2-0 till DIF efter första, o då vann ändå FBK skottstatistiken 13-5. I andra reducerar Bäcker och Uffe kvitterar i PP. Dock tar DIF ledningen igen efter PP i den 18:e minuten i 2:a genom Juha Joenväärä (tvåmålsskytt ikväll). Skottstatistiken i andra blev till slut 13-2 till FBK´s fördel. I tredje vände FBK och vann till slut med 4-3 genom mål av Jenni och Prestberg. Skotten i 3:e 11-1...totalt alltså hela 37-8 (!) i skott. Det säger ju sig själv att Gerdén spela uselt, 62,5 räddnings%. Gage fortsatt dock spela bra för DIF. FBK klart bäst spelmässigt!
Bra med en trea men det får sluta upp med att hamna i underläge i början, uppförsbacken är jobbig.
janersa: Då håller vi tummarna för att de tar sig till slutspel då. Skämt åsido. Jag kan se och förstå det som Wallin säger och jag tycker inte man behöver ha en helt episk grundserie, men jag vill se tendenser och framförallt linjer i spelet. Det tycker jag saknas kontinuerligt.
I andra reducerar Bäcker och Uffe kvitterar i PP. Dock tar DIF ledningen igen efter PP i den 18:e minuten i 2:a genom Juha Joenväärä (tvåmålsskytt ikväll). Skottstatistiken i andra blev till slut 13-2 till FBK´s fördel.
I tredje vände FBK och vann till slut med 4-3 genom mål av Jenni och Prestberg. Skotten i 3:e 11-1...totalt alltså hela 37-8 (!) i skott. Det säger ju sig själv att Gerdén spela uselt, 62,5 räddnings%. Gage fortsatt dock spela bra för DIF.
FBK klart bäst spelmässigt!
Bra med en trea men det får sluta upp med att hamna i underläge i början, uppförsbacken är jobbig.