Håkan Loob Trophy
579785 · Nästa » Till forumet
Sv: Håkan Loob Trophy
knaskamilla: Hade fr mej det låg i närheten iaf men hade helt för mej det iaf var 50 men NHL e ju inte direkt mitt största intresse.
Sv: Håkan Loob Trophy
Guinness: Många är de som varit manade att försöka, och många är det som medier skriver upp som tidernas bästa, men bara en svensk har mäktat med 50 mål. Vår eminenta lirare och numera sportchef Håkan Loob
Sv: Håkan Loob Trophy
mok: Nä, ingen har gjort 50 mål eller fler mer än Loob, dock har Näslund varit nära...Foppa hade en period när han var hel dock var det flest ass.
Sv: Håkan Loob Trophy
mok:
Var inte Näslund uppe i dom siffrorna för inte så många år sedan? Hm, kanske var då han bröt benet i slutet...
Var inte Näslund uppe i dom siffrorna för inte så många år sedan? Hm, kanske var då han bröt benet i slutet...
Sv: Håkan Loob Trophy
Guinness: Ja se dessa priser :) Dom skriver:
# Håkan Loob är ende svensk som lyckats göra 50 mål under en och samma säsong (1987-88) i NHL.
Har inte Foppa eller nån gjort mer än 50 mål alltså? Hur många har dom kommit upop i?
# Håkan Loob är ende svensk som lyckats göra 50 mål under en och samma säsong (1987-88) i NHL.
Har inte Foppa eller nån gjort mer än 50 mål alltså? Hur många har dom kommit upop i?
Tror Hejduk gjorde 51 mål, och näslund 48 mål, (eller var det 49)
var också nån annan lirare som låg jäms med näslund (undrar om det var Sakic, eller näslunds våldsamme klubbkamrat)