Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Salle:
Här kommer man hem från shoppingturen och ser att Villa slagit Chelsea, trevligt.
Och att Liverpool slog United utan Gerrard och Torres är inte helt sant. I den första matchen så startade förvisso ingen av dem, men åtminstone Gerrard blev inbytt när det stod 1-1 och var alltså på banan när de gjorde 2-1-målet. I den andra matchen spelade båda två och gjorde var sitt mål, plus att Torres fick Vidic utvisad.
LL:
tungt imorgon för Liverpool men det skall gå vägen ändå, det gjorde ju det mot Untied förra säsongen utan dessa herrar..
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotbollsbladet/internationell/england/article5969806.ab
renen:
Aj aj nu får du Scim på dig :) Men jag håller med dig i det du skriver. Lägg till Chelsea också på den där listan och ryssen abrahomovic!
mattias - 74:Tror inte att det är någon större risk att Liverpool blir ett nytt RM.
Supportrarna är nog mer rädd om fotbollen i England (undantaget City)än nere i syd Europa, in med pengar bara någon vettig förvaltar dom så att inte laget värvas ihjäl.
mattias - 74:Är nog inte så mycket för fotbollen dom investerar utan mest för att dom har så jäkla mycket pengar att göra av med. Är väl bra med lite friskt kapital så att vi inte halkar efter de andra klubbarna.
Skönt förresten att PL startar igen utan några kvaluppehåll.
Krossa Sunderland:)
Tack för allt, Lasse Lagerbäck. Du har ett imponerande facit och har skött din uppgift på ett bra sätt. Mycket tack vare dig och övriga ledare har vi haft förmånen att följa Sverige i fem raka mästerskapsslutspel.
När du nu väljer att stiga av, vilket är ett riktigt beslut, så hoppas vi att de nya ledarna kan bygga vidare på det du skapat och utveckla det ytterligare ett steg i rätt riktning.
Stå upp, för Lasse Lagerbäck!
mattias - 74:
En rom hade väl varit idealet. Dra Europa runt och kolla in alla b-ligor :-)
Nja, jag tror ju inte att vi är ett dugg bättre än engelsmännen. Media slaktar en utländsk tränare direkt om resultaten uteblir.
Såg att det numera finns en tråd i ämnet, så har du något att tillägga på detta så kan vi ju ta det i den tråden.
Backe/Lennartsson är väl det vettigaste som kommit upp tycker jag. Fast då måste någon utverka fri lejd fram till åtminstone VM 2014. I dagsläget är det väl uppenbart att vi inte har material till VM 2010 och jag tror ju inte att någon ny tränarduo hinner få ihop något revolutionerande till EM 2012 heller.
Nu har vi fått jobba hårdare för vinsterna men det bottnar väl säkert i att motståndet också blivit bättre, bl.a.
Sen hade även jag en känsla av att bollen var ute när man såg repriserna ur den vinkel som visades (men var fan är finnarna nu när man behöver dom?)
Tänker på VM-finalen i hockey när finnarna lyckades hitta nån som filmat från läktaren och som sen blev bevis för att Kanadas vinstpuck passerat mållinjen med nån centimeter.
Säger dock som Zlatan: han måste ha haft väldigt vassa ögon som kunde bedöma saken med 2 målstolpar som skymde sikten...
:-)
Ang. det borddömda målet så har jag fortfarande inte sett en repris ur bra vinkel (kvällsdrakarna brukar ju annars vara bra på att luska fram sådan information), men min känsla när det hände var att den var ute.
Tycker inte att det är ngn bortförklaring i konstaterandet att vi trots allt skapat tillräckligt för att vinna fler matcher under den här kvalserien.
Men ibland är det faktiskt stolpe ut och det beror naturligtvis också på en viss oskicklighet.
Men om vi nu kokar ner det hela till avgörandets stund, vilket gårdagens match faktiskt var, så menar jag att det mer var marginalerna som var emot oss än att Danmark var det bättre laget.
Det hade som sagt räckt med att linjemannen INTE lyft sin förbannade flagga (begriper ännu inte hur han kunde vara 100% säker på att den bollen var över linjen?) så hade vi sannolikt vunnit med 1-0 och haft allt i egna händer inför Albanienmatchen hemma.
Tycker isf att en sån händelse är av mer avgörande art än när många talar om att det inte var i den här matchen vi försvann från VM utan efter tidigare insatser.
Hur fan kan man påstå nåt sånt när vi i dessa lägen knappast kunde veta om insatsen var av avgörande betydelse eller inte?
Vi kunde ju inte gärna DÅ veta hur det skulle utveckla sig senare?
Men linjemannens flaggviftning kom faktiskt i en helt avgörande match och det är en viss skillnad tycker jag.
I övrigt tycker jag att du har helt rätt angående spelet osv.
Portugal och Danmark var trots allt favoriter till dom första två platserna och att förlora så här på mållinjen känns mest snopet när det nu var så nära och vi hade en bra chans.
Bissett19:
en jävla Badboll förstör Liverpools ligatitel :-)
Inte ens domarens generösa övetid gör att Liverpool inte ens skapar lite tryck på Sunderland. SUCK! Nu vill jag se CL titel. OM inte så kan han göra som Maradona beordrade journalisterna i Argentina att göra med honom :-)