Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Jahapp då har även jag sett tacklingarna igen, från andra vinklar än de jag har på video hemma. Inget snack om saken. På Perra så är tacklingen bakifrån när han står en bid ifrån sargen. Berglund fullföljer definitivt och det är precis det man försöker stävja för att minimera risken för allvarliga skador. Kontenta: Han föröker skada Svartvadet och den tacklingen blev ju onekligen lyckosam ur den aspekten. Stäng av grabben eller sätt in han i någon jävla ultimäjtfajtingarena med några andra IQ-befriade gorillor. Där kommer han att trivas.
FegNordström är en annan femma. Han erkänner att han brukar spela med klubban högt när han är på väg att bli tacklad så rent instinktivt så gjorde han likadant nu, med förödande följder. I Intervjun säger han också att det "tog olyckligt", men med tanke på hur han alltså vanligen spelar så inser man ju att det tog ovanligt lyckligt, de fick ju bort en spelare till.
Kontenta: Nordstöm borde aldrig få spela hockey mer förän han har en annan inställning vad man har klubban till.
Talisman:
Ska man vara lite petig så kan inte Hedin anmäla något alls till disciplinnämnden, det är bara Lars G som kan göra det. Däremot kan Hedin be Lars G att titta på situationer för att avgöra om de borde anmälas eller inte. Tycker han att de ska granskas av disciplinnämnden gör han en anmälan.
Fullföljde tacklingen? Är du medveten om att tacklingar mot ryggen är förbjudna?
Inget av dessa 2 alternativ tycker jag kan appliceras i de aktuella fallen.
Nordström agerar mer reflexmässigt, som spelare gör i nästan alla liknande situationer. Nu råkade det ta illa och det råkade dessutom vara Foppa, vilket sannolikt gör att saken uppförstoras.
Berglunds tackling räcker det med att ha sett 1 gång, så ser man att inget ojust har begåtts.
Du har missuppfattat det där, det som är fegt är att värja sig med en crosschecking när man håller på att bli tacklad alternativt att med full fart tackla en motståndare i ryggen mot sargen.
Nu har väl faktiskt FBK hållit på med sådan "dagisverksamhet" också, så nu ska vi inte kasta sten i glashus.
Att det blir avstängningar i väntan på utredningar är väl ingenting som MoDo direkt kan påverka då det ju är disciplinnämnden själva som tar beslutet om vilka ärenden som ska granskas. För annars vore det väl enkelt att få bort ett helt lag genom att helt sonika göra en anmälan där man ber disciplinnämnden granska hela förra matchen.
Att disciplinnämnden tar många märkliga beslut är vi nog alla överens om, men det gäller väl iofs också alla andra instanser av någon form av rättsskipning.
Chara snöt en av Sedinarna. Är väl det som kan tänkas vara intressant.
Jag har nu tittat på bilderna på tv4:s hemsida och tycker att anmälningarna är ännu konstigar nu. Norda crosscheckar visseligen Foppa men han crosscheckar nästan neråt, dessvärre är Foppa rätt ihopkrupen vid tillfället och får klubban i ansiktet istället för i bröstet som det annars hade blivit. Att det blir matchstraff är löjligt, och att det sen blir avstängning är helt otroligt.
Att använda sig av reglerna som möjliggör en anmälan i efterhand är väl inte att fuska...
Vadå utan anledning? Två spelare fick hjärnskakning, klart som fan det var av en anledning de anmälde!
Se på Jens Karlsson för ett par år sedan. Han stängdes av ett antal matcher till följd av en tackling på en timråit. Tacklingen i sig var inte ful men konsekvenserna blev förödande.
Inte sprang vi och letade efter fula tacklingar av timråiter för att anmäla!
Ang matchen lite matchtips skulle inte skada
Om jag förstår det hela rätt så anmälde Bengt Hedin även Chara till diciplinnämnden. Det är obekräftat men det ska tydligen ha stått i Örnsköldsviks Allehanda.
Matchen ikväll kommer bli en promenadseger likt den VF krossade Lule med. Mitt tips 11-1
Men herregud. Koncentrera er på hockeyn istället för att gnälla hela tiden!
Hoppas att vi gör slut på klagolåten ikväll och kan se fram emot nya motståndare.
Att crosschecka en motspelare med klubba som skall till att tackla dig, att crosschecka en motspelare precis efter att motståndaren gjort mål, tackla in en motståndare i sargen med huvudet före är knappast tufft spel det är rena överfall vilket inte hör hemma i dagens hockey.
Hoppas verkligen att mOdO vinner i e.m
Jag såg matchen på Canal + och såg därför situationen flera gånger...
Det var INTE en regelrätt tackling..
Själv hoppas jag att Timrå vinner i kväll och håller liv i slutspelet ett tag till...
Huge:
Hur många gånger har du sett tacklingen? Själv har jag bara sett den en gång, varför jag inväntar att de lägger ut inslaget från igår på tv4.se. Det jag såg var dock INTE regelrätt, och jag litar på de som såg matchen som säger detsamma.
Visar det sig när jag får se tacklingen igen att jag uppfattat det fel kommer jag naturligtvis att erkänna det, men jag är skeptisk.
Angående Skägget så står jag fast vid att han borde låsas in i ett rum när han är sådär upprörd, och inte få tala med media eller motståndare.