1150x200-64570.jpg

Färjestads BK

18953 inlägg · 1109 ämnen

Semifinal 4 LHC-FBK

« · 1020895 Till forumet

Sv: Semifinal 4 LHC-FBK
skalpjägaren:Jag är ganska nöjd med säsongen denna regniga och härliga vårdagar i en av FBK hockeybefriad stad.
Kommentera

skalpjägaren:

Vem har glömt Nordströms crosschecking på Foppa ? Eller som peter Nordström själv sa. Jag försvarade mig ? Tjena Glenn.
Kommentera

Svanru: hahaha, nu kan jag inte hålla mig längre...

Det är väldigt mycket av det värsta i ES historia som har drabbat just er, och framför allt i detta slutspel. Ni har det inte lätt ni, f-n, det är verkligen synd om er...

Att sen Pihls agerande ska rendera i en avstängning är en helt annan historia...
Kommentera

mok: Visst är vi det.
Trist för Phil, för jag tror absolut på honom när han säger att han aldrig skulle göra något sådant och att det var en reflex. Men å andra sidan ser det inte bättre ut för det. Trist för LHC för vår backuppsättning försvagas kraftigt inför en (ev.) final.

3 matcher säger jag för att jag tror de resonerar sig fram till det då det ser ut som en reflex och inte som ett överlagt övergrepp. Sen tycker jag att det nog bör bli några mather till för att skicka signaler att man tar det jävligt lugnt med en klubba i den höjden, och att man ALLTID är ansvarig för att hålla reda på klubban.

Som sagt - tur att utgången inte blev värre och att han kan spela ikväll redan.
Kommentera

Svanru: Det är riktigt illa det som händer inget snack om saken och lär nog bli en drös med matcher Pihl blir avstängd helt befogad. Men överfall för mej är mer något oprovocerat detta började med kamp som sedan övergick i nått helt annat. men jag kallar det inte överfall men det är ju mer ett begrepp. att det var illa det som hände är vi ju helt ense om iaf.
Kommentera

mok: Fler än vi som tycker att det var ett av de värsta överfallen i ES historia att det sedan inte påverkar matchutgången är en annan sak men som den hockeybefriade supporterna tycker att det var näst intill självförsvar och att Pihlen borde ha max en match är absurt.
Freddan ni är utslagna av FBK vilket glädjer mig oerhört men vi håller snart er sällskap så du kan glädja dig ordentligt.
Kommentera

Fysisk hockey: Brutalt överfall kanske är att ta i att kalla det men övertrampt... javisst.
Kommentera

distanserad:

"Hon lär sjunga imorgon...

Synd det där med Phil, svårt att försvara det. Han är väl annars lagets nallebjörn och är inte direkt känd för att göra sådana saker. Hjärnsläpp.

Utöver det - så måste jag bara säga - fan vad bra vi är. Det är trotsallt klasskillnad. Imorgon lär det vara över."

Vi kan ju hoppas att LHC-spelarna resonerar som du... :-)
Kommentera

distanserad: Om det blir BARA blir 3, har de en märklig bedömning. Lakos "masturberande klubba" gav 2 matcher. Och ett brutalt överfall med klubbslag i ansiktet med 2 avslagna tänder + 10 stygn som resultat skulle ge en match mer. Ja tjena mittbena.
Kommentera

FreddanVF: Oavsett så är man ansvarig för sin klubba och måste inse följderna av sitt aggerande medvetet eller icke. Svårt att börja straffa folk om man skall lägga in kriterierna medvetet eller icke. Hoppas verkligen ingen slänger klubban i ansiktet på någon medvetet. Vissa snackar 10 matcher men tycker nog 2-3 är helt i sin ordning.
Kommentera

Fysisk hockey: Jag gissar på 3.
Kommentera

10 matcher SKA han ha. Inget att diskutera.
Hoppas Timrå tar HV. För inte kan man hålla på HV eller LHC i finalen, NÄ det finns inte på kartan.
Kommentera

FreddanVF: Han blev ju skadad och fick utgå
Kommentera

Svanru: Jasså... vad har jag nu gjort vem har jag smutskastat nu? För jag kanske inte en konstruktiv debatt? Men du kanske bara haft en jobbig dag?
Kommentera

FreddanVF: Jag blir såååååå trött
Kommentera

mok: Visst är man ansvarig för sin klubba. Fick han match penalty så tycker jag det räcker. Det är värre om man i rent mod slår i ansiktet för att skada. Han hade inte gjort någon slagrörelse om han inte varit fasthållen. Jag zappade tyvärr mellan kanalerna, jag såg själv incidenten i repris men inte om något hände. Men blev inte Färjestadsspelaren märkbart skadad eller fick utgå så ser jag inte varför det ska rendera i mer än en matchs avstängning. Han fick matchstraff och blev bestraffad i den matchen. Färjestad fick spela fem mot fyra och sedan fem mot tre och gjorde mål. Han får en match till om han fick MP. Åker FBK sedan ut imorgon så är det ny serie och nya tag. Ser inte varför han ska straffas mer isf.

Däremot om skada uppstod eller uppstår i liknande situation då ska den behandlas annorlunda. Precis som regelboken säger.
Kommentera

FreddanVF: Visst men du är alltid ansvarig för din klubba så svårt att jämföra på det viset. Som nån i Aftonbladet skrev så får la han 3 matcher som verkar vara brukligt i slutspelet. ut med FBK imorgon! O manga HV eller TIK i finalen.
Kommentera

Bengt: Hon lär sjunga imorgon...

Synd det där med Phil, svårt att försvara det. Han är väl annars lagets nallebjörn och är inte direkt känd för att göra sådana saker. Hjärnsläpp.

Utöver det - så måste jag bara säga - fan vad bra vi är. Det är trotsallt klasskillnad. Imorgon lär det vara över.
Kommentera

Danne_l: Tror inte han får så många matcher faktiskt. Han tittar ner i isen och slår till av ren reflex. Rejält korkat men egentligen när man ser på det så är det ju inte så mycket mer än en vanlig hög klubba. Har sett många höga klubbor som varit värre än det här iom att klubban träffar plant i ansiktet. Inte med spetsen i ögonen eller något liknande. Det ska ju givetvis inte vara något som mildrar själva agerandet.

Men Andreas Pihl är inte fulare än någon back i Färjestad. Han slår ju som sagt i ren reflex för att hans klubba sitter fast eller hålls fast. Sedan så träffar han ju olyckligt men hade han träffat i bröstet så hade det ju varit som vilken annan slashing som helst. Eller har jag fel?
Kommentera

Så var det med det. Det enda positiva med detta är väl att de bevisat att de kan göra mer än ett mål i CC under en och samma match.

Det låter löjligt, men än har inte feta damen sjungit. Vi kör på imorgon och hoppas på Guds försyn.
Kommentera

mattias - 74:

Nä,knappast troligt.
Kommentera

Danne_l:

Absolut men tror du han får så många !
Kommentera

mattias - 74:

Får Honken tre matcher för sin rallarsving borde väl ett sånt här överfall rendera i tio matcher åtmindstonde?
Kommentera

Fysisk hockey:

Ja sedan att Pihls klubba hålls fast försvarar ju inte hans agerande.

Tror på åtminstone 2 - 3 matcher
Kommentera

mattias - 74: Det var riktigt fult. Hoppas verkligen att han inte kommer tillbaks. Förövrigt så vill inte FBK vinna. F-n de är ju livrädda. Tragiskt att se.
Kommentera

Fysisk hockey:

PIHL får hjärnsläpp. Avstängd resten av slutspelet ??
Kommentera

distanserad: Han fick inte samma utrymme som sist, så visst togs han bort. Samt att LHC-spelarna tappat huvudet och humöret. Mer sånt idag, TACK!
Kommentera

Fysisk hockey: "radera ut weinhandl"... ja visst - det gjorde ni ju förra matchen . eller hur. Han snurrade lika mycket som vanligt runt era koner i egen zon.

lätt lhc seger ikväll.
7-1

(o)lycka till!

/Bitter jävel som måste jobba och får se matchen via datorn
Kommentera

Viktig match idag. 3-1 till LHC och det borde vara kört. Kan de ha samma fokus som sist och radera ut Weinhandl och grabbarna så har de chansen. Tippar 2-3.
Kommentera

FreddanVF: Du menar i konståkningsarenan?
Kommentera

Fysisk hockey: Nä vi är ju inte rätt förening att uttala oss. Vi som har vadderade stolar som slöa bortafans kan sitta på när dom åker på däng med 6-0 i Scandinavium. Bara för er att slå er ner och sôva lite.
Kommentera

mok: Som sagt allt är väl bättre än hur det är i Kinnarpsarena, där bortastå blir bombarderade med flaskor snusdosor mm.
Du är väl inte rätt man att uttala dig med tanke på eran öststatslada som varken ljus eller klocka fungerar...
Kommentera

Danne_l: Hemska tanke om dom fina restaurangbesökarna blir störda av skrikiga bortasupportrar.
Kommentera

Fysisk hockey:

Ja, och restaurangen kan man ju inte sabba;)
Kommentera

Danne_l: De byggde på den befintliga läktaren, så det var väl den enklaste och billigaste lösningen. Visst de kunde väl ha lagt bortastå på motsatt sida men då hade den tagit utrymme för restaurangen. För man vill väl inte ha som det är i Kinnarpsarena...
Kommentera

Fysisk hockey:

LLA är en grymt fin arena med bra matcharrangemang och stämning(förmodligen bäst i ES). Men hur tänkte man när man byggde bortaläktaren bredvid hemmaklacken? Eller jo jag vet hur de tänkte: Med plånboken. Men lite naivt att tro att det alltid kommer vara myspys på läktarna?
Kommentera

Hyllning + sågning, från östgötarna. se länk
Kommentera

Danne_l: LHC-"fansen" kastade flaskor på sittplatspubliken, det är snyggt...
Kommentera

Fysisk hockey:

Japp, men ingen verkar bry sig. När däremot en pundare i Gbg kastar in en flaska i Göteborg ja då blir det ett jävla liv...:)
Kommentera

Danne_l: Tråkigt med dessa muppar.
Kommentera

Fysisk hockey:

Det tycks även vissa på klackplats gjort.
Kommentera

Bengt: Igår satte de sina chanser, vilket de inte har gjort i de tidigare matcherna. Sedan var det en skön kamp. Härligt att se LHC-spelarna ur balans. Kanske de har sett för mycket på Fight Club...
Kommentera

Semifinal 4 LHC-FBK
JAAAAAAA! FBK ville uppenbarligen dansa hela dansen i semifinal tre och så fint man dansade.

Förhoppningsvis vill man dansa även i fjärde matchen även fast det kan kännas lite skrämmande att dansa på bortaplan vilket kan göra att man riskerar att bli något blyga.

Jag känner mig något positiv efter gårdagens härliga drabbning och tippar i posivitismens anda 3-2 till FBK.
Kommentera

« · 1020895