« Föregående · 532828 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Final 2
Sibbe:
Tyvärr såg man en tendens i slutet av matchen att Chara låter känslorna ta över, men det kanske bara var spel för galleriet...
Står FBK upp de första minuterna så tror jag vi tar det. Medgångspubliken i Götet kan bli krävande samt den pressen det blir att ligga under med 0-2 i matcher kan bli tuff.
Hoppas att domaren kan stå emot oxå.
Tyvärr såg man en tendens i slutet av matchen att Chara låter känslorna ta över, men det kanske bara var spel för galleriet...
Står FBK upp de första minuterna så tror jag vi tar det. Medgångspubliken i Götet kan bli krävande samt den pressen det blir att ligga under med 0-2 i matcher kan bli tuff.
Hoppas att domaren kan stå emot oxå.
Sv: Final 2
Fysisk hockey:
Att Chara håller igen är mycket troligt. Tränarstaben har tagit ett snack med både han och Souray.
Samma medicin som senast tror jag annars blir bra, ska bli spännande att se om indianerna kan vinna mot oss nere i Götet, dom har ju inte gjort det hittills denna säsong ;)
Men att trender kan brytas såg vi ju ganska tydligt igår...
Att Chara håller igen är mycket troligt. Tränarstaben har tagit ett snack med både han och Souray.
Samma medicin som senast tror jag annars blir bra, ska bli spännande att se om indianerna kan vinna mot oss nere i Götet, dom har ju inte gjort det hittills denna säsong ;)
Men att trender kan brytas såg vi ju ganska tydligt igår...
Final 2
Svanru:
Jag håller med dig. Vi måste ligga tight på dem och inte tillåta de få snurra för då är de livsfarliga speciellt Niklas Andersson som har en jäkla speed. Vi måste även fortsätta med att ta bort backarna som fyller på vilket jag tycker att vi lyckades bra med igår.
Hårt och tufft men inte ojust.
Det gäller oxå att Chara kan hålla igen och inte börja fightas efter avblåsningar. Vi har inte råd att få honom avstängd mot ett bra VF.
Jag håller med dig. Vi måste ligga tight på dem och inte tillåta de få snurra för då är de livsfarliga speciellt Niklas Andersson som har en jäkla speed. Vi måste även fortsätta med att ta bort backarna som fyller på vilket jag tycker att vi lyckades bra med igår.
Hårt och tufft men inte ojust.
Det gäller oxå att Chara kan hålla igen och inte börja fightas efter avblåsningar. Vi har inte råd att få honom avstängd mot ett bra VF.
Final 2
Match 1 var enligt pressen en tuff batalj jag tyckte den inte var speciellt tuff eller underhållande förutom resultatet.
Vi får tagga upp oss ordentligt mot "blek ansiktena" i GBG om vi skall ha en chans mot uppretade frölundaiter att bli kallade "Frökenlunda i ett av sina egna husorgan (GT) måste vara en tändvätska som heter duga.
Det krävs ännu mer forechecking ännu tuffare spel om vi skall nå målet.
Vi får tagga upp oss ordentligt mot "blek ansiktena" i GBG om vi skall ha en chans mot uppretade frölundaiter att bli kallade "Frökenlunda i ett av sina egna husorgan (GT) måste vara en tändvätska som heter duga.
Det krävs ännu mer forechecking ännu tuffare spel om vi skall nå målet.
Sv: FBK-VF
Dawidovski:
Jag vinklar ingenting jag skrev ju att ni vann för att ni var bättre, jag hatar fortfarande inte hela laget Färjstad men jag hatar vissa spelare i laget som jag tycker borde syssla med annat än ishockey, Räkna antalet crosscheckingar Souray gör imorgon så fattar du vade jag menar!!
Jag skriver det igen! NI VANN RÄTTVIST!!!
Jag vinklar ingenting jag skrev ju att ni vann för att ni var bättre, jag hatar fortfarande inte hela laget Färjstad men jag hatar vissa spelare i laget som jag tycker borde syssla med annat än ishockey, Räkna antalet crosscheckingar Souray gör imorgon så fattar du vade jag menar!!
Jag skriver det igen! NI VANN RÄTTVIST!!!
Sv: Eftersnack
Svanru: Självfallet så kommer VF att fokusera på att sätta Chara ur spel, vi mins väll alla hur de gick för modo när dom lyckades med de en match.
Men man kan ju hoppas att Chara håller huvudet kallt och inte gör några dumma misstag som han blir inlurad i.
Men man kan ju hoppas att Chara håller huvudet kallt och inte gör några dumma misstag som han blir inlurad i.
Eftersnack
Jag har kollat in matchen på videon ett par gånger och att 3:e femman var het var det inget tvivel om. Det som oroar mig är att Chara gjorde två misstag i matchen och båda blev det mål på. Det verkar som att VF fokuserade på att störa Chara dessa försök var relativt framgångsrika förutom kanske Esbjörs patetiska påhopp i början av matchen. Det alla trodde innan matchen att Vf:s 3:e line skulle dominera blev istället 3:e i FBK. Viva Jesper matchens lirare ihop med Höglund.
« Föregående · 532828 · Nästa »
Jag besvarade nedanstående inlägg från en sk gogubbe.
"och jag tycker att ett lag som anlitar en slaktare som Chara ska fundera en stund på vilken sorts hockey ni vill att vi ska förknippa med FBK!"
Jag säger det igen. F-n kom in i matchen det är slutspel det ska vara tufft. Jag medger att Chara kan gå över gränsen, men jag har inte hört en enda GOGUBBE !!! säga att VF spelarna är fula... Speciellt Högardhs och finnens fega armbågar.