlänge hockey som jag för övrigt har säsongskort till! De har en förmåga att gnälla och dra på sig utvisningar. Att Färjestad gnäller mest i elitserien är ju så sant som det är sagt!!
Men sedan är de väll almänt känt att man itne kan slapna av en sek i hockey utan måste hela tiden vara berädd på tacklingar, men tyvärr så vart de inte så inte bland Modos spelare i alla fall.
Men inte tror jag att någon hockeyspelare i Sverige går in med det som mål att skada någon annan spelare, nej knappst.
Om nu FBK skulle spela så fult varför får dom inte mer matchstraff på sig då varför itne mer gransknignar från disiplinnämnen? Modo har ju full rätt att anmäla en elelr flera FBK.spelare till disiplinnämnen efter avslutad match!
Se till att erat kära hockeylag gör de då elelr görs de inte för att man inser att det inte skulle ge något staff för att FBK spelar tuff och hård ishockey
Färjestad gnääler mest i Elitserien! Det tycker alla och då menar jag alla jag känner som är insatta i idrotten! Synd att deras egna fans och spelare och ledare blundar!!!
Jag personligen försvarade inte Stefan Bergkvist vedhuggarhockey och att Tobias Holm slängde hanskarna stup i ett och fick matchstraff när de spelade i Leksand, det sas då att Leksand var medias gunstlingar, hur är det nu då?
Folk snackar om en drömfinal mellan sveriges 2 bästa lag Frölunda och Färjestad! I mina ögon är Färjestads hockey allt annat än bra så här långt.
Jag fick rätt om Nordström vs foppa och jag törs utlova minst 2 matchstraff till på skall vi ta Kåberg och souray den här gången i mnästa match!!
PS tänk på att vi jagar i flock och sedan älskar vi både grisar och måhända små Ador
Låt domaren sköta sitt så sköter vi vårat. Tycker du inte själv att de tär en smula märkligt att de flesta här inne tycks vara överens om att ni står för Grishockeyn denna säsong, kanske lite ovana med det för ni har ju alltid varit medias gullegossar! Var de tinte så det lät när Leksad spelade grishockey!!
Och för din vetskap..... Indianer äter vargar :)
mok:
Personligen tycker jag Tomas Andersson var riktigt bra. Det enda jag opponerade mig emot var två saker. Berglunds tackling på Svartvadet och att Chara borde haft 2+2 för sitt tilltag på Sedin i samband med MODO:s 3-3 mål.
Det roligaste är ändå när motståndarfans inte ens kan hitta något "fel" som begås utan drar till med att ett lags tröjfärg inte gillas, då är man verkligen bortgjord *asg*
Har inte sett om de varit så mycket om det ännu, men visst ser man några mindre argumentskunniga som fortfarande drar upp tröjfärger =)