« Föregående · 527800 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: FBK-SSK, Sagan om Charas återkomst 2/7
mattias - 74: [Leksand spelar speciellt fult mot Malmö som elitfoso anser, alla lag spelar mer eller mindre lite över gränsen ibland men Färjestad har väl spelat över gränsen i de flesta matcher i slutspelet! det tror jag vi kan vara överens om!]
Ungefär så resonerar vi FBKare också, när du säger att vi är fulaste laget i ES!!! Du ser inte själv att LIF spelar fult!
Skämtar du eller? skulle vi ha spelat över gränsen i alla matcher?
vi har fått utvisningar och avstängningar för det som varit fult, resten har bara varit ren hockey! onödigt av dig att komma med lögner här.
Ungefär så resonerar vi FBKare också, när du säger att vi är fulaste laget i ES!!! Du ser inte själv att LIF spelar fult!
Skämtar du eller? skulle vi ha spelat över gränsen i alla matcher?
vi har fått utvisningar och avstängningar för det som varit fult, resten har bara varit ren hockey! onödigt av dig att komma med lögner här.
FINAL
Jaha då är det som vanligt vi är i final. 16 finaler på 30 år heeeeeeelt otroligt därför är alla suporters avundsjuka på vår totala dominas i svensk hockey. Att vi bara har vunnit 6 gånger av 15 måste vi ändra på iår blir det 7 av 16 nästa 8 av 17 nästa 9 av 18 nästa 10 av 19 osv osv osv.
Jag ser gärna VF i finalen och tack DIF att ni plockade ner självförtroendet lite grand på årets suveräner.
Vi är heta
Vi är bra
Vi är bäst
Vi är vackrast
Vi är lila och gula
Vi är vargarna från Wermland
Vi är FFFFFFFFFFFFFFFFBBBBBBBBBBBBBBBBBBBKKKKKKKKKKKKKKKKK
Jag ser gärna VF i finalen och tack DIF att ni plockade ner självförtroendet lite grand på årets suveräner.
Vi är heta
Vi är bra
Vi är bäst
Vi är vackrast
Vi är lila och gula
Vi är vargarna från Wermland
Vi är FFFFFFFFFFFFFFFFBBBBBBBBBBBBBBBBBBBKKKKKKKKKKKKKKKKK
Grattis!!
Grattis till en finalplats, resultaten ljuger inte!
Skall med nöje se på när Frölunda krossar er i 4 matcher ;)
// Mattias
Nu gräver vi ner stridsyxan!!
Skall med nöje se på när Frölunda krossar er i 4 matcher ;)
// Mattias
Nu gräver vi ner stridsyxan!!
Sv: FBK-SSK, Sagan om Charas återkomst 2/7
HasseBasse:
Vi diskuterar väl Färjestad i den här gb:n och inte Leksand! Jag tycker inte Leksand spelar speciellt fult mot Malmö som elitfoso anser, alla lag spelar mer eller mindre lite över gränsen ibland men Färjestad har väl spelat över gränsen i de flesta matcher i slutspelet! det tror jag vi kan vara överens om!
Nordström försavarade sig med att klubban åkte bara opp jag råkade ha opp den! tittar man noga så ser man att han trycker till med klubban och jag tycker 2 matcher är alldeles för lite för den typen av förseelse! En klubba i ansiktet är ju oförsvarbart men Nordström är ju känd för att vara en hyvens kille ;)
Vi diskuterar väl Färjestad i den här gb:n och inte Leksand! Jag tycker inte Leksand spelar speciellt fult mot Malmö som elitfoso anser, alla lag spelar mer eller mindre lite över gränsen ibland men Färjestad har väl spelat över gränsen i de flesta matcher i slutspelet! det tror jag vi kan vara överens om!
Nordström försavarade sig med att klubban åkte bara opp jag råkade ha opp den! tittar man noga så ser man att han trycker till med klubban och jag tycker 2 matcher är alldeles för lite för den typen av förseelse! En klubba i ansiktet är ju oförsvarbart men Nordström är ju känd för att vara en hyvens kille ;)
Sv: Grattis Oscar, Årets Rookie
Modoante: Ville han bråka på presskonferrensen? vet jag inget om.
Måste finnas många expeter här isådanafall! jag menade såklart att många här inne bla, trodde att FBK skulle loosa mot modo, likaså mot SSK+ det jag skrev i förra inlägget om vad folk trodde.
Om nu Strumpan skulle ha slagits vilt på pressen efteråt, du tror inte att Kenta katastrof hade provocerat honom?
Måste finnas många expeter här isådanafall! jag menade såklart att många här inne bla, trodde att FBK skulle loosa mot modo, likaså mot SSK+ det jag skrev i förra inlägget om vad folk trodde.
Om nu Strumpan skulle ha slagits vilt på pressen efteråt, du tror inte att Kenta katastrof hade provocerat honom?
Sv: Grattis Oscar, Årets Rookie
Dawidovski: Hallå inte många som trodde på er i kvarten ni var ju dom alla experter tippade skulle vinna kvarten ju klart inte strömberg klagar ni leder ju matchserien tyckte ni gnällde ju lika mycket Strömberg ville ju t.o.m bråka på presskonferansen efter match6
Sv: Grattis Oscar, Årets Rookie
eltifoso: Jätteroligt för dig Oscar! Det var ju kul att vi fick knäppa alla i (Hata FBK-klubben) på näsan ordentligt:=) så skönt när det liksom mot alla odds går våran väg! ungefär som med slutspelet hittills, var inte så många som trodde på vårat FBK mot modo, men vi tog modo ändå, och nu mot SSK, var det många som trodde att, nu jävlar kommer FBK få känna på sin egen medicin, med fula tacklingar från SSK osv, men icke sa nicke!
Jag måste faktiskt berömma SSK för ett rejält och tufft spel, där man inte gnäller för varje tackling man får ta emot hela tiden, eller som strumpan sa: Ljusår rejälare motstånd, än mot modo.
Jag måste faktiskt berömma SSK för ett rejält och tufft spel, där man inte gnäller för varje tackling man får ta emot hela tiden, eller som strumpan sa: Ljusår rejälare motstånd, än mot modo.
Sv: Grattis Oscar, Årets Rookie
Danne_l: Ligger mycket i det danne, tur att någon förening släpper fram svenska unga rookies även denna säsong iallafall ;-)
Vår fjärde spelare som fått denna utmärkelse, någon klubb som fått fler?
Vår fjärde spelare som fått denna utmärkelse, någon klubb som fått fler?
Sv: Grattis Oscar, Årets Rookie
Dragan 2k:
Fanns väl inga andra att välja på helt enkelt. Inte så värst många nya som fått chansen i år;)
Fanns väl inga andra att välja på helt enkelt. Inte så värst många nya som fått chansen i år;)
Sv: Grattis Oscar, Årets Rookie
Dragan 2k: Ja det är väl tur att kvalitet går före kvantitet i dessa sammanhang =)
Sv: Grattis Oscar, Årets Rookie
eltifoso: Han måste gjort ett helsike intryck på de matcher han spelade i ES. Hur många var det? 8?
Grattis Oscar, Årets Rookie
www.hockeyligan.se/nyheter/index.phtml?nid=6006
Skoj att årets rookie återfinns i allas hatlag FBK.
Skoj för dig lillebror Steen, fortsätt på den inslagna vägen.
Skoj att årets rookie återfinns i allas hatlag FBK.
Skoj för dig lillebror Steen, fortsätt på den inslagna vägen.
Sv: FBK-SSK, Sagan om Charas återkomst 2/7
mattias - 74: Det är märkligt, att när man börjar prata om att Leksand också minsann kan spela fult med höga klubbor och köra in motspelare i sargen med huvudet före, då orkar du inte ta diskussionen. Men här går det bra att hela tiden ta upp ämnet...
Sv: FBK-SSK, Sagan om Charas återkomst 2/7
Svanru: Oja glömda... Guldet skall hem .. till Götet igen!
Sv: FBK-SSK, Sagan om Charas återkomst 2/7
Svanru: Tycker inte man kan snacka om storfavorit längre nu när FBK fått upp farten, tror detta blir en lång finalserie med intressanta matcher. För nu förutsätter jag helt enkelt det blir final för oss båda. För 3-0 underläga har bara vänmts 2 gånger i hockey historien och att SSK eller DIF skulle klara det ser jag som uteslutet. Väl mött i finalerna!
Sv: FBK-SSK, Sagan om Charas återkomst 2/7
Dawidovski: Uj vad du var försiktig. Visst är VF storfavoriter och det passar oss utmärkt men guld skall hem.
Sv: FBK-SSK, Sagan om Charas återkomst 2/7
rullis: Vi måste ju få vara glada över en seger, eller? snacka inte om ödmjukhet med mig, finns få som är så ödmjuka som mig!
Jag har sagt hela tiden att FRÖ kommer att vinna SM-guld, och det står jag fast vid, jag kommer bara bli så fruktansvärt nöjd med att Färjestad troligen tar sig till sin 5e raka SM-final, inte ens överlägsna FRÖ kan ta det ifrån oss. Som sagt, jag räknar med att det blir väldigt tuffa och jämna matcher mot FRÖ i finalen, (om FBK tar sig dit) troligen samma stuk på matcherna som mot DIF nu i semin, jag blir nöjd om vi tar 1 seger mot FRÖ i en ev, final, då har ju FBK gjort det bättre än sist vi var i final mot FRÖ.
Jag har sagt hela tiden att FRÖ kommer att vinna SM-guld, och det står jag fast vid, jag kommer bara bli så fruktansvärt nöjd med att Färjestad troligen tar sig till sin 5e raka SM-final, inte ens överlägsna FRÖ kan ta det ifrån oss. Som sagt, jag räknar med att det blir väldigt tuffa och jämna matcher mot FRÖ i finalen, (om FBK tar sig dit) troligen samma stuk på matcherna som mot DIF nu i semin, jag blir nöjd om vi tar 1 seger mot FRÖ i en ev, final, då har ju FBK gjort det bättre än sist vi var i final mot FRÖ.
Sv: FBK-SSK, Sagan om Charas återkomst 2/7
Dawidovski: Det är ju bra att DU tycker det. Men det finns ett litet hot som finns lite söderut. I denna stad som ligger lite mera söderut, finns en sak som jag inte tror du vet om, nämligen Ödmjukhet.
Sv: FBK-SSK, Sagan om Charas återkomst 2/7
Svanru: Håller med dig:-) nu struntar vi i alla (utgångna) supportrar, och koncentrerar oss på det troliga finalspelet istället:-)
Vi är Bääääääääääääääääääääst.
Vi är Bääääääääääääääääääääst.
Sv: SSK-FBK, del 3, SSKs sista chans! (Matchtråd)
Dragan 2k:
Även tränaren Bo Kulon var borta pga sjukdom, istället så gick Arvedsson in och coachade laget, iallafall enligt Radiosporten.
Sv: SSK-FBK, del 3, SSKs sista chans! (Matchtråd)
eltifoso: Hehe. Tack. Snacka om ett slutscenario som man definitivt inte kunna förutse. Grattis själv
Sv: SSK-FBK, del 3, SSKs sista chans! (Matchtråd)
Dragan 2k: Det tror jag inte, det är väl bara FBK som tar motståndare ur spel med hårt spel=)
Ryktena säger "sjuk" svårt att precisera mera, men flunsan härjar ju.
Grattis till segern idag.
Ryktena säger "sjuk" svårt att precisera mera, men flunsan härjar ju.
Grattis till segern idag.
Sv: SSK-FBK, del 3, SSKs sista chans! (Matchtråd)
eltifoso: Varför var Hamr hemma då? Vad det på grund av smällen han fick av ngn SSKare förra matchen?
Sv: SSK-FBK, del 3, SSKs sista chans! (Matchtråd)
Danne_l: Fantastisk skön seger på bortais, trots att kulon och Hamr fick stanna hemma. Vem hade trott på ännu en seger för Färjestad?
Tyckte Chara var bra idag, kan inte förstå att alla andra tycker han är så kass.
Nu är det omöjliga väldigt nära, en seger till och den femte raka finalen är ett faktum.
Sov gott
Tyckte Chara var bra idag, kan inte förstå att alla andra tycker han är så kass.
Nu är det omöjliga väldigt nära, en seger till och den femte raka finalen är ett faktum.
Sov gott
Sv: FBK-SSK, Sagan om Charas återkomst 2/7
danoj: Som sagt för två år sedan lövade jag att stå fel bada i poseidon i år känner jag att chansen finns.
OOOOOOOOOOPs jag är chockad att du håller med :-)
OOOOOOOOOOPs jag är chockad att du håller med :-)
Sv: FBK-SSK, Sagan om Charas återkomst 2/7
Svanru:
Nej nej, Frölunda brukar fira sitt SM-Guld på avenyn.
Annars har du rätt i dina övriga punkter :)
Nej nej, Frölunda brukar fira sitt SM-Guld på avenyn.
Annars har du rätt i dina övriga punkter :)
Sv: FBK-SSK, Sagan om Charas återkomst 2/7
Dawidovski: Hääääääääääääääääääärligt vi är en match mot final. Strunta i koalorna och rumpmasarna med barmarksträning.
Vi är vackrast
Vi är snyggast
Vi har snyggast tröjor
Vi är starkast
Vi är fulast
Vi är styggast
Vi är bäst
och sist men inte minst
Vi är Bäääääääääääääääääääääst
Vi skall vinna
Vi skal segra
Vi skall stå på törget i Karlstad och Vröööööööööööööla
Vi är vackrast
Vi är snyggast
Vi har snyggast tröjor
Vi är starkast
Vi är fulast
Vi är styggast
Vi är bäst
och sist men inte minst
Vi är Bäääääääääääääääääääääst
Vi skall vinna
Vi skal segra
Vi skall stå på törget i Karlstad och Vröööööööööööööla
Sv: FBK-SSK, Sagan om Charas återkomst 2/7
mattias - 74: Hehe, är du allvarlig?
[Chara Kåberg Berlglund Souray Nordström. Inga spelartyper som är kända för att de är tekniska direk ;)]
Flera av dessa är ganska tekninska, den som är minst tekninsk är väl kåberg, Chara har ju visat upp fina handleder, och ett tekniskt spel,
Berglund är väl den som är mest tekniskt tillsammans med nordda, av dom som du nämnde alltså, sen har ju FBK spelare som är mer tekniska än de som jag talade om.
[Chara Kåberg Berlglund Souray Nordström. Inga spelartyper som är kända för att de är tekniska direk ;)]
Flera av dessa är ganska tekninska, den som är minst tekninsk är väl kåberg, Chara har ju visat upp fina handleder, och ett tekniskt spel,
Berglund är väl den som är mest tekniskt tillsammans med nordda, av dom som du nämnde alltså, sen har ju FBK spelare som är mer tekniska än de som jag talade om.
Sv: FBK-SSK, Sagan om Charas återkomst 2/7
mattias - 74: Ha ha ha.. lycka till i KS
Det spelar ju knappast någon roll hur många forumskribenter som skriver en sak, det blir inte mer sant för det.
Alla vet ju och såg i söndags att LIF spelar den fulaste ishockeyn =)
Det spelar ju knappast någon roll hur många forumskribenter som skriver en sak, det blir inte mer sant för det.
Alla vet ju och såg i söndags att LIF spelar den fulaste ishockeyn =)
Sv: FBK-SSK, Sagan om Charas återkomst 2/7
NuMo:
Jag tror ju som du att Färjestad kommer att göra allt för att Frölundas vikigaste spelare skall bli skadade, de lyckades med foppa och ev lyckas de kanske med en bra spelare i vf också!! men man hoppas ju at man har fel !
Jag tror ju som du att Färjestad kommer att göra allt för att Frölundas vikigaste spelare skall bli skadade, de lyckades med foppa och ev lyckas de kanske med en bra spelare i vf också!! men man hoppas ju at man har fel !
Sv: FBK-SSK, Sagan om Charas återkomst 2/7
mattias - 74: Mot SSK behöver man inte förta sig speciellt mycket, därtill är man allt för bra. I en eventuell - trolig - final mot Frölunda blir det annorlunda. Jag våndar för att det fula spelet kommer att bli helt nödvändigt för att man skall ha en chans. Antagligen är det enda som skulle förhindra det scenarion; att Frölunda är för överlägset. Oddset just nu är lågt att Frölunda efter två matcher har ett antal spelare på skadelistan vid en final mot Färjestad.
Sv: FBK-SSK, Sagan om Charas återkomst 2/7
Dawidovski:
Detta är en het potatis verkligen! Jag överdriver inte om jag påstår att de flesta här inne tycker precis som jag, dvs att Färjestad stått för det fula spelet i detta slutspel! Nåt annat vore inte tänkbart.
det är bara det att vissa inte vills skriva för att de håller det inom sig, men men jag är ärlig och skriver vad jag tycker! Jag tror tyvärr att ni spelar final i år igen och resultaten ljuger ju aldrig som bekant men jag hävdar fortf att era 4 första matcher mot Modo var allt anant än skönspel från eran sida!!
Chara Kåberg Berlglund Souray Nordström. Inga spelartyper som är kända för att de är tekniska direk ;)
Detta är en het potatis verkligen! Jag överdriver inte om jag påstår att de flesta här inne tycker precis som jag, dvs att Färjestad stått för det fula spelet i detta slutspel! Nåt annat vore inte tänkbart.
det är bara det att vissa inte vills skriva för att de håller det inom sig, men men jag är ärlig och skriver vad jag tycker! Jag tror tyvärr att ni spelar final i år igen och resultaten ljuger ju aldrig som bekant men jag hävdar fortf att era 4 första matcher mot Modo var allt anant än skönspel från eran sida!!
Chara Kåberg Berlglund Souray Nordström. Inga spelartyper som är kända för att de är tekniska direk ;)
Sv: Marcel Jenni
falo: Jasså, det där när Hento ville sondera terrängen eftersom hans kontrakt gick ut? Ja det är ju inte ovanligt, inte riktigt samma som att ha kontrakt för en säsong till.
I just detta fallet med Jenni så är ju allting klart, FBK gnäller inte på Jenni, det enda de vill är att få betalt. Luleå fick väl betalt för Hento fick de inte?
I just detta fallet med Jenni så är ju allting klart, FBK gnäller inte på Jenni, det enda de vill är att få betalt. Luleå fick väl betalt för Hento fick de inte?
Sv: Marcel Jenni
eltifoso: när dom mötte luleå mitt i slutspelet om det var ett eller två år sen så gick dom ut med henriksson blandannat
« Föregående · 527800 · Nästa »
Ja nåt annat vore en skräll! Men lagen är ju jämna så ni hade tur som inte fick Dif för då hade det aldrig blivit 4 raka! sanna mina ord ;)